Bloggintresserade

lördag 16 mars 2019

Vilt och vackert!


Inte alla som har ett ödehus på tomten men det har en go vän.
En gammal släktgård här på ön...
Hon har dessutom en helt fantastisk trädgård där
även ogräset får kärlek. Vilt och vackert!




Smart användning av gamla mjölkpaket och det påminner mig
om att jag måste mina sätta chili- o tomatfrön pronto!!!


Vårens första nässlor blir till en god och nyttig soppa. 
Här råder både ekologiskt tänk och odling...
Ja jag lär mig alltid något nytt och tänkvärt när vi ses.


Jag har ingen aning om vad som kommer upp i vår trädgård i vår.
Vad har tidigare ägare planterat tro?? Ska bli spännande att se...

Nää mina höns vill INTE alls vara med på bild! Så det så!
Det där med att vara framför kameran gillas då rakt inte.
Där är vi lika :)

KRAM

15 kommentarer:

  1. Alltså, den första bilden är helt underbar. Så inbjudande att sätta sig där på fårskinnet på trappen... och de första nässlorna också. Våren har bestämt kommit tidigare till Öland än här i Stockholmstrakten och Mälardalen.
    Kram från Karin
    www.vackertnaturligt.se

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackert med förfall, som på din bild här. Vackert, kanske så länge det inte är en eget, tänker jag.
    Spännande med vänner som kan inspirera en. En trädgård ska väl inte vara alltför perfekt - så tänker i alla fall jag när jag inser att jag bara inte orkar peta och rensa i all oändlighet. Nej, min trädgård är "poetisk" brukar jag säja.
    Alltid spännande med en ny trädgård. Det blir små överraskningar varje dag nu i vår när det börjar spira.
    Ha en fortsatt fin helg i grårugget!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Jättefint! (Fast lite synd på ödehuset, där kunde ju jag få husera lite ibland.) Ha Ha! Ja men vilken smart idé att använda mjölkpaketen så där. Underbara Titti bilder. Knashöns..dom är kanske bara lite blyga. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Mmm tänk att fota porträtt mot den där dörren :) Underbara miljöer som verkligen gör reklam för miljön. Patina är vackert.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar "tänkarplats", där på trappen..... Fantastiskt!! Söndagskram till Dig...
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder som vanligt när man kikar in här.
    Förstår att det ska bli spännande att se vad som kommer upp i backen hos dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  7. Oh, Titti, your pictures so wonderful as beginning life itself.
    Happy greets, Méa

    SvaraRadera
  8. Har nässlorna redan kommit? Då ska jag snart ut på områdets kompost och plocka. Har gjort nässelpaj som har varit mycket god. Gäller att plocka av så det kommer nytt. Ska så efter att trädgårdsmässan varit här i Stockholm. Men först några dagar i Köpenhamn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja, dom har kommit här redan:) Ska testa en soppa tror jag...
      Kram från Titti

      Radera
  9. Så vackra bilder. Den enkla orörda är det finaste. Tänk att allt måste inte vara perfekt.
    Det är tankar att ha med sig när man ser hur mycket som behöver göras. Allt behöver inte göras....Så mysigt med hönsen.
    Ha en bra vårvecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  10. Så underbart att ha tillgång till sån miljö för foton :-)
    Även här har de första nässlorna kommit upp, även om jag inte skördat ännu. Men snart så, snart blir det både soppa och pesto.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  11. I always love your photos:)

    SvaraRadera
  12. Men så roligt med höns, dem vill vi veta mer om! ;) Du får väl locka med nåt gott så kanske de ställer upp på bild....
    Ha det fint! Här är det en regnig söndag, kan vara skönt det med...
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Enjoy a happy sunday live Ria x 🍀💚

    SvaraRadera
  14. Så otroligt spännande att se vad som kommer upp i trädgården! Det kommer att bli som en lång rad överraskningar och presenter. Tänk om nån vårblomma förvildat sig så du har blåsippor eller scilla överallt. Du kanske har nån orkidé...
    Så söt bild på lilla hönan.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...