Bloggintresserade

söndag 5 juli 2015

Äntligen på plats...


Så var jag väl äntligen på plats…det var en kämpig flytt, på många sätt, det ska gudarna veta och visst knöt det sig i magen när jag lämnade nycklarna till de nya ägarna och åkte med packad bil över Ölandsbron en sista gång och tanken slog mig, hur kan jag lämna detta? Är jag helt galen? Ett Öland i grönaste sommarskrud! Mitt älskade paradis på jorden...
Men, kära vänner, jag har hamnat i ett annat paradis som heter Blekinge (så jag har nära "hem" om jag får abstinens) i ett gammalt rött hus med vita knutar, ulliga får runt husknuten och i en tysthet jag inte trodde fanns…



Mitt på landet...10 minuter från skärgården
 och ja, jag stormtrivs redan!



Min gamla katt har verkligen funnit sig tillrätta till min stora 
lycka och hon trivs redan på domänerna!


Trädgården ja, det känns mer som en park…men jag gillar ljuset,
enkelheten, inga krusiduller och så tystheten igen, som är magisk…

Varmt är det och sommar har vi! 

Kram till er alla!
Titti

44 kommentarer:

  1. Hej Titti!
    Vilken förtrollad plats ni verkar ha valt för ert nya hem!
    Tack för att du tar oss med till ditt nya hem. Så spännande att få se!
    Vilket sommarväder vi har, njuter så!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Låter och ser helt underbart ut <3
    Där kommer du säkert att stormtrivas!
    Och som du skriver, det är ju inte långt till Öland.. :)
    Kraam
    Tina

    SvaraRadera
  3. Åhh det låter bra Titti. Blekinge är ju inte fy skam det heller. Har tillbringat många dagar där i Karlshamn/ Mörrum. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. så härligt att det känns fint att lämna ett paradis för ett annat ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Blev förälskad i huset direkt bara av att se en skymt av det och tomten!
    Gud så fint!
    Du kommer säkert trivas lika bra som katten! ;)
    Ha en jätte skön kväll!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att du trivs! Det ser ju hur fint ut som helst, det man ser! Jobbigt att flytta förstår jag, men skönt att ni redan trivs, du och katten ;) Och Öland ligger ju kvar!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Det ser jättefint ut. Där ska du nog trivas!
    Må gott!
    Susanne

    SvaraRadera
  8. The first images of your new house look beautiful Titti! I hope you will be happy there!

    Madelief x

    SvaraRadera
  9. Önskar dig varmt lycka till på din nya plats i livet!
    Må så gott i hettan

    SvaraRadera
  10. Härlig känsla och vacker plats ni flyttar till. Jag älskar känslan av tystnad. Har den här hos mig. Den ger verkligen tanken utrymme till att tänka och fånga stunden. Fin morgondag till dig!

    SvaraRadera
  11. I'm so happy for you Titti! This is paradise indeed! Enjoy the summer in your beautiful land!
    Kisses
    Olympia

    SvaraRadera
  12. I just know it will be wonderful my dear! You will soon feel right at home...especially with a darling little neighbor like that...baaaa :)))
    sending hugs...

    SvaraRadera
  13. Dear Titti, from what I see in these photographs and read in your fine words, it looks to me that you have landed in a beautiful place. May this new home nourish all of your uniquely creative spirit.

    xo

    SvaraRadera
  14. Då är du alltså hemma=))
    Så fantastiskt härligt att du trivs redan.
    Så känner jag mjukheten i den där tystnaden. Sånt gillas.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  15. The red house with the white trim set in such a beautiful space is charming - happy days Titti

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Så skönt att höra! Att du trivs och att det känns bra. Ser verkligen fint ut,både huset och trädgården.
    Ser verkligen fram emot se flera bilder.

    Ha det så bra och njut av tystnaden, vilket låter helt underbart

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  17. Bara man väl har bestämt sig så brukar det ordna upp sig. Ser underbart ut på nya stället också! Och skönt med anpassningsbar kisse. :-)

    SvaraRadera
  18. Åh vad härligt glad att du känner så!
    kram fina du och en fin sommardag

    SvaraRadera
  19. Men vad härligt! Det ser vackert ut. Blekinge är perfekt, även min dröm på kartan :-) Just nu bor jag ju någon kilometer på fel sidan om gränsen, men hoppas med tiden att jag ska ta mod till mig och kliva över.
    Ha de riktigt gott med dina flyttbestyr. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  20. Titti, your House is beautiful ... the last photos of garden-park ... so calm on the picture ... you have a sheep? ... or this is the neighbor? I send you and your cat a lot of greetings and good luck in your new home! Embrace Jarka ♥

    SvaraRadera
  21. Eftersom h´jag helt har missat din flytt då jag inte läst bloggar på väldigt länge, bara jobb jobb och åter jobb. Snart blir det ledighet om 4 dagar...hurra. och Hurra till dig som flyttat. Nu kommer du få ett nytt paradis att rå om. Det ser super fint ut.

