Bloggintresserade

torsdag 6 juni 2019

Jag snurrar runt!



Jag snurrar runt i värmen! Snurrar runt alla husknutar och 
alla sittplatser för att söka skugga! Puh så varmt det är...
Kan man kalla det värmebölja tro??? Tropiska nätter?


Här i skuggan är det skönt att sitta, frukost som middag...


Och här brukar det vara skönt att sitta en stund i kvällssolen
men nu är det snudd på olidligt! Mätaren står på 32 grader.
Och så helt vindstilla!



Dörrar och fönster står på vid gavel och ja, det är ju underbart...
Lite för varmt bara :) Men dumt att klaga o gnälla för snart står
man väl där med isiga bilrutor igen och då gnäller man för det!
Så det är väl bäst att njuta vänner...


KRAM från mig!


7 kommentarer:

  1. Så varmt det er hos deg! Det er 25 grader her, og det er mer enn varmt nok for meg :)
    Det er herlig å ha en skyggefull plass!
    Klem

    SvaraRadera
  2. Ja tänk vilken värme vi fick. Jag badar mest eller sitter i skuggan. Nu till jobbet en sväng innan det är fredagsmys. Härliga bilder på era sittplatser. Gillar den där man ser kvarnen i bakgrunden. Snyggt! Ser ut som bilderna är tagna i Italien. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Oh, Titti, I love-love-love heat - maybe I was a reptile in my former life ;)
    But if it brings you to do such wonderful pictures, it can´t be so wrong :)
    Have a magical summer with milder days, I greet you, hugs from Méa

    SvaraRadera
  4. Låter härligt och ser så vackert ut hos dig med.
    Nej, gnälla ska man inte göra, för tiden går så snabbt och alla dessa d-vitaminer behövs för isiga bilrutor.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Åh, värmen kan man visst klaga på om man vill. På våra breddgrader är vi inte skapta för 32 grader i skuggan. ;D
    Jag ser att du har aloen ute i kruka, kanske kan jag rädda min krukväxt genom att ge den sommarlov ute, den har sett väldigt hängig ut den senaste tiden, så jag kan gott försöka, annars är den ju ändå utom räddning tror jag.
    Ha en fin helg! ♥

    SvaraRadera
  6. Happy weekend...enjoy...love Ria 🌸🌺💕

    SvaraRadera
  7. Så magiskt vackert du bor.
    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...