Bloggintresserade

lördag 22 december 2012

Rom...i mitt hjärta!

Detta var min alldeles egna julklapp! Några dagar i Rom...denna fantastiska stad, mina drömmars stad! Det känns som man går bland teaterkulisser hela tiden, historia och makalösa miljöer blandas med dofter av god mat och var man än tittar så är allt så otroligt vackert...
Det är verkligen perfekt att åka till Rom i december, det är alldeles lagom med turister, inga köer till de större sevärdheterna...ca 13-15 sköna grader och uteserveringarna är fortfarande öppna!







Maten! Älskar det italienska köket!








Härligt goda apelsiner... i december! Bara det!




Vy från mitt hotellrum...ett underbart litet hotell vid Piazza Navona!
Summan av kardemumman är att jag MÅSTE återvända till Rom igen...snart! Jag är redan förlorad!
Människorna, maten, staden, klimatet, här lämnade jag en bit av mitt hjärta kvar...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...