Bloggintresserade

onsdag 16 april 2014

FLOWERS by titti & ingrid - På påskbordet


Snart stundar den härliga påsken med massor av ägg, färgglada fjädrar och gott godis! Temat i FLOWERS denna gång tyckte Ingrid och jag passande skulle vara…på påskbordet!
Ja nog kommer det att finnas godsaker på påskbordet men denna gång bjuds det också på en garanterat kalorifri tårta…



I påskriset hänger ägg med små söta violer i…


Kaffekoppen är fylld med vårblommor…plockade från trädgården.


Tårtan gjorde jag av 2 st blötlagda oasis som jag skar till en rund form. Här använde jag 3 st buketter som jag hittade billigt i mataffären, vita ranunkler och vita tulpaner men det är ju bara att ta de 
blommor och färger man tycker om!
Runt kanterna på oasisen nålade jag fast gröna blad så att den täcktes helt och sen virade jag en 
lång kvist av murgröna nedtill.
Några vaktelägg och ett litet glasägg hamnade till sist som dekoration uppe på "tårtan". 
Denna godsak håller garanterat hela påsken!


Påskdukningen blev en enkel dekoration med några kvistar av hängbjörk som virades ihop till ett bo och pyntades med några vårlökar, vaktelägg och fjädrar…
Dekorationen plockas med fördel bort innan gästerna ska serveras så att dom inte tror att detta är förrätten, kan bli lite svårtuggat hi hi!




Ja påsken behöver inte bara vara gul, även om det är både vackert och traditionellt…här har jag färgat några ägg rosa med karamellfärg som får pryda trappan och välkomna gästerna!

Ja så här ser min påsk ut och jag hoppas ni fick lite inspiration! Nu tycker jag att vi kikar in till Ingrid/ OF SPRING AND SUMMER och ser vad hon har hittat på i detta påsktema, säkert något fint som vanligt!

Blommiga kramar 
till er alla!
Titti

51 kommentarer:

  1. Hi Titti - your photos are spectacular, as always. I love the violet in the egg and your little Easter tree is so sweet. Thank you for sharing such lovely images. Deb

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh thank you Deb, your sweet words are so kind! I hope I could give you some inspiration...
      The best for a HAPPY EASTER to you!
      Love,
      Titti

      Radera
  2. Det var många våriga och vackra bilder. Tack för dem! Gillar särskilt de välkomnande rosa äggen. :-)
    Ha en fin dag och en glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst kan väl påsken vara rosa! Kul att du gillar dom, tack!
      Önskar dig en riktigt skön och GLAD PÅSK nu...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  3. Oh, how imaginative and inspiring. It's a very dinky. Hanging egg with violet - beautiful !! Such a menu really last Easter. So it's nice to enjoy Titti.
    Jarka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Jarka! I´m so happy you liked the post about easter...
      Take care and I wish you a HAPPY EASTER!
      Love Titti

      Radera
  4. So so beautiful!

    SvaraRadera
  5. Oj, så fint ni har gjort. Vilken inspiration till påskbordet.
    Kram Malena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för din fina kommentar, blir så GLAD!
      Önskar dig en skön och GLAD PÅSK nu...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  6. Åååå så inspirerende og vakkert!!!!!
    Takk som deler med oss:)
    God påske vakre du!

    Kram og klem :)
    Camilla .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir så glad om du hittade lite inspiration och tack för din söta kommentar!
      GLAD PÅSK till dig med Camilla...
      Kram,
      Titti

      Radera
  7. Dear Titti - beautifully and artistically crafted photos for Easter - hope you have a wonderful time.
    P.S the seeds have just been taken out of the freezer and will be planted this afternoon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh thank ypu Rosemary! I´m so happy for your sweet comment!
      I wish you a HAPPY EASTER and take care...
      Warm hug,
      Titti

      Radera
  8. Guuud så mycket vackert! Måste titta flera gånger, scrolla upp och ner:) Tårtan är helt underbar, jag har provat att göra en tårta en gång, det var rätt roligt:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så glad jag blir! Tack för din fina kommentar! Jamen "tårtan" är sååå lätt att göra och det kan inte bli fel, det är bara att panga på med de blommor man gillar och den håller väldigt länge! Du får prova!
      Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK Maria...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  9. Åh så himla fin påskpyntning du har gjort...riktigt proffsigt, tycker jag iaf ;))....jag kör med gult och rosa jag, hihi....men efter påsk är jag trött på gult.....ha en fin dag!
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ja rosa och gul är fint...till påsk SKA det vara färg!
      Hoppas du får en skön och GLAD PÅSK Bia, vila och njut!
      Kram,
      Titti

      Radera
  10. Ååååh så vakkert, blir alltid glad når jeg titter innom bloggen din og ser alt det vakre du skaper. God påske til deg fra meg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack för din fina kommentar som jag blir så glad för, tusen tack! Hoppas du fick lite inspiration och jag önskar dig en riktigt härlig PÅSK!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  11. Ååhh så fin påsk det blir hos dig.Dina blomsterarrangemang är så läckra. Själv saknar jag lite andra fjädrar än mina gamla gula, de har hängt med så länge nu. Men det beror ju bara på att här i Australienn finns ingen fjädertradition. Men nu funderar jag alvarligt på att be mamma skicka lite annat i fjäderväg till mig att använda nästa år.
    Kram och Glad påsk!
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Kul att du gillar blomsterarrangemangen Anette! Vill du ha fjädrar bara maila mig så skickar jag dig ett gäng...jag har mängder!
      Kul att veta lite om era påsktraditioner där du bor...
      GLAD PÅSK och sköt om dig!
      Kram,
      Titti

