Bloggintresserade

fredag 13 november 2015

FLOWERS by titti & ingrid - Faded charm...



Faded charm var temat i FLOWERS denna gång och 
jag valde en färgskala som jag bara älskar! Blommor i dova, 
nedskalade och lite smutsigt, sköna färger...


Här en bukett bestående av favoritrosen Secret love, hortensia, skimmia,
mörk calla, kängurutass, eucalyptus, ruscus och några söta videkvistar...


Att "tänka i teman" gör det enklare när man står där i blomsteraffären
och ska ha med sig några sköna blommor hem. Krångla inte till det!
Tänk färg, form, känsla, var ska jag ha den och välj sen med hjärtat!


Jag gillar ju ganska så rufsiga buketter! Några blommor köper jag, några
plockar jag i naturen och allt eftersom veckan går ändrar buketten karaktär.
En stor bukett blir två, visset plockas bort och ersätts med kanske en kvist
från trädgården, ja så där håller jag på tills det återstår kanske en enda ros...


Nu är jag nyfiken på vad Ingrid har hittat på med dagens 
tema så raskt över till hennes fina blogg 

Sköna & gröna kramar,
Titti

31 kommentarer:

  1. Men åååå vilken vacker bukett. Helt underbar. Och så fint till de svarta kläderna. Varför fota en bukett i en vas när man kan göra så som du gör:) Och det blir så himla fiiint.
    Ha en fin fredag och helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du...ja man ska inte krångla till det som sagt! Buketten får tala...
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  2. Helt fantastisk bukett, precis i mina färger :-)
    Ha de gott och njut av helgen. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh glad att du gillar den!! En favorit för mig...
      Kram Titti

      Radera
  3. Vilka underbara fina bilder
    och vilken bukett så fint
    Varmaste kramar och
    en härlig helg till dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack kära du! Glad att du gillar min rufsiga bukett i temat denna gång...
      Kram Titti

      Radera
  4. Beautiful photos of this gorgeous bouquet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you dearest Pamela!
      Love, Titti

      Radera
  5. Titti, very beautiful autumn bouquet! Have a nice weekend!
    Embrace Jarka

    SvaraRadera
    Svar
    1. I´m so happy you like the bouquet Jarka!
      Warm hug,
      Titti

      Radera
  6. Helt underbar bukett! vackraste färgerna och så vackra blommor, den rosen.... åhhhhhhh.
    Ja, buketter ska vara rufsiga och gärna innehålla något från trädgården eller skogen, det är det vackraste.

    Önskar en skön helg till dig
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  7. Den där färgskalan gillar jag. mjukt och lite dovt.

    Så helg, en fin sån till dig / Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag med...färger som jag bara älskar....
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  8. ME ENCANTA ESE RAMO DE FLORES!!!
    ME PARECE LINDO PARA PONER EN TODOS LADOS.
    Y PARA UNA NOVIA...
    SI.
    CHAUCITO

    SvaraRadera
  9. For en fantastisk vakker bukett. Elsker de fargene.
    Ha ei flott helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh tack...ja det är mina älsklingsfärger också...
      Kram Titti

      Radera
  10. Dear Titti,

    I love your beautiful Autumn bouquet of flowers - so pretty.
    Enjoy the weekend
    Hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Carolyn, I´m so happy for your sweet comment!
      Love, Titti

      Radera
  11. Underbar bukett och fantastiskt fina foton. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du...
      Kram Titti

      Radera
  12. En sån vacker bukett Titti! Det är ngt allvarligt över den, kanske färgtonerna, nästan som en förkänning av gårdagens hemska Paris dåd. Blommor kan skänka tröst i en stundtals galen värld.
    Önskar dig en fin söndag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu ser jag det också...en dov och stilla bukett som jag vill jag skänka till alla berörda i Paris.
      Tack för dina fina ord Anna...
      Kram Titti

      Radera
  13. beautiful flowers Titti, as always. xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you my dear...
      Love Titti

      Radera
  14. Så vackra bilder, och helt ljuvlig
    bukett.
    Fin söndag och kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh tack snälla du, så glad jag blir!
      Kramis,
      Titti

      Radera
  15. Åhh så snyggt - fantastisk bukett!
    Nu fick jag inspiration att stoppa något mer i rosenbuketten jag fick av maken häromdagen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar den...verkligen!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  16. Hello dear Titti, somehow I missed this lovely post! I do love these flowers, I particularly love the colours and the wildness of it all...I am looking to decorate my Christmas table with similar flowers, I do hope I can find some in England at this time of year, perhaps I will incorporate a few faux flowers as well! Happy week for you in Oland! Sharon x

    SvaraRadera
  17. Vilken fantastisk bukett du fått till Titti! Och så vackert fotad mot den svarta sammetskappan! Wow!
    Susanne

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...