Bloggintresserade

söndag 19 maj 2019

Söndag och latmössan är på!


Söndag och latmössan är på igen! Nåja, köket är städat...


Hönsen är utsläppta...


Växthuset är sådär halvklart. Det var inte lätt att frakta det i flytten
med glas och allt men skönt att det har fått komma "hem" också :)
Sen gräver jag ett grönsaksland bredvid, det går väl sisådär...
Undrar om jag hinner få ner lite potatis och jordgubbar i år?
Äh, det får ta sin lilla tid :)


Hallonlandet behöver verkligen lite rensning, kärlek och
omsorg men stolen där bredvid är mer lockande...


Syrenerna är på gång!


Äppelblom, finns det något vackrare ??


Ja det ska vara pionerna då och den där helt fantastiska doften.
Molnen hänger tunga över ön denna söndag och jag ska nu
fortsätta med denna underskattade syssla som heter VILA...

KRAM

21 kommentarer:

  1. Hei!
    Ja, hvile er viktig å gjøre innimellom alle gjøremålene :)
    Drivhuset blir så fint når det blir glass i det. Det "må" en ha i en hage. Vakre peoner og syriner.
    Ha det godt!
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  2. Picture one is unique lamp . I love all your pictures. You are very professional taking them. I love to come back and look when I see you have some. Your on my list.

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt så rätt! Att det inte finns något vackrare än äppelblom... men att det i så fall skulle vara pionerna! ;)
    Och vila, det låter helt i min smak!
    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Var sak har sin tid och vila ska verkligen inte underskattas. Ni har ju nästa fått växthuset klart, bara lite fönster som fattas ;-) Kan inte hönsen hjälpa till att rensa ogräs :o Jag tänker de är ju duktiga på att sprätta runt och så.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå dom hjälper mig, hönsen...med att gräva gropar överallt! puh! Ja ja det ingår i hönspriset ha ha!
      KRAM

      Radera
  5. Vet inte om du har växthus innan men det tillför en helt ny dimension till möjligheter i trädgården. Lycka till med det. Håller med dig om äppelblom - det är helt fantastiskt.
    Ha det fint
    Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå det är vårt gamla växthus som vi släpade med oss i flytten som ska upp...längtar! Som du skriver, det tillför en helt ny dimension :)
      KRAM

      Radera
  6. PRECIOSAS LAS PEONIAS!!!
    LAS MIAS GRANATES YA TERMINARON LAS ROSA CLARO NO EMPEZARON.
    SALUDITOS

    SvaraRadera
  7. Bästa Titti,
    Vilket underbart söndagsinlägg. Njuter av dina vackra foton. Får man fråga vad det är för tjusig blomma på ditt vackra svarta bord på det översta fotot?
    Dina höns är underbara!! Vi hoppas till hösten eller senast nästa vår att vara redo för höns. Hönshuset är påbörjat.
    Önskar dig en fin kommande vecka!
    Kram Anna i Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord! Det är aprikosa lövkojor, de doftar heeeelt underbart :) Kram på dig Anna...

      Radera
  8. Men åhhh, jag önskar jag var mer som Du... Att bara kunna släppa taget en stund och njuta av nuet... Jag är en sån som " ska bara ", ungefär som Alfons Åberg.
    Ja, men livet i din hönsgård, jag är såååå avundsjuk. Blir glad bara av att läsa om dom. Och sååå fina barn du har, verkligen!!!! Å, så är jag avundsjuk på ditt växthus.... Jag väntar och väntar på mitt, som är vääääääldigt försenat i leveransen!!
    Ha det bäst fina Titti, kraaaam Kate

    SvaraRadera
  9. Vila och njuta, ja det är ju ett måste. Man kan inte leva av arbete allenast.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Det är min melodi, vila. Men ibland har jag svårt för det också.
    Ha en bra start på din vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  11. Klokt av dej att vila, så gjorde jag också igår, med gott samvete!
    Så fin rundvandring i din trädgård och nu är den nog som allra vackrast och det gäller att hinna njuta av allt, för det går undan vill jag lova! Oj, så snabbt allt går med blomning och allt!
    Fortsätt och ta´t lugnt i din egen takt, det tänker jag göra i år! Ingen brådska här!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Du vet väl att söndag ÄR en vilodag? Så idag... mössa av!

    Njut av den vackraste av tider!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  13. Have a lovely week ....love Ria 🍀💚

    SvaraRadera
  14. Hei!
    Den mössan skal jeg ta på meg. Da blir det fine bilder.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  15. Hei, Titti, ah, I love your spirit. The combination of an industrial Edison lamp, then the idyll of timeless and yet so ancient nature is wonderful. Love to be here.
    Hugs from Méa, have a good time :)))

    SvaraRadera
  16. Att kunna vila är lika viktigt som att kunna vara aktiv!

    SvaraRadera
  17. Så fint och rogivande du har det. Hur var det mors lilla lathund sa … Jo, jag gör det helst en annan dag.

    SvaraRadera
  18. Det är skönt med latmössan ibland. Jag drog ner den långt över öronen i går och växlande mellan sömn och läsning hela dagen i går. Det var underbar och välbehövligt efter en trist vårförkylning som inte riktigt vill ge med sig. Jag tog en sväng ut till växthuset senare på dagen och insåg att växterna växer så fint utan att jag tittar på :D

    Kram och trevlig helg!
    Linda

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...