Bloggintresserade

onsdag 10 juni 2020

Vad är nu detta?!


Vad är nu detta?! Jag köpte några vita Sommarljus och satte i urnan
men upp kom något helt annat och vinrött istället! Jag som aldrig
köper vinröda blommor. Nåja, omväxling förnöjer ju lite och 
förmodligen hade jag väl inte mina läsglasögonen på
mig när jag kisande läste på den där blometiketten...
Men vad är det för blomma tro?? Ingen aning!


Uppstammade växter gillas och dessa var stora nog att inte missas
med eller utan glasögon! Rosmarin och myrten. En väldoftande
chokladblomma fick också följa med hem. Ett måste!
De får stå där på trädgårdssoffan så länge, tills framsidan
på växthuset är klart (ja jag gräver och gräver!) då ska
de få hamna där, lite sådär lagom välkomnande ihop...


Förra helgens regn var välkommet också! Jag bockar o bugar!
Alla regntunnor var helt snustorra innan regnet kom...
Ja t o m mina jordiga foppatofflor fick sig en dusch :)


I helgen måste jag ta hand om den sista rabarbern också.
Det får bli saft, en marmelad och några pajer att frysa in...


Det prunkar på inne i växthuset, även om jag sådde alldeles för sent i
våras. Gurkan växer nu så det knakar och min suuuperstarka chili
har börjat få frukter - bästa! Sen ska jag ju förhoppningsvis
hinna sitta där med en bok och njuta lite av livet också :)
Inte just nu - men sen, senare i sommar...

KRAM

15 kommentarer:

  1. Märkliga saker händer. Uppstammat är ju jättefint. Jag fattar inte riktigt hur man gör bara. Rabarberpaj ska det bli i helgen här. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att ta bort alla blad från stammen hela tiden! Inget svårt alls :)
      KRAM!

      Radera
  2. Oj, vad kan det vara för växt, har heller ingen aning faktiskt... Konstigt att det kan bli så fel! Ja, det där med läsglasögon, igenkänning på det! ;)

    Ha det gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Har ingen aning om vad det är, men något vitt sommarljus är det ju inte. Härligt med alla växter nu och växthus är ju toppen och kul om man kan får gurkor och tomater.
    Snygga uppstammade växter där. Myrten lyckas jag aldrig med, du gör det säkert. Den ser väldigt fin ut.
    Ja, tur att vi fick regn, men jisses, så allt växte då. Min trädgård såg ut som en ödeträdgård bara efter tre dagar! Hoppas på mera regn för det är snustorrt överallt och vattnet i tunnorna sjunker snabbt.
    Njut av dagarna!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä något sommarljus är det då rakt inte :) Myrten kan vara lite knepiga, jag vet...
      Ja regnet satte fart på det mesta - som gräset! Jag stupade över gräsklipparen igår, helt slut!
      KRAM

      Radera
  4. Vad härligt med en stor trädgård. Och ett växthus att sitta i. När du hinner.
    Det där med läsglasögon känns igen här också. Blir lite fel ibland. Men spännande ändå med en blomma ingen känner igen. Ha en bra dag på din vackra ö i din vackra trädgård.
    Kramar Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket jobb att bara klippa gräset, puh...men man får se det som friskvård :) Näe ingen känner igen blomman i urnan ha ha! Så märkligt!
      Ha en fin och glad helg nu Carina...
      KRAM

      Radera
  5. Uppstammat är perfekt tycker jag med.
    Så det kan bli när man inte har läsglasögonen med sig. Men som sagt ombyte förnöjer en.
    Ha en bra torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja snart får de hänga runt halsen, konstant...glasögonen :) Men den vinröda blomman är ett mysterium...
      KRAM

      Radera
  6. Ja så fel de kan bli. Skulle gissa att det är lejongap kanske. Ser ut som de jag har. Gräv inte förmycket, glöm inte att njuta. Önskar dig en härlig sommar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Äntligen ett ev namn på blomman! Ja det kan absolut vara lejongap men denna är så hög!
      Jag ska vila i helgen, njuta lite av allt det gröna, sköna :)
      KRAM

      Radera
  7. Ha, ha, ha ..... ungefär som när man köper lökar eller knölar. Alltid är det någon som överraskar och förvånar :-)
    Så somrigt det har blivit hos dig, och jodå, det gör inte så mycket om man är sen med fröerna. Vädret har verkligen drivit på både en andra och en tredje sådd. Av min första sådd frös ju mycket bort.....
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra! Jag tycker att allt jag sätter blir något annat, en annan färg, en annan blomma :)
      Kan inte skylla på ögonen då hi hi...
      KRAM

      Radera
  8. Jeg er sikker på, du har fået en løvemund. Det er en dejlig plante. Hvis vinteren bliver mild, kan den tilmed overvintre. Rabarbersæsonen går på hæld, men det er godt med et lille forråd. Du må hygge dig i køkkenet?

    Hilsen Elna

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...