Bloggintresserade

söndag 20 december 2015

Knäck, söndagkväll och dåliga repriser...


Jag trodde i min enfald att denna helg skulle bli en lååång och julskön helg.
Ja bara sådär lagom skön med lite bak och kokande god kola på spisen...
Men blixtsnabbt blev det ju söndagkväll igen och det är knappt att 
granen hann bli helt påklädd. Jag ger upp - jag kapitulerar!
Om inte tomten ger mig mer tid så kan jag lika bra ligga där i soffhörnet 
på julafton, se på dåliga repriser och tugga i mig den segaste av alla knäck.
Jag ligger liksom efter med ALLT just nu.
Och snart är det ju ett nytt år också!
Ja guuu, hur ska man hinna...

Kram vänner!

31 kommentarer:

  1. Men snälla rara.. Nu kommer det ju inte bli världskrig eller andra katastrofer om du inte hinner allt du vill. ta det bara så lugnt du kan och gör bara det allra nödvändigaste. Så tänker jag denna jul och det funkar så bra. Granen kommer bli klädd och fin som alltid. varma kramar från Pia

    SvaraRadera
  2. Dear Titti,
    long time ago I got time to make a new post and give my lovely-Blogs a little feedback. After my move to Austria I had no time for the net, because the Kids must get their feet on ground in the new School, it isn't very simply...
    I am very happy to write you a little message and hope you have a good time. It's not easy in the Christmas-time, there are so many things to do, I see.
    Wishing you a lovely sunday, kram,
    Mella

    SvaraRadera
  3. Stackars! Jag kunde kommit och hjälpt dig, för jag är inte det minsta stressad och känner inte att det är något mer jag måsta. Men du, det blir jul ändå. / Britt

    SvaraRadera
  4. Dear Titti,

    Wishing you and your loved ones a Merry Christmas!

    Madelief x

    SvaraRadera
  5. Ja, helgen blixtrade förbi. För mig känns det som om hela den här veckan bara försvann. Bestämde mig redan i början på december att plocka bort måsten och istället ha stilla ro. Det blir mindre av allt, men det blir bra ändå. Kram och fin fjärde advent.

    SvaraRadera
  6. Jag försöker att göra sig redo för julen här också ... en rolig tid ! Tackar dig för att stoppa by min blogg . Din blogg är vacker ... jag följer på Bloglovin nu !

    SvaraRadera
  7. Titti,
    Just take it one day at a time and what gets done gets done. What does not well ok it just does not get done. Christmas is about joy and not stress so just enjoy these days leading up to the big day. Merry Christmas.
    Kris

    SvaraRadera
  8. Denna julstress! Den tar bort det som julen handlar om. Vila, återhämtning, umgås, glädjas ja det som är viktigt här och nu. Skit samma om det är lite damm i hörnen , om inte alla julrätter är gjorda. Julen kommer och det blir bra ändå. Ta det lugnt och njut av tiden och av varandra. Kram

    SvaraRadera

  9. Merry Merry Christmas love Ria ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  10. Även jag undrar vem som snodde tiden :o Nyss var det fredag och nu är snart söndagen också slut. Men jag gör det jag hinner, så får det vara bra med det.
    Akta tänderna när du äter knäcken ;-)
    Ha de bäst. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  11. Det blir jul ändå, även om inte allt hinns med. Det