Bloggintresserade

söndag 17 augusti 2014


Så var det tyst och tomt igen…alla har åkt hem till sitt och oj vad jag saknar dom! Det är verkligen en sann lyx att vara många runt matbordet, att ha hallen full av skor, höra skratt från rummet bredvid, att få nosa på små gosiga mjuka barnkinder, att få känna glädje för alla nära och kära och en viss stolthet att det här härliga gänget är faktiskt mitt…fantastiskt!
Jag tar med mig den här veckan, förvaltar den väl och längtar redan tills nästa gång, tack för att ni finns!

42 kommentarer:

  1. Det blir helt klart tomt när alla åker och man är
    tillbaka i vardagen, men du har fina härliga minnen
    och snart kommer dom tillbaka. Du har en härlig
    familj, för jag gissar att det är dom du menar.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack för din fina kommentar! Ja självklart är det familjen jag menar…mina nära och kära…
      Ja nu tillbaka till vardagen igen!
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  2. Va härligt det låter, skönt att ha så mycket fint att vara Glad åt! :)
    Vilken vacker bild!

    Ha det gott!

    Kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack...tusen tack! Ja jag är så tacksam trots att huset känns tyst och tomt...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  3. Ååå, det er så vemodig og tomt når alle drar. Kjenner på den følelsen jeg også nå når det er studiestart for de to største. Har jo de to minste igjen hjemme, men det ble så tomt likevel... Kos deg med gode minner og alt det herlige du har å holde på med. Så er det bare å glede seg til neste gang dere treffes :o) God ny uke til deg! Klem fra Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack för din söta kommentar! Ja attans så tomt det blev, men så är det!
      Önskar dig en skön vecka också Nina...
      Varm kram Titti

      Radera
  4. Förstår din känsla! Det känns väldigt tomt när jag som idag har lämnat 48 passagerare på Edinburgh airport, men hämtar 52 nya på tisdag!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh härligt ha ha...och jag saknar 8 personer! Vad är det mot dina 48! Nu tar vi nya friska tag...
      Varm kram Titti

      Radera
  5. Hej Titti!
    En kvällshälsning till dig på Öland från södra Skåne! Här myser vi med tända ljus och Escape to the Country på TV8 play.
    Förstår att det är tomt i huset efter några dagar med fart och fläkt. Efter några dagar tycker jag en annan känsla brukar infinna sig, den där första tomheten byts mot en annan känsla, en mer förnöjd känsla. Som att man anpassar sig till sin vanliga vardag fastän med en hel hög vackra minnen och glada stunder att minnas i höstmörkret.
    Önskar dig en fin kommande vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant så! Först blir allt så tomt och tyst men sen tassar man runt och myser och njuter av tystnaden och minnena, ja dom har jag ju kvar!
      Kram på dig Anna!
      Titti

      Radera
  6. Så vakkert bilde ...
    Jeg kjenner på samme følelsen .. stillheten og tomheten når alle drar .
    Er så takknemlig for at vi får være sammen noen uker alle ...store og små .
    Vi er heldige ..
    Måtte du få fine dager framover og tenke på alle de gode sommerminnene som er godt bevart i hjertet
    klem Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din gulliga kommentar Anne...
      Allt har sin tid nu är man tillbaka i vardagslunken igen! Det kommer ju fler somrar igen...
      Ha det gott, sköt om dig!
      Kramis, Titti

      Radera
  7. die rosen sind sooooo schön!!! liebe grüße von angie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Danke schön Angie...
      Titti

      Radera
  8. Så otroligt vacker bild !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, så glad jag blir! Det var kul att du gillade den...
      Kram Titti

      Radera
  9. Hi Titti,

    Beautiful pink flowers.
    Wishing you a happy new week
    hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Carolyn!
      I wish you a beautiful week, take care....
      Love,
      Titti

      Radera
  10. Svar
    1. Thank you! I´m so happy you like the picture...
      Take care, have a beautiful week!
      Titti

