Bloggintresserade

söndag 26 juli 2020

Ja då är jag riktigt jäkla lycklig!



Helgen gick fort, som vanligt! Även om man inte gör så mycket.
Cyklar en sväng. Plockar lite dikesblommor, lagar något gott att äta.
Ser någon bra serie på tv. Somnar sådär skönt i soffhörnet...



Även om det råder kaos på vissa badställen här på ön så finns det 
fortfarande strandpärlor där man nästan får vara helt ensam...
Sicken lyx i dessa tider!


Min stora myrten verkar trivas gott där bakom växthuset...
Nu ska mina andra myrten ut på grönbete också. Jag
brukar slänga ut de flesta inomhusväxter nu! Lite
sommarregn och friska fläktar i bladen brukar göra susen :)


Jag har odlat saker som jag inte ens vet vad det är!
Squash? Pumpa? Melon? Den som lever får se...
Nästa år måste jag nog bli lite mer tydlig i mitt odlande.
Sätta ner en liten skylt men namn.
Ja bra att veta vad man skördar :)


Törnrosas kjortel trivs bra i växthuset och växer så det knakar...


Det bästa är att i skumtimmen smyga ut i växthuset och tända
några ljus och känna doften av solvarm tomat och basilika...
Andas in det där gröna. Det helt egenodlade.
Ja då är jag riktigt jäkla lycklig!!!
Ända in i själen :)

KRAM

15 kommentarer:

  1. Åh det låter mysigt, och du har så fint inne i ditt växthus, förstår att du trivs!
    Och medan jag läser tillbaka här hos dig, så lyssnar jag på Anna Bennich ;) ja, det är ju musik medan jag läser bloggen förstås ;)
    Riktigt intressant, håller med dig. Känner igen mig i så mycket...
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra att sätta ner en liten skylt på vad man odlar för något. Men samtidigt spänningen i när man inte har en susning om vad som kommer upp är kul den med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Å gjøre akkurat hva men vil en søndag, er paradis. Det er til og med juli. Jeg tror det er noe nordisk å nyte naturen nesten alene. Det er deilig. Vakre stemningsbilder.

    SvaraRadera
  4. Vad underbart att ni kan hitta era egna smultronställen dit alla sommargäster inte hittat. Det är ju katastrofalt många sommargäster som invaderat er vackra ö nu i sommar.
    Den där plantan ser ut att vara en pumpa. Har aldrig odlat egna pumpor men har sett brorsdotterns pumpor. Tycker det ser ut som dom. Spännande.
    Förstår att det är lycka att kunna sitta i växthuset och njuta av stillheten och av allt som ändå lever och växer runt omkring en. Skapat av dig själv. Vilken bra känsla.
    Ha en vecka full av bra känslor nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Dina växthusbilder är så inspirerande. Törnrosas kjortel har jag aldrig kommit mig för
    att odla, snyggt när den hänger neråt. Och den fina gamla dörren med järnornamenet i, bara så fin! Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  6. Elsker dine billeder fra drivhuset. Så lækker en stemning de giver.
    Jeg bliver også lykkelig når jeg er ved vandet.
    Vi tager i sommerhus i morgen ved Løkken. Vesterhavet. Det bliver så skønt.

    Klem og dejlig dag
    Charlotte

    SvaraRadera
  7. Hej Titti!
    Låter som en alldeles underbar dag. Du har pyntat så fint i växthuset.
    Ha det bra !
    Kram Marika

    SvaraRadera
  8. Förstår att du är lycklig ända in i själen. Låter som en toppenhelg, avkoppling och ovanpå det lite härlig trädgårdstid. Fina bilder. Ha det fortsatt gott.
    /Ulrika

    SvaraRadera
  9. Härliga sommarbilder och ditt växthus är så avundsvärt! Oj, så fint och så det växer där.
    Härligt att hitta en egen strand också.
    Hoppas på flera njutardagar. Just nu regn här, och jag är såååå glad!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Så fina bilder från vackra Öland. Visst finns det små "pärlor" dit inga andra hittar. Och sådana kan man behöva dessa dagar. Spännande projekt du har i ditt växthus.den gula blomman är otroligt vacker. Liknar squashblomman i mina ögon. I mitt växthus trängs tomatplantor av alla de slag , röda, gula, randiga, runda, avlånga . . . . . .
    Ha det gott där över sundet . Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Blir lykkelig bare av å se bildene dine, både fra tur og hage, ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
  12. Dejlige sommerbilleder - elsker billederne fra stranden og væksthuset.

    Lykkelig :)
    Sommerkram fra Ulla

    SvaraRadera
  13. Låter fantastiskt, både med egna små badställen som inte turisterna hittar till och ett alldeles eget växthus att dra sig tillbaka till och där man med säkerhet vet att det är du som bestämmer vem du bjuder in. Fortsätt att njuta sommaren är lång och nu går vi in i augusti - underbart.

    SvaraRadera
  14. Så underbart med lite ensamhet och sol.
    Väntar fortfarande på solen, kom en stund i morse, men drog iväg ganska snart.
    Hoppas du får många fina sommardagar!

    SvaraRadera
  15. Härliga dagar. Myrten hade jag i min brudkrona men har aldrig haft någon växt. Så fint i ditt växthus och Törnrosas kjortel gör sig bra där. Min syns inte mot den röda väggen. Hur tänkte jag där liksom. Ha det fint. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...