Bloggintresserade

onsdag 17 juni 2020

Midsommar & myggbett...



Junikvällen är varm och jag har redan fått mina 8 första myggbett.
Ja fler lär det nog bli innan sommaren är över...


Midsommaren blir lugn. Bara jag och mannen. Det får bli så detta år...
Klart det blir lite extra god mat och kanske en och annan promenad på stranden.
Men öser regnet ner så ska jag sitta i växthuset och läsa en bra bok :)


Vad har ni för planer för midsommar??

Näe nu ska jag försöka få in alla hönsen som tycker att livet är
ack så stenkul ute kvällstid! Ja det är som att ha 14 stycken
yra och glada tonåringar att ta hand om, puh...

KRAM VÄNNER!

10 kommentarer:

  1. Your midsummer looks relaxing and it is the same here. Getting new chicks here soon, so I will have some teens to take care of!

    SvaraRadera
  2. Myggbett har jag också fast inte så farligt som det brukar vara. Midsommar blir det här också så klart och eftersom det ska bli kanonväder så träffas vi ute och på avstånd. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Som jag läst ska ni få värsta sommarvädret i midsommar.
    Ha en fortsatt fin onsdagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. En av fördelarna med att bo i stan är att man slipper både mygg och fästingar. Men om jag fick välja att bo som du tog jag gladeligen åtta myggbett! Jag ska lufta mig på landet, sitta i trädgård vid dukat bord, äta sill och färskpotatis, kanske ta en nubbe också? Men såklart... med armlängds avstånd. Ska bli så roligt efter denna lååånga isolering. Men än är det inte över på långa vägar.

    Önskar dig en särdeles skön midsommarhelg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Beautiful daises! Such pretty lighthouse! Have a great week!

    SvaraRadera
  6. Jag firar en lugn midsommar helg med min bror och svägerskan i deras stuga på landet.
    Väldigt lugnt och skönt.
    Ha en skön midsommarhelg på den vackra ön Titti.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. I feel sad that it is mid-summer already and soon the nights will begin to get darker again.
    Love your daisies - your chickens keep you very busy, and I hope that they reward you with plenty of eggs too💕

    SvaraRadera
  8. Hej Titti!
    Jag är lyckligt lottad, inga mygg hos mig. Midsommarafton firas hos dottern, som bor nära vatten. Då blir det nog några myggbett.
    Glad Midsommar /Marika

    SvaraRadera
  9. Titti!
    Här har vi isolerat oss länge nu men i morgon skall vi träffa goda vänner som isolerat sig lika länge som vi och på söndag kommer kanske barn och barnbarn och då gäller det att hålla avstånd.
    Annars gör jag gärna som du, sätter mig med en ny, förhoppningsvis bra bok.
    Glad Midsommar!
    Birgitta

    SvaraRadera
  10. Jeg ønsker dig en glad midsommer. Mon ikke det er i den kommende weekend, I fejrer den i Sverige. Vi tager til Skagen. I år bliver der desværre ingen bål på stranden den 23. juni, som der plejer at være, men alligevel kan man jo godt nyde de lange lyse sommeraftner på “Toppen af Danmark”, som de siger i Skagen.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...