      Radera
  11. Visst är det en gåva att vara omgiven av flocken!
    Förstår att du saknar dom mycket.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen den betyder mycket, flocken...nära och kära i en salig blandning, gammal som ung!
      Fast avskeden är jobbiga...
      Ha det gott Hannis!
      Kram på dig,
      Titti

      Radera
  12. Att komma samman och mötas är så himmla viktigt. Skype och telefon är väl bra men... Mötet och kramen det går inte att ersätta. Varma kram! Zinnia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä så är det, telefon och Skype är underbart att det finns men den där kramen, mja den kan inte vare sig telefon eller Skype ersätta!
      Kram på dig Zinnia...
      Titti

      Radera
  13. Släkt och vänner betyder mycket för livet i stort det skall man vårda väl Tomt blir det men minnena är kvar
    Ha det så skönt
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eftersom vi inte ses så ofta så är dessa tillfällen guld värda...
      Nu tillbaka i vardagen igen, det går bra det också!
      Kram på dig Meta och tack för din fina kommentar.
      Titti

      Radera
  14. Hej!
    Att skiljas är att dö en smula som nån viss poet har skrivit!
    Och visst är det så!
    Ta hand om dej
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant så...och jag hatar avsked, usch! Lika kul som det är att träffas lika sorgligt att skiljas men men...
      Ha en skön vecka Kathrine, sköt om dig!
      Kram Titti

      Radera
  15. Mysigt! Förstår att det blir tomt sen!

    Kramar Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite tomt blir det allt men snart är vardagen ifatt en och allt rullar på som vanligt...sånt är livet!
      Kramar,
      Titti

      Radera
  16. Och jag är himla glad över att få vara med i detta gäng :-)

    Kram Jennylutt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag är så glad att du är med i detta gäng Jennylutt!
      Kram på dig!
      Titti

      Radera
  17. Tomt, men lite skönt ändå, eller?!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, så är det nog när den värsta tomheten har lagt sig...jag gillar ju att ha det lugnt och skönt runt mig!
      Önskar dig den bästa av onsdagar Agneta...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  18. Titti, your summer visit - warm up heart in the autumn and winter.
    Nice days for you. Jarka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes Jarka, exaktly, this visit will really warm up my heart in the wintertime when I think of it!
      Take care...
      Love Titti

      Radera
  19. jag är en riktig nostalgiker, och tycker inte om att skiljas från långväga gäster....mina släktingar från Kanada är det 12 år sedan jag såg sist och vet inte när nästa gång blir heller....vi var där 1993, sen kom mina kusiner hit och bodde här 1 år, men dom for tillbaka för 12 år sedan...alltid lika svårt att lämna mina föräldrar också (vi var där igår)kanske för att dom är så gamla (81 och 89 år)...fast vi "bara" bor 5 mil ifrån...men dom är inte friska...det är väl därför...
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja, jag hatar avsked! Har alltid gjort och kommer alltid att göra...
      Förstår det där så väl med dina föräldrar, nu är mina borta men åh vad jag tyckte det var jobbigt att åka från mamma de sista åren och vi hade ju nästan 60 mil till varandra så bara avståndet gjorde sitt.
      Ta hand om dig och tack för din älskvärda kommentar Bia!
      Kram,
      Titti

      Radera
  20. Ja det blir tomt samtidigt som friden lägger sig. Men att få lov att längta lite gör ju träffarna än mer trevliga :) Vacker bild!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja exakt aka, precis så är det ju! Tänkte på det när jag tvättade hela lakanförrådet igår, hi hi....
      Ha en skön vecka, sköt om dig!
      Kram,
      Titti

      Radera
  21. I can imagine how much you miss your guest.....Hoping you will have a lovely week nevertheless!

    Madelief x

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you my friend! Yes, I miss them and it get´s very empty...
      Have a beautiful week Madelief!
      Love,
      Titti

      Radera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...