Bloggintresserade

tisdag 23 juli 2019

Ett stilla dripp, dropp...


Det råder bevattningsförbud på ön så varje droppe är värdefull!
Skönt att vakna till ett stilla dripp, dropp...


Gillar jag gula rosor? Vet inte, så därför måste jag testa!
Har läst mycket gott om den här rosen så väl värd att
pröva då. Doftar gudomligt gör den också...


Vet inte hur jag ska översätta namnet riktigt dock :)


Efter regn kommer solsken men jag får alltid den där
lilla "höstkänslan" efter att det har regnat. Ljuset
blir annorlunda, doften av vått gräs och jord
blir så tydlig och japp, snart är det augusti...

Men först ska vi visst få en rejäl värmedos till helgen!
Kanske jag ska våga mig på ett dopp, vi får se...

KRAM

9 kommentarer:

  1. Such a pretty yellow rose, hoping it grows well for you.
    We just had first real soaking rain in weeks - we're thankful, so is our garden which has suffered so badly from the heat and dryness.

    SvaraRadera
  2. Oh the color of those roses is such a lovely and exquisite shade of peach!! Love it!!

    SvaraRadera
  3. Så var det när man bodde i Sverige tycker jag med. Regnet när augusti närmade sig gav en höstkänslor.
    Ha en fin fortsatt vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker ros och säkert värd att prova!
    Ja, det är lite dripp, dropp här också! Småskvätter lite då och då, men blir aldrig riktigt blött på marken! Märkligt regn detta!De talar om supervärme, men det är inget jag ser fram emot, faktiskt! Hoppas att det inte blir så långvarigt! Jag har förra sommarens varma inferno i minnet!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Oh, I know its hot and we are in need of rain, but please don't mention autumn yet. (It will come soon enough!)

    SvaraRadera
  6. So loveley, Its alltime great to be here ;-*
    Lots of love, Meisje

    SvaraRadera
  7. Jeg tror, du bliver glad for din gule rose. Blomsterne har en smuk form, og det er jo afgjort et plus, at den har en fin duft. Jeg er ikke selv så vild med gule roser, men lige netop denne rose synes jeg har en smuk gul farve.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  8. Skönt att ni äntligen får lite regn. Även om det säkert skulle behövas mycket mycket mer. Här hos oss har vi fått lagom. Jag gillar lagom. Ett sånt underskattat ord!
    Kul att få se baksidan av Titti. Och den suddiga framsidan. Men som du bär är det inte konstigt att ryggen aldrig blir bättre!

    Lägg ifrån dig stegarna och ta hand om dig.
    Kramar från Eva-Mari

    Ta hand om

    SvaraRadera
  9. Den tidiga hösten....min favoritårstid. Snart är vi där och då ska jag vara ledig...åtminstone nästan. Ha det riktigt bra! /Kerstin

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...