Bloggintresserade

söndag 4 oktober 2015

This is lovely London!


Det är något med denna stad som jag bara älskar! 

Ja jag som verkligen är en äkta lantis och som inte känner mig bekväm 
i vare sig storstäder eller med mycket folk trivs som fisken i vattnet här! 
Det har jag alltid gjort, från första gången jag var här.
Det är lite som att komma hem och sätta nyckeln i dörren...

Det är alltid lika trevligt här, sommar som vinter. Att uppleva London
en isande kall, mörk och blåsig dag i december och sen slinka in på
på en varm, mysig pub för lite fish & chips är bara det en upplevelse i sig!
Men nu var vi här i sköna maj, främst för att besöka Chelsea Flower Show 
förstås, men också för att få en dos engelsk "air"också!



Det händer något i varje gathörn...alltid!


Mysiga pubar överallt där man slinker in för att
äta lite gott och ta en engelsk pint...


London Eye som jag inte vågat åka än, höjdrädd
som jag är! Kanske nästa gång...


Gammalt möter nytt i en skön och helt salig blandning...


Allt händer överallt!


Anrika varuhuset Liberty London på Regent street...
Mycket snyggt här kan jag säga för den med stor plånbok!



Ett stopp blev det förstås på Hummingbird Bakery - dyraste fikat ever!
Hela reskassan gick åt! Du borde ha varnat mig Ingrid :)


När man tröttnat på folk och fä och konstig vänstertrafik sitter det fint att ta en tur
till gröna, sköna Hyde Park - denna fantastiskt vackra oas mitt i London!


Kensington Palace i Hyde park...


En engelsk trädgård när den är som allra bäst!


Det brukar bli några sköna timmar här...



Sen alla dessa vackra blommor överallt...
kameran gick verkligen het!


Chelsea Flower Show ja... denna man med chockrosa hår och 
matchande nagellack visade upp en helt fantastisk trädgård!

This is lovely London!

I veckan tänkte jag att ni ska få följa med hit också...

Kram till er alla och
ha en glad kväll!

Titti

32 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Tyvärr så var min resa till London en väldigt sorglig historia så jag lär nog aldrig mer komma dit. Härliga bilder Titti. Kraam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh nej så synd! Det var inte bra alls...nu vet jag ju inte vad som hände men jag HOPPAS du kan få en glimt av det London jag älskar!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  2. Hmmm, Heathrow har jag besökt i många timmar :o men London har jag aldrig besökt - staden står på min lista över resmål jag bara måste till någon gång.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska besöka London! En stad att älska! Här finns allt och håll dig borta från turiststråken bara...
      Kram,
      Titti

      Radera
  3. I enjoyed seeing London through your lens Titti and I am happy to know that you had a lovely time here too♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes I just love that city!
      Thank´s for your sweet comment Rosemary...
      Titti

      Radera
  4. Jag känner precis som du inför London, är en riktig "lantis" men stortrivs i London. Dottern åkte dit för en månad sedan för att plugga och imorgon provrider hon för just Hyde park stable som du visade, håller tummarna för att hon får jobb där , då måste jag ju åka dit för en turridning :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh spännande och jag håller tummar och tår för din dotter! Ja det något med denna stad, den har ett lugn och en skön feeling i sig, ja jag stormtrivs där!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  5. Vilken härlig resa! Förutom det dyra fikat, då...Kram

    SvaraRadera
  6. Åh så härliga bilder. Nu känns det som om jag också varit i London, så roligt att få se. London har inte lockat mig, men med dina bilder får jag nog ändra mig:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hello Titti, what delightful snapshots of life in London you have shared with us. It is indeed a very special city! Glad you enjoyed your visit. Have a lovely week ahead. Sharon

    SvaraRadera
  8. Jag tackar ja till kaffet hos dig Titti:-) Önskar jag bodde närmare.
    Vilka härliga London foton!!!! Jag älskar allt som har med England att göra, London inkluderat!
    Som 19-åring bodde jag strax söder om London ett år och arbetade på en hästgård. Så gott som varje vecka cyklade jag till lilla stationen och hoppade på tåget in till Victoria station. Härliga minnen!

