Bloggintresserade

fredag 10 juli 2020

Utflykt & så en höna med körkort!!!


Jag fick lite tristess en dag och tänkte få mig en dos av historia på södra delen av ön.
En tur till Eketorps Borg! Men när jag såg den fulla parkeringen tvärvände jag...


Näe, det fick bli en tur runt i omgivningarna istället och dess sköna Alvarnatur...


Bättre att ta denna utflykt till borgen när det är färre turister i slutet på augusti!



Ja det blev en kort utflykt men på vägen hem blev det ett stopp här! 
Vid Albrunna perenner. Mitt blommiga favoritställe!


Här hittar jag alltid det där udda i växtväg och örter! Vackra rosor
och helt fantastiska perenner, ett mysigt ställe att botanisera i...
Väl värt ett besök om ni har vägarna förbi någongång! 
Ett riktigt öländskt & blommigt smultronställe. 
Jag hittade 2 rosor som jag letat efter länge...


Jamen kolla här då!!! En höna vid pedalerna! Ja nog för att min man
säger att jag kör som en höna (!) ja jag kan väl delvis hålla med...
Men här är damerna som är ack så motorintresserade :)


Lastar man ur matkassarna och bildörren är öppen i 2 minuter så vips
är dom där! Glatt kluckandes vid gaspedalen! De checkar av växel
och säten...ja jösses snart har de väl körkort också allihopa :)


Kanske kan de köra taxi på helgerna och dra in lite pengar till hönsfoder
och strö???! Frågan är bara om de når ner med klorna till gaspedalen!
Nåja, om ni ser en höna körandes en Volvo på södra Öland så är hon min.
Jag tänker dock inte betala böterna för deras fortkörning :) Icke!!!!!

Ja dessa helt galna och tokiga höns jag har...

KRAM

22 kommentarer:

  1. Jeg elsker dine naturbilleder fra Øland. Hvor er der smukt!
    Mon ikke hønen prøver at fortælle, at den gerne vil med ud på din næste køretur?

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  2. Det gäller att hålla sig ifrån invasionerna, Märkligt att folk vågar! Bättre då att strosa på plantskolan och lukta på blommorna...
    Hur är det... har jag inte hört nåt om att det går att framställa drivmedel ur hönsgödsel? Win win, hihi! Låt dem betala sina turer själv!

    Glad helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Tokiga hönor har du minsann. Blir så glad för dina bilder för då får jag en dos av Ön jag med. Så vackert och mysigt. Albrunna har jag åkt förbi många gånger men inte handlat växter. Ska kika in där i höst. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. När hönsen förlorade tillgång till det spa dom inrett i växthuset kanske dom såg bilen som en ny möjlighet. Ett rullande spa är ju inte så illa. =)
    Bra att du håller dig borta från alla folksamlingar. Fattar inte riktigt hur folk vågar utsätta sig för såna risker som de gör. Så fort det blir semester får försiktighet och rekommendationer inte plats i hjärnan längre.
    Ha en mysig helg nu Titti.
    Kramar Carina

    SvaraRadera
  5. Vilka höns du har 😂. Det kanske blir en ny attraktion på Öland "hyr en höna som chaufför" för en dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. lovely photos and what a sweet little chicken!

    SvaraRadera
  7. I always love to see your photos of your beautiful island of Öland. You were wise to steer yourself away from the tourists. I wonder why people like to flock together? It seems that every country has the same problem with tourists gathering around in crowds.

    SvaraRadera
  8. Haha! Funny chickens!
    Yes, stay away from crowds of any kind!
    Beautiful Oland - I envy you living there.

    SvaraRadera
  9. Hahaha... underbart! Vilka härligt galna hönor! =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  10. Så vakkert det er på Øland! Det er fine bilder du har tatt. Morsomt med hønen som vil være med på biltur! God helg!
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  11. Så heligt! Hønen ville vel ha enliten sommer-utflukt kan jeg tenke meg:)
    Heligt innlegg!
    Inspirerande og jeg får så absolutt lyst til å besøke din flotte øy!

    SvaraRadera
  12. Dear Titti,
    I love your photos, the hens are funny. Yes, Swedish summer is short as our in St. Petersburg. Today was a storm with very strong wind.
    The life on isle Øland is natural and peaceful.
    Thanks for stopping by my blog,
    Nadezda
    https://northern-garden.blogspot.com

    SvaraRadera
  13. Vilka roliga och nyfikna höns du har! Ja, vem vet, kanske börjar de köra på riktigt! Ha-ha!
    Underbara platser på Öland, och tyvärr fullt med folk på en del ställen där också! Ja, det gäller ju att hålla sej undan, och ibland går det nästan inte det heller. Klokt av dej att avstå.
    Fortsätt sköt om dej och hönsen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Vilka käcka hönor du har.Klart inte så kul om dom gör sina behov i sätet.men annars.
    Din fina ö. Jag var på Öland i onsdags. mitt egentliga ärende var besök hos Maria Malmström keramiker. Jag hade beställt några tallrikar.Det blev förstås fler inköp.
    Besökte också Capellagården.Nästa gång jag åker,får jag nog besöka din handelsträdgård också.Sånt är ju så trevligt!!
    Ha en fortsatt skön sommar!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  15. Please tell me which school you register the chickens for the driver's license! Maybe I can also register my cat! He is also interested in driving a car! LOL
    Beautiful Oland, beautiful photos!
    Hugs!

    SvaraRadera
  16. Nej men vilka tokiga höns, köra bil när de kan ta sig fram fortare med vingarna. De har väl det så bra hos dig, att de har gått och blivit lata!!
    Hur har det gått med ormen, som åt av det uppdukade smörgåsbordet inne i redena hos hönsen? Fick stå päls av att bara läsa det!!
    Här är en till som inte gillar nya Blogger. Kan inte infoga bilder ifrån min mobil längre...varför krångla till det, när det fungerade??
    Hur som helst, du får ha en härlig vecka Titti
    Kram från Ingela

    SvaraRadera
  17. Alltså vilka underbara husdjur du har, förstår att du får dig ett skratt då och då! ;)

    Hm,vilka rosor kan det vara som du har köpt.... "nyfiken"

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  18. Förstår att du inte stannade där med mycket människor. För mig får i alla fall ställen med mycket folk vänta.
    Det blev ju en fin utflykt i alla fall.
    Kul att hönsen gillar bilar,ha,ha!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  19. Det är som att vara lite på semester att kika in hos dig :) Mysigt!
    Kan hända att hönan oxå är sugen på ´hemester´fniss
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...