Bloggintresserade

torsdag 20 augusti 2015

Som grädde på moset!



Eftersom helgen var helt förfärlig så kan jag bara konstatera att veckan
har fortsatt i samma tecken! Hårfönen tog eld när jag skulle föna håret
och med den eldkvasten som uppstod är det ett under att jag inte 
bara har kvar ett styck ynka förkolnat hårstrå på huvudet! 
Jag blänger surt på datorn som har havererat med alla mina bilder och
den som kan rädda både bilder och dator är på skön semester!
Sen har det bara tillkommit lite magkatarr och ryggont…
Ja som grädde på moset!


Så jag kan bara hålla mig för skratt, bita i något hårt, slita mitt hår
som höll på att gå upp i rök med med min ljusblåa gamla hårfön och 
visa er de 3 bilder som överraskande nog finns kvar på skrivbordet!
Ja det är av en vissen klematis, tandstatusen på min fläckiga katt 
och en rokokostol med ex antal sura citroner i bakgrunden...
Vilken bildkavalkad, ni får tolka den som ni vill!


Om jag inte är på bloggen i helgen så beror det på att jag sitter och
stirrar i en vit vägg och spelar på läppen! Dock med en viss glädje
att håret sitter kvar och att den ljusblå hårfönen nu är på soptippen…
Den eländiga tekniska biten går nog att lösa - tror jag!

Nu ska jag sura och kasta 
mig i soffhörnet!
Kram!

26 kommentarer:

  1. Du....... det där låter inget vidare, men tur ändå att inte även håret tog eld. Det där med död dator och krånglande hårddiskar genomlevde jag under försommaren. Resultatet är en ny mac med annat programspråk, nya hårddiskar med nya programspråk och en skrivskyddad hårddisk med alla gamla bilder på :o
    Men det är bara att gilla läget och börja om. Hoppas dock att du kan rädda dina bilder och få din dator krångelfri. Ha en skön helg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ja somliga dagar vill man nästan bara stryka ur almanackan. Missade en kick off på ett härligt hotell pga nackspärr from hell förra veckan och denna veckan bara jobb och åter jobb när solen visar sig från sin bästa sida. Hoppas det ordnar upp sig för dig. Hur som helst så tycker jag stolen var riktigt snygg!
    Kram / RosMarie
    PS..man kan spela på kam också...

    SvaraRadera
  3. Men åh vad ledsamt! En olycka kommer sällan ensam... Hoppas nu att det vänder och att du får en riktigt bra helg. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Bättre tider väntar Titti! Håll ut!!!
    Önskar dig solsken, ljumma vindar och lite medvind i helgen!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vilken otur du har, men allt kommer att lösa sig till det bästa ska du se. Det är lite nervöst med alla dina bilder förstår jag. Kattbilden är ju bara huuur söt som helst.
    Läskigt med hårtorken, vilken tur att det gick så bra som det gick.
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  6. men nu är det väl lite väl mycket otur. Ska du kanske tillkalla en utdrivare av onda andar.. Fniss! Man vet ju inte med gamla hus. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. "Bläupp sa den söta lilla grodan en dag..." och ibland vill man bara instämma🐾 och tänk om solen börjar sticka dig i ögonen också! Elände... :)

    SvaraRadera
  8. They say things come in threes Titti - thank goodness you did not set your hair on fire. Hope the weekend and next week are much better for you.

    SvaraRadera
  9. Glad you still have your hair!

    SvaraRadera
  10. Aj då.
    Men som man säger!
    En olycka kommer sällan ensam! :(
    Men nu får du tillfälle att köpa en ny och fin hårfön. Det är ju kul! :)
    Hoppas det ordnar sig med datorn så vi får se meta vackra bilder snart!
    För det bjuder du verkligen på! ♡
    Ha en riktigt skön helg!
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Min gamla hårfön brann också, verkar vara
    lömska saker. Fick då en liiten resefön min mamma
    fått som gåva när hon handlade på Ellos, den
    blåser så jag får hålla på håll. MEN datorn och alla
    foton, det var illa. Jag skulle bli vansinnig, MEN igen,
    datasnillen fixar allt. Du får fota med mobilen tills
    snillet kommer hem.
    Var rädd om dig, mage och rygg är inte och leka med
    Varm kram/AM

    SvaraRadera
  12. Ibland alltså...Förstår att det blir en viss frustration!
    Men jag älskar den sista bilden, citronerna bakom den vackra stolen.
    Där skulle jag sitta och njuta en stund.

    Hoppas att du får en fin helg med sol och medvind!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Tråkiga saker...men det var roligt skrivet i alla fall ;))......och allt är ju inte alltid på topp, eller hur ?
    Och bilden på katten var ju bara för härlig, hihi...
    Önskar dej en fin helg...och du, efter regn kommer sol ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  14. Anonym14:16

    After the acid comes the sweet, Titti!
    Take care!
    The lemon tree behind the chair I find very beautiful!

    With love, Gerry

    SvaraRadera
  15. Är det inte typiskt, händer det en grej så kommer det ofta en följd :)
    Hoppas turen vänder för dig nu.
    Ha en fin fredag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  16. Ha ha ha det är då tur att du kan ge en så fin toning av det hela. Klematisen är fin tycker jag katten är som alla andra katter och citronerna har du väl inte smakat på hoppas jag.I stolen kan du ju sitta och njuta av att du har det rätt bra ändå.Håret är kvar du får en ny fön och katten har sinat tänder kvar och citronerna hänger där.
    Ja ja så kan det vara, en olycka kommer sällan ensam.
    Ha det så gott du kan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  17. Ojojoj, jeg måtte også kaste min hårføner i sommer :O Skumle greier med slikt ;/
    Ønsker deg en god helg!

    Klem Bente

    SvaraRadera
  18. Halloj Titti!
    Fredag kväll och kikar in hos dig och förlåt ... tjuter av skratt när jag ser bilden av din fläckiga katt,
    frågade du henne om tillåtelse innan du la ut bilden hahaaa. Fy tusan för en hårtork som tar eld, tur att
    du har håret kvar. Den där stolen Titti, den var riktigt fin & citronen tycker jag du kan låta bli ;O) dom är vackra där dom hänger. Data strulet är absolut ingen hit och särskilt när det gäller ens bilder, hoppas att du får det fixat!! Och det där med att spela på läppen en liten trudelutt gör så att det "sura" går över jag lovar ♥ Ha d gott kram kram Arja

    SvaraRadera
  19. Really lovely pictures, very cool..

    SvaraRadera
  20. Allt går verkligen emot dig. Men dina bilder är underbara tycker jag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig blogg som jag ramlade in på :).
    Hoppas nu att helgen blir lite bättre än vad veckan verkar ha varit!!

    Varma hälsningar
    Ulrica
    http://hus30.se

    SvaraRadera
  22. Åh, hoppas det har vänt och att livet leker igen! Min hårfön började lukta bränt för ett par veckor sen, men jag slängde den direkt, det kanske var tur... inte att leka med såna där elektriska saker..

    Hoppas du får en skön helg där allt går som smort!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  23. Det var jammen bra at det ikke tok fyr i håret ditt! Håper du får reddet bildene dine, det ville vært stor krise om du skulle miste de...du som har sååå mange vakre bilder. Håper det løser seg når du får hjelp og god bedring med kroppen. Bildene passet bra til teksten :)
    Klem Jorunn

    SvaraRadera
  24. Jämmer och elände! Skulle vilja säga att allt är datorns fel! Man blir ju vansinnigt galen när den inte funkar och är humöret i botten. Annars hade ni säkert skrattar åt efterrätten och varit glada att det inte var tio gäster ni bjudit också.
    Och sagt, vilken tur att inte håret brann upp och sen, inte mer med det. Nej, allt är datorns fel.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  25. Jag håller tummarna på att vinden vänder på rätt håll. Kram Anette

    SvaraRadera
  26. I'm glad your hair didn't catch fire, hope your mishaps are now behind you! Sarah x

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...