    Önskar dig en fin kommande vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. I think you represented this city so well! I would love to visit there!

    SvaraRadera
  10. Tack för underbara bilder från en som bär på en skamlig hemlighet: Har ALDRIG varit i London :-((!
    Har t.o.m. varit i Tblisi (Georgiens huvudstad), men inte i denna stad som ligger bara en stenkast ifrån...!!
    /Anja

    SvaraRadera
  11. Titti, amazing photos-the first one is the best! and beautiful writing. Thanks. I wish you a nice time in London! Embrace. Jarka

    SvaraRadera
  12. Håller med visst är London en fantastisk stad Har vänner där så det blir lite besök ibland. Lika kul varje gång. Så kul det är att få se de platserna i en annans ögon. vackra bilder. Speciellt den över stan före brudparet så typiskt London vy
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  13. I'm so please you enjoyed your trip, lovely pictures....

    SvaraRadera
  14. You have shared a unique perspective of London with your beautiful photos. It's an amazing city and we had the pleasure of visiting in 1992 - so long ago now and so many changes since then. Have a good week.
    Pamela

    SvaraRadera
  15. Så mange flotte bilder- det med bruden var helt fantastisk :) London er en spennende by- takk for at jeg fikk følge med på "reisen" :)

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvaraRadera
  16. London är ju supermysigt och särskilt på hösten. Vill alltid åka dit igen även om jag varit där några gånger redan. Finns alltid något att se och göra och inte så lång resa dit heller.
    Fina bilder!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  17. Har aldrig varit i London. Men både hört och sett hur vackert och magiskt det kan vara där.
    Jättefina bilder.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  18. Hello! Thank you for your visit. I enjoyed looking at all the photos you took of this amazing city and pleased that you enjoyed your visit. My husband and I have had the pleasure of staying there three times, and we both have fond memories of our visit. I really like your first photo and wil also follow you.

    SvaraRadera
  19. Enjoyed seeing this city again through your eyes, I enjoyed my stay there this summer. So many things to see and do.

    SvaraRadera
  20. Kan bara instämma, London är verkligen en härlig stad.
    Tack för härliga bilder.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  21. Det är nog något speciellt med London, så många
    som åker tillbaka dit ofta. Det där med kall kväll
    och sen puben låter mysigt, och så allt man kan
    titta på och uppleva också. Jättefina bilder
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  22. Those are such wonderful pictures I love the way you have captured it so uniquely from different angles! I used to spend time in London as a teenager staying with my sister these days I only seem to get up there for work meetings and don't have time to appreciate it's delights! Sarah x


    SvaraRadera
  23. Wonderful scenes of London you have shared today, Titti! I have never been so thank you for taking us along with your beautiful photos. Wishing you a lovely week. xo Karen

    SvaraRadera
  24. Vilka härliga Londonbilder! Gillar just blandningen av gammalt mysigt med modernt som mixats bra där. Kram Katta

    SvaraRadera
  25. Härliga bilder !!!....har tyvärr aldrig varit i London (förutom på flygplatsen) men skulle gärna åka dit....däremot har jag varit till Irland och det var trevligt...där kan man slinka in på någon pub också och ta en "pint", hihi....ha en fin höstdag !!
    Kramar bia

    SvaraRadera
  26. wonderful photos Titti ! so glad you enjoyed your trip to London and Chelsea flower show ...May seems so far away now but it is so nice to look at the sunny summer images....Gail x

    SvaraRadera
  27. Elsker London som deg ..
    Takk for fantastiske bilder !
    Kofferten min står klar og de neste dagene skal jeg tilbringe i verdens herligste by !
    LOVELY London !

    SvaraRadera
  28. Underbart! Dottern och jag var där sista helgen i augusti och jag måste instämma med dig. Jag är inte heller någon stadsmänniska och det var galet mycket folk överallt, men det är något speciellt med den staden. Jag har bara varit här två gånger, en gång i högstadiet och så nu då, men jag kan absolut tänka mig att återvända igen ... det finns så många ställen att flanera på, slinka in på och uppleva den brittiska atmosfären. Love it!

    Ha en fin helg!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...