Bloggintresserade

lördag 2 november 2019

Vad vore livet...


Denna vecka bestod då bara av en måndag och sen blev det fredag direkt!
En ny månad är det också, november. Ja kanske inte den allra roligaste
i vår almanacka men ja, man får väl göra det bästa av den...


Vädret är ok för årstiden, jag är helt galet kvällstrött och i 
affärerna blingar och glittrar det av allsköns julsaker.
I trädgården råder det fortfarande skön höst...


Hönsen levererar allt färre ägg nu. De går ute hela dagarna,
struttar runt och njuter av hösten sista sköna solstrålar.
Snart stundar vintervila för dom också...


Veckans hjärta var att bli bjuden på en försenad födelsedagspresent
av dottern på en av Kalmars absolut skönaste restauranger - 
POSTGATAN med en stjärna i Guide Michelin. Bara det!!
Jamen bästa presenten för en matglad mamma :)
Och ja maten, jag är liksom helt mållös fortfarande...
Himmelriket mötte gommen och gick sen vidare till hjärtat!

Veckan avslutades riktig, riktigt GOTT för själen kan jag säga.
Ja vad vore livet utan god mat och blommor??? Inte mycket...

KRAM

10 kommentarer:

  1. Draga Titti,
    Acolo unde esti tu, viata nu poate fi decat minunata. Se vede in fotografii, se simte in cuvinte.
    Ultima luna de toamna sa fie una frumoasa si insorita.
    Multe salutari, Mia

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, livet vore inte så mycket om inte blommor och mat fanns.
    Ha en underbar skön helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Instämmer helt i att livet inte vore lika härligt utan blommor och mat. =)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du har helt rätt - vad vore livet utan blommor och god mat! Vilken ljuvlig födelsedagspresent av din dotter!
    Ja, veckorna går och visst är man mera kvällstrött nu, sedan vintertiden började, i alla fall är jag det! Himla påhitt detta med att byta tid.
    Det gäller ändå att njuta och göra det bästa av november, även där har du helt rätt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Så bra skrivit, vad vore livet utan blommor och god mat:). Inte vet jag:). Den restaurangen skulle jag vilja prova, lite långt bort men vem vet, kanske en dag. Jag har varit helt slut på kvällarna denna veckan, somnade som en stock i soffan strax efter nio i går kväll. Varit mycket på jobbet, men nu är det skön helg.
    Mysigt det låtet när du skriver om dina höns.
    Ha en skön helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Så sant.... Mat och blommor, och lite kärlek förstås!!!
    Trött är bara förnamnet, trots att jag fyller på med D vitamin. Men å andra sidan har jag jobbat väldigt mycket nu på sistone, så jag skyller lite på det med faktiskt.
    Och dina små pullor.. . Vill oxå så gärna ha!!
    Önskar Dig en fin Alla helgons helg, kraaam Kate

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig och bra present. Ja vad vore livet utan mat och blommor. Jag gick och köpte mig en rosa julstjärna idag. För att göra mig själv lite gladare. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Nej vad vore livet utan mat och blommor!
    Vilken härlig present, förstår att det var uppskattat!
    Också så himla kvällstrött nu den sista tiden, liksom längtar tills man får gå o lägga sig, inte likt mig som är lite kvällsmänniska...
    Ha det gott i novembermörkret!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Jeg bliver altid så glad, når jeg ser billeder af dine høns. De har det så godt, de kan gå ude dagen lang, skrabe i jorden, hygge sig i hinandens selskab, og så får de kærlig omsorg og opmærksomhed.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  10. Så underbara bilder, trots novemberljuset som knappt ens finns.
    Postgatan har så underbart god mat :-) dessutom är det väldigt trevligt ovanpå det.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...