Bloggintresserade

söndag 17 februari 2013

Balsam för själen...


I dag har jag inte gjort många knop...har bläddrat lite förstrött i resekataloger, slötittat på slalom och skidskytte på tv, hämtat hem kinamat och sorterat lite bland semesterbilderna. Det sistnämnda var rena rama balsam för själen och jag kunde nästan känna värmen, solen och sanden mellan tårna...


...de tidiga morgonpromenaderna på stranden innan alla har vaknat...


...på väg hem från stranden köper man med sig färskt nybakat bröd...


..sen tar man det lugnt under parasollet, läser en bra bok...vilar...


...man tar en promenad efter lunchen...letar snäckor och vackra stenar...


...oliver, oliver, oliver...överallt...


...sen tillbaka till solstolen...badar, läser, funderar över livet...


...man gör utflykter till små fantastiska bergsbyar där det känns som tiden stannat...det är så tyst, så lugnt, så rofyllt...här skulle jag vilja hyra ett litet hus över sommaren och skriva en bok...


...kan fortfarande känna smaken av den otroligt goda salladen som jag fick i den lilla bergsbyn, de solmogna tomaterna, tzatsikin och den hemmagjorda fetaosten, smakade helt gudomligt gott...


...de ljumma stilla kvällarna, man tar ett sista dopp...gör sig sen klar för en god middag, huden svider lite av för mycket sol...senare samlas alla för en svalkande drink i poolbaren...


Jag längtar...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...