    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  22. Där förstår jag att både du och katten trivs! Jättefint!
    Lycka till, kram, Ann

    SvaraRadera
  23. Gleder meg til å se og følge deg i ditt nye paradis Titti. Det blir sikkert helt fortryllende som det meste du begir deg i :)Klem Vibeke

    SvaraRadera
  24. Vad skönt att äntligen vara på plats och att det känns inbjudande, det verkar som både du och katten funnit er väl tillrätta. Huset ser mysigt ut och vilken härlig trädgård.
    Ha en finfin vecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  25. Vad härligt att du känner glädje över din flytt. Det kommer nog säkert att bli fint för dig
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  26. Låter toppen att du kommit till rätta och att redan gillar stället. Det ser underbart ut det du visar.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  27. Välkommen till Blekinge, mitt landskap! Här kommer du alldeles säkert att trivas. Och Öland är ju inte alls långt bort. Vi åker snart dit på en av våra turer, alltid minst en gång per sommar. En alldeles lagom dagstur.
    Men Blekinge, det är fina grejor, det med!
    Kram Lena - i sydöstra delen...

    SvaraRadera
  28. Vad roligt, förstår att ni trivs, verkar vara ett underbart ställe!

    SvaraRadera
  29. Så fint det ser ut, du har hamnat i ett nytt
    paradis. I Blekinge har jag släkt, dom bor på
    listerlandet tror jag det heter. Min farbrors fru är
    därifrån och hette Lister :)
    Ska bli så roligt och följa dig på nya stället.
    Stor kram/AM

    SvaraRadera
  30. Så bra att du trivs !!...det är ju A och O liksom :)...verkar vara en fin plats du hamnat på ...ska bli spännande att få se bilder därifrån ?...det blir nog ditt andra paradis där ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  31. Det ser ju alldeles underbart ut! Hoppas ni ska trivas!
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  32. Hello, Titti - so glad that you and miss Kitty are getting settled in to your lovely new home! Your back garden looks very cool and inviting and ready for making new memories.....Hugs xo Karen

    SvaraRadera
  33. Åh så härligt att du känner att du kommer att trivas! Och vilken park för dig att sätta tänderna i!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  34. Enjoy your lovely new home Titti, it looks beautiful! I love the photo of the goat! x

    SvaraRadera
  35. Oj så mysigt och så roligt att du stortrivs! Ha det supergott! Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  36. I'm sure you will love your new home and location too. We found when we moved last year that we found so many new delights but our old home is near enough for us still to enjoy the best of our previous location too. Sarah x

    SvaraRadera
  37. Känner igen känslan av pirr, oro och lite sorg när man lämnar sitt hem sen många år. Men också den otroliga glädjen och förväntan när man flyttar till sitt alldeles egna smultronställe!
    LYCKA TILL
    Susie

    SvaraRadera
  38. Blekinge är så fint, så det blir säkert bra där också. Ha det bra! / Britt

    SvaraRadera
  39. Så spännande att bryta upp efter många år och ta till sig en ny plats. Skönt att då känna att det är rätt och bitarna faller på plats. Det ser ju alldeles underbart ut så du kommer säkert stortrivas.
    Lycka till med allt!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  40. Underbart! Och det känns som du är en sån där människa som finner det goda och kan trivas var du än bor :)

    SvaraRadera
  41. Titi,
    There is always beauty in a new journey, new walls tell beautiful stories.... Embrace the beautiful changes in a new home and it will love you right back.

    Xx
    Dore

    SvaraRadera
  42. Förstår om det gjorde lite ont när du lämnade, en prövning när det är som finast. Men du beskriver ditt nya hem så fint och rogivande, ändå nära till både det ena och det andra. Mysigt med fåren också! Och så glad jag blir att även katten funnit sig till rätta!
    Är så glad för din skull och jag ingår gärna i flyttlasset.

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  43. I have neglected visiting you lately as I've been busy and not getting around to my fellow bloggers as much. I have enjoyed your recent posts and am happy to know you are moved and settled into your new home. I hope you enjoy it there as it looks so lovely. Your photos are so beautiful! Have a happy summer.
    Pam

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...