Bloggintresserade

torsdag 10 oktober 2019

Det mörknar fort nu...



 

Oktober. Det är höst nu. Med allt vad det innebär....
Dagarna känns längre men är kortare! Det mörknar fort nu.
Skönt på ett sätt! Hög tid att leta fram lite varmare kläder.


Julsakerna börjar redan poppa upp ute i butikerna,
jodå mellan oranga pumpor och saker till halloween.
Dags att dra in grillen, gräva upp dahliaknölarna, in med en
värmelampa i hönshuset och sen kolla över vinterdäcken!
Bråda tider nu innan man kan gå i vintervila :)

KRAM

15 kommentarer:

  1. Åhh, den nosen!!! ♥ ♥ ♥ Hönsen får värmelampa men fåren får päls. :)
    Jag gillar hösten. Färgerna, frisk syremättad luft, kravlösheten när man "får" sitta inne i soffan. Men lite jobb är kvar i trädgården, som en sista klippning och kratta upp de flesta löven. Det ser jag fram emot som härligt helgsyssla. Hoppas det inte spöregnar bara.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Det går verkligen snabbt med hösten och mörkret!
    Jättehärliga bilder! Allt har verkligen sin tid.
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Dyster fakta men.. så är det bara. Gilla läget liksom. Jag försöker verkligen peppa mig själv med tända ljus, brasa och positiva tankar. Mina nyfunna promenader ger energi kan jag säga. Dahliaknölar ar jag inte tyvärr. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Was für ein entzückendes Bild.
    Ich liebe deine Bilder.
    Liebe Grüße, Edith

    SvaraRadera
  5. Hei!
    Jeg synes også at det er skjønt med en hvileperiode nå. Både for naturen og for meg. Deilig å kunne lukke øynene uten at det gjør noe. Klem Anne

    SvaraRadera
  6. Finns inget sötare än en lammule! Möjligtvis en Irisnos.

    Glad myshöst!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Lika stressigt att hinna allt till vintern som det är att försöka hinna allt under sommaren 😉😄.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  8. Yes my friend, you are so right. Even here in the south, wich means Austria, the daylight is a fading beauty.
    All my best and happy weekend
    Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Pust! Nissarna ploppar upp tidigare och tidigare för varje år. . . de gärna stanna kvar i sina lådor ett tag till!!! :-)
    Trevlig Helg!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ja hösten är verkligen på väg! Men att Nissarna tittar fram redan nu är lite för tidigt!
    Trevlig Helg!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åh, vilken söt bild. Lilla nosen <3

    Ja, det mörknar fort. Men jag vill helst att det ska sluta. Det behöver inte komma mörker tidigare än det gör. Och jag vill inte att vintertiden ska komma. Jag är en stor påhejare av sommartid. Men det spelar ju ingen roll vad jag tycker - med hösten kommer mörkret och med vintern kommer ännu mer mörker. Fast jag gillar att tända ljus. Det är mysigt!

    Kram och trevlig helg!
    Linda

    SvaraRadera
  12. That is a sweet nose. Looking for a treat, maybe?

    SvaraRadera
  13. Du er en sand dyreven! Mens fårene selv lægger pels til, sørger du for varme til hønsene. Nu må du huske også at sørge for dig selv med et lækkert lunt tæppe.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  14. Ohh a very cute photo of that lamb! May you have a great Autumn!!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...