Bloggintresserade

onsdag 22 maj 2013

Tvärstopp och osande svordomar!


Vilken rivstart på dagen! Väckarklockan ringde i arla morgonstund, på med kaffebryggaren, en snabb dusch och sen (i mitt tycke som sann tidsoptimist!) iväg i god tid för att hinna med bussen 08.30.
Nu är det så att hela Ölandsbron asfalteras om, förvisso inte en dag försent, men det skapar timslånga, irriterande bilköer! Tyckte jag åkte i god tid innan kl.7, hinner inte mer än svänga ut från byn när jag inser att det är tvärstopp. Helt tvärstopp! Fick snabbt tänka om, backa och ta en annan väg till ölandsbron, i min enfald trodde jag att jag detta var ett smart tidsvinnande drag men när jag kom närmare bron på min "genväg" så insåg jag att många hade nog tänkt samma sak - tvärstopp igen! Klockan gick hur fort som helst och bilkön rörde sig inte!
Efter många om och men, en hel svärm osande svordomar över vägverket och andra bilister kom jag fram 5 minuter innan bussen skulle gå! Ja tur att det inte var någon poliskontroll sista biten för då hade jag fått ställa bilen och gå resten av året...
Så, nu sitter jag här och försöker få ner blodtrycket och förtränga alla otäcka svordomar jag sa i morse...
och med en bussresa framför mig på ca 11 timmar så hinner jag nog det tror jag!

Ha en lugn & fin dag vänner!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...