      Radera
  12. Ljuvliga bilder!!! De hängande äggen.....Mmmmm
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Ägg har du i kylen och blommor i trädgården, lätt som en plätt!
      Kram på dig och Glad Påsk!
      Titti

      Radera
  13. Dette var utrolig vakkert og inspirerende! Med en slik vakker borddekking føler nok gjestene seg spesielt velkomne:-) Ønsker deg en riktig fin og glad påske!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla snälla du...dina ord värmer! Jag hoppas du hittade lite inspiration...
      GLAD PÅSK till dig!
      Kram Titti

      Radera
  14. Gillar alla dina fina små detaljer. Gillar också hur du har blandat köpta blommor med plockat från din trädgård. Härlig blandning!
    Varm kram!
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack kära du, ja man tager vad man haver...som vanligt!
      Önskar dig en riktigt skön påsk Ingrid!
      Kram Titti

      Radera
  15. Vilka fina arrangemang. Äggen i påskriset och dukningen var jättevacker.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så glad jag blir...tack! Kul om du hittar lite inspiration...
      Glad påsk till dig!
      Kram Titti

      Radera
  16. Åhh vilka underbara bilder, man blir så glad av dom :)
    Du är verkligen duktig med alla detaljer :)
    Vackert!
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Jessica, jag bockar och bugar allra ödmjukast för de fina orden!
      GLAD PÅSK till dig!
      Kram Titti

      Radera
  17. Så himla snyggt!!! Imponerad! Glad Påsk! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack, så glad jag blir! Verkligen! Önskar dig en riktigt skön och GLAD PÅSK också...
      Kram Titti

      Radera
  18. Fint påskbord, glad påsk till dig!

    /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Glad påsk till dig med...
      Kram Titti

      Radera
  19. Som vanligt, helt underbara bilder. Gillar "förrätten" den tror jag att jag stjäl till påskaftonslunchen.
    Undrar jag om ledigheten räcker till en Ölandstur, eller om vi sparar den till en helg när det är färre turister ;o
    Ha de gott och ha en underbar påsk. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  20. Glad Påsk Titti! Så vackra vårblommor och påskdekorationer du har! En njutning för ögat ♥

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  21. such beautiful images Titti !
    Happy Easter ...Gail x

    SvaraRadera
  22. Ønsker deg også en Glad Påsk Titti! :) For noen fine arrangement, så dyktig du er. Naturen setter alltid en prikk over i`en på bordet synes jeg. Virkelig herlig..

    ~ Aina ~

    SvaraRadera
  23. Åh, vilka härliga bilder! De olika äggarrangemangen...så underbara. Ska prova att koka ägg m karamellfärg!
    Jag önskar dej en härlig påskhelg!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  24. Oj så mycke fina inlägg du gör!
    Vilken inspiration! :)

    Glad Påsk på dig! Hoppas du får vackert väder! Kram Ewa:)

    SvaraRadera
  25. Hi Titti - what lovely photos! I am making my easter tree tomorrow - better late than never.

    SvaraRadera
  26. Gomorron Öland
    Hoppas solen dragit in över ön så ni inte har samma
    trista gråkalla väder som vi. Fantastiskt vackra påskblommor,
    gillar dina små söta buketter så mycket. Och äggskalet som
    vas var jättefint. Idag ska vi på kalas hos svärmor, vi är en
    stor släkt så det kommer bli tjo och tjim.
    Önskar dig en skön glad påsk
    Stor kram/AM

    SvaraRadera
  27. helt underbara bilder
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  28. Å så mycket vacker inspiration! Önskar dig en riktigt härlig och fin påskhelg! Kramar Lotta

    SvaraRadera
  29. Jag smäller av så vackert...Det är en oerhörd gåva att få starta morgonen med att titta på alla vackra bilder. Inspirerande!!

    Och vet du, igår fick jag veta att jag har fått min odlingslott. Det första jag ska göra är att plantera den vackra vallmon. Den är på bild hos mig idag.

    Och du, en fin påsk till dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  30. Fantastisk vakkert Tityi,en fryd for øyet å se alt det fine du har laget!!!!
    Fortsatt Glad Påsk!
    Toveklem :)

    SvaraRadera
  31. Halloj Titti!
    Men åh, så vackert! Vi skall ha gäster imorn och nu fick jag allt
    massor utav inspiration från dig vännen, TACK!
    Önskar dig en mysig påsk!
    Kram Kram Arja

    SvaraRadera
  32. ÅHh... så fint! Man bara njuter av bilderna!
    Jag blev extra förtjust i äggen med blommor hängande i riset... verkligen superfint!

    Önskar dig en härlig påskhelg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  33. I really love that nest with the pink eggs and the feathers. What a lovely Easter surprise!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...