Bloggintresserade

fredag 27 november 2015

FLOWERS by titti & ingrid - Dova nyanser...


Dags för lite blommigt med FLOWERS igen! 
Temat denna gång var "moody hues", så enkelt översatt fick det bli en
adventskrans i dova nyanser som jag knåpade ihop av det jag hade
hemma. Stommen är en vanlig halmkrans som jag täckte med mossa
 och några kvistar av idegran. Ljushållarna finns att köpa i de flesta
blomsteraffärer och väldigt användbara till många olika blommiga
dekorationer året om. Kransen dekorerade jag sen med små
söta blekrosa rosor, lite torkad hortensia och alkottar.
Ja nu är min adventskrans klar, i dova färger som jag gillar
och den kommer att vara lika fin när den har torkat...
Den får nog pryda mitt julbord i år också!



Det var knappt ljust denna dag då jag gjorde kransen, det blev 
tre bilder sen var det kört att fota pga att det mörknade så fort,
så jag kan inte bjuda på någon större bildkavalkad denna gång!

Nu över till Ingrid och hennes fina blogg
Spännande att se hur hennes tema blev denna gång!

Blommiga kramar,
Titti

31 kommentarer:

  1. ESAS ROSAS ME PARECEN DIVINAS!!!
    QUEDO UNA CORONA PRECIOSA.
    SALUDITOS

    SvaraRadera
  2. Åh! Den där tyckte jag om!
    Galet vacker...

    Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack själv för din söta kommentar om kransen...glad jag blir!
      Kram Titti

      Radera
  3. Vakkert !(igjen ) Titti .
    Ønsker deg en strålende 1 advent .
    Klem Vibeke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tusen tack, din kommentar gjorde mig varm!
      Önskar dig en skön advent också...
      Kram Titti

      Radera
  4. Titti, the wreath is very beautiful. I also like the colors and small candlesticks are very nice. I send you greetings and have a beautiful days full of well-being.
    Embrace Jarka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank´s for your sweet comment Jarka! I´m so happy...
      Have a beautiful day now and take care!
      Titti

      Radera
  5. Så vacker den är. Den kommer bli jättefin på ditt julbord.
    Ha en fin första adventshelg
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får bli en enkel jul i år. GLAD att du gillade adventskransen Maria!
      Kram Titti

      Radera
  6. Tillräckligt ljust ändå. Så fint det blev. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det var på det berömda håret innan bilderna blir alltför suddiga...
      Tack snälla Britt!
      Kram Titti

      Radera
  7. So simple but so beautiful Titti...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank´s for your sweet comment!
      Love, Titti

      Radera
  8. Jo men visst det är inte lätt nu när det blir mörkt så fort. Strålkastare på blir det om man är ute efter tre.
    Så fint det blir hos dig i Advent. Ska kanske ta mig i kragen jag med.
    Ha det gott i helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte många ljusa timmar just nu...men snart blir det kanske både sol och snö, vem vet!
      Ha en skön advent Meta!
      Kram Titti

      Radera
  9. how lovely Titti... I am just making my advent candles ...I have some lovely fir cones but haven't found any moss....perhaps I can take inspiration from you and use some fir tree twigs !
    Gail x

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Gail! I´m so happy for your comment...I hope you will have a beautiful advent! I shall take a look at your blog later this evening!
      Warm hug,
      Titti

      Radera
  10. Så fint.......
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Så vacker, så mig ;-)
    Den skulle lätt kunna platsa på mitt bord.
    Ha de bäst. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  12. Verkligen en krans i min smak. Jag letar inspiration för att få till något "nytt" till advent. Ditt krans verkligen gillar jag :)

    Trevlig helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  13. Anonym18:04

    Beautiful Advent wreath!
    I can hardly imagine that it's been so far.
    A nice weekend!

    With love, Gerry

    SvaraRadera
  14. Such soft delicate pretty colours - you are an artist with flowers Titti♡

    SvaraRadera
  15. Anonym20:45

    Meget enkel og meget, meget smuk!
    Hilsner fra Nana

    SvaraRadera
  16. Visst är det trist med mörkret, det hinner knappt ljusna förrän det mörknar igen. Men dina bilder är det inget fel på, lika ljuvliga som vanligt.
    Trevlig helg!
    Titti

    SvaraRadera
  17. Så fin! Gjorde en liknande men inga rosor, det var ju ett tips... Kan ju alltid peta dit några i efterhand! Hihi!
    Trevlig advent!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  18. Fint! Rosor är ju alltid rosor och rosa passar ju tydligen på advent också. Det har jag aldrig tänkt på. Tack! Jag tackar också för varma ord om min lilla diktsamling. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  19. Så fin!! Jättefina ljushållare du hittade och
    så den där vackra rosa färgen på rosorna.
    Finaste adventskransen jag sett.
    Kramar och ha en bra lördag/AM

    SvaraRadera
  20. Så fantastiskt fin ljusstake. Den finaste jag sett på länge. Tycker mycket om kombinationen av barr och blommor. Önskar dig en riktigt fin advent! Kram till dig.

    SvaraRadera
  21. Så fint sammansatt adventkrans ! En fröjd för ögat som säkert blir jättefin hos dig under julen också.
    Önskar dig en fin adventshelg !

    SvaraRadera
  22. Vilken otroligt vacker krans!
    KRAM & TREVLIG ADVENT
    Susie

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...