Bloggintresserade

torsdag 2 juli 2020

100 djupa andetag...


Jag ha tagit 100 djupa andetag varje morgon jag har öppnat dörren
in till hönsgården. Puh! Må den inte vara kvar där, huggormen...


Hovdamerna kacklar på och tycker sommaren är heeelt underbar! 
Nu råder hopp & skutt ute, god mask i jorden, sniglar och sena
kvällar vilket passar dom sådär helt perfekt - tycker dom ja!
Efter springer jag med en spade, gummistövlar och med
hela livet som insats! Var är den tro??!!
Ja det råder en viss cirkus här...
Räddast är JAG!!!!



Men nu ska jag ta 100 djup andetag till och njuta av juli!


Den ligger nog och lurar någonstans och
lär nog dyka upp, hur som, var som...


Bara att gilla läget och stärka nerverna!
Livet på landet ni vet...


KRAM!!

8 kommentarer:

  1. Orm är väl det som är värst! Hade en som säkert sovit under vår farstutrapp hela vintern och kom utringlande när vi satt där med kaffemuggarna första varma vårdagen. Hade många under åren, maken bar bort dem i hink men eftersom vi bodde på landet så återkom de ständigt, eller kanske deras släktingar. Ena vovven blev ormbiten flera gånger med veterinärbesök som följd. Somliga lär sig aldrig! Baksidan av det ljuva lantlivet.
    Hoppas att din orm har flyttat och mutat in nytt revir. Vad är väl fästingar och mygg... nada!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att det är nervöst efter mötet med ormen. Men den har säkert slingrat iväg någon annanstans nu. Den blev nog bortskrämd av ståhejet sist. Så andas djupt och andas in sommaren och solen och njut av att juli är här.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Titti!
    Den har ringlat iväg, den blev nog räddare än vad du blev. Tror att du skulle märka det på hönorna om den var kvar inne i hönshuset.
    Ha det bra /Kram Marika

    SvaraRadera
  4. Kram! Härliga bilder du bjuder på som vanligt. Själv har jag brottats med brännässlor och galet vildvuxen humle. Kraaam igen/ Pia

    SvaraRadera
  5. Så himla oroligt det måste vara, bara att veta ATT den kan dyka upp och även för de försvarslösa hönsen! Huvaligen så läskigt! Jag förstår din oro!
    Ljuvliga bilder och är det en klematis som klänger där på stenmuren? Otroligt vacker!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Skulle vara skit nervös varenda gång jag skulle till hönsgården.
    Hoppas verkligen du skrämde slag på den sist med ditt gallskrik.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  7. Det er ikke rart, når der dukker en slange op. Jeg håber for dig, at den bliver fundet død en dag, så du kan få vished for, at den ikke kommer igen.
    Det er nogle underskønne billeder, du viser. Du er fantastisk til at finde motiver.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  8. åh så vackra bilder, men ormar skrämmer mig med.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...