Bloggintresserade

tisdag 29 september 2015

En god fika i solskenet...


Det var en ynka liten skål med björnbär som jag fick med mig hem
i morse, nu är den perioden över. Det räckte dock precis till en kaka
som jag nu smällt i mig i solskenet. Otroligt vilket väder vi har, det
var så varmt i solen i dag så jag fick faktiskt flytta in mig i skuggan (!)
Nåja det kommer att komma dagar då man får leta värmande 
solstrålar med ljus och lykta och då kaffet kallnar på två röda ute...
Bäst att njuta ordentligt nu!


Lagerhaus har alltid fina saker för den som gillar att baka. Sist
hittade jag där den gråa ägghållaren i porslin, decilitermåttet 
även det i porslin och de frystorkade björnbären!
Det blir liksom lite roligare att baka med snygga grejer...


Näe, dags att göra lite nytta nu, det går inte bara att sitta i solen och fika!

Kram till er alla
och tusen tack för alla era rara kommentarer 
i det förra inlägget - de värmde verkligen ska ni veta!


26 kommentarer:

  1. Idag har det varit bästa fikarvädret, vilken
    fin solig dag. Och så hade du så god kaka, då
    känns livet bra.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är de där små guldkanterna man måste ta tillvara på i livet, som en god kaka och lite gott kaffe i solskenet...det enka igen :)
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  2. Bonjour chère amie,

    Un délicieux gâteau je n'en doute pas !! et hum les mûres j'adore !
    Cette année malheureusement nous avons beaucoup de mûres mais à cause de la sécheresse, elles ne sont pas juteuses du tout !...
    L'an dernier j'avais pu réaliser d'excellentes confitures...
    Gros bisous

    SvaraRadera
    Svar
    1. Merci Martine!
      A beautiful day to you...
      Titti

      Radera
  3. Vad gott!!! Jag har en knäckig rabarberpaj i ugnen, inte illa det heller. Men kanske inte lika vackert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohh knäckig rabarberpaj sitter som en smäck en skön höstdag också! Ja vad vore livet utan lite gott till kaffet...
      Ha en finfin onsdag!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  4. Björnbär hör till ett av mina favoritbär. Tror att det beror på att man inte har en sådan naturlig tillgång på dem. Liksom hjortron du vet.. jag försökte njuta lite i solen idag men somnade bums.. ja ja det går över. Kraaam och du... vilka underbara bilder du visar. / Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh hjortron är också en favorit! Ja jag tror du behöver en hel DOS av sol nu för att bli kry, skönt att sova en stund där i solskenet ju :)
      Önskar dig en fin och glad vecka Pia...
      Kram Titti

      Radera
  5. Hej Titti!
    Ja vilka alldeles underbara dagar vi haft! Sverige är helt svårslaget dagar som dessa, den klara luften, grönskan och lugnet. Veckan har börjat strålande, förutom förkylda barn njuter vi av solsken, månsken och skördar i landen.
    Ditt fika ser svårslaget ut Titti! Mums!
    Njut veckan!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag slänger på lite kaffe så får du komma hit Anna :) Ja vilken vecka, och än är den inte slut! Det kommer tristare och gråare dagar med all säkerhet så bäst att njuta...
      Ha en finfin dag trots förkylningar :)
      Kram Titti

      Radera
  6. Det finns inget bättre än en fika i solen när det än är. Egengjorda kakor det är toppen det. Längtar till jag får lite större plats så jag kan göra det här på kolonin.Visst är det kul när man har fina grejer.Ägghållaren var fin
    Ha det gott och njut i morgon med
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag önskar mig också ett större kök, himmel så rörigt det blir bara av att baka en kaka!
      Solen strålar idag med så det är bara att njuta på...
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  7. Jomen visst har det varit några fina dagar nu, härliga att packa ner i minnessäcken och ta fram när det blir som mörkast i november :-)
    Så vackert du skriver om saknaden av din far och så kul att ha lite fina bilder som friskar upp minnet.
    Ha de gott solen. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, pappa är alltid pappa! Ja dessa dagar plockar jag verkligen ner i minnessäcken, det var ett bra uttryck :)
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  8. Men åh så vackra och inbjudande foton. Björnbär är verkligen gott och är det härligt väder är fika utomhus toppen. Fin kväll till dig!/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bara att njuta på nu, men oj så kyliga morgnar och kvällar dock, burr!
      Ha en finfin dag!
      Kram Titti

      Radera
  9. Visst får man väl fika hur länge som helst när vi har ett sådant vackert väder! Bara att njuta så mycket som det går. Jag har bara varit inne och jobbat idag så ingen fika i solen för min del tyvärr...
    Kram, Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får vi hoppas på att helgen blir lika fin så att du får en skön dos sol Anna!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  10. Those blackberries look wonderful.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Michelle...love them!
      Have a sunny week and take care.
      Love, Titti

      Radera
  11. Dina bilder är så läckra att t.o.m. jag som inte fikar skulle kunna tänka mig en liten bit av björnbärskakan. Den såg verkligen mumsig ut.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  12. Åh så fina bilder Titti!! Ja vilken månad vi haft, det har varit många utefikastunder :) Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Jaa vädret blir man inte klok på...men man tackar och tar emot...vi har haft över 15 grader i skuggan idag...och jag har ränt på stan, hihi...tycker det har gått "troll" i vädret nu för tiden faktiskt...vi hade nästan ingen bra sommar i början...och så blir det så här nu ??!!..........ingen ordning alls...
    Må så gott!
    Kramar bia

    SvaraRadera
  14. Glad you are enjoying the sunshine too. Your blackberry cake looks so good I shall try making one this weekend! Sarah x

    SvaraRadera
  15. Lovely pictures Titti, I particularly like the berrie's in the old jam jar...

    SvaraRadera
  16. I like the idea of the freeze dried blackberries to scatter over the top of your blackberry cake - I don't know if we can get them here, must take a look. Enjoy the sun, it is lovely at the moment isn't it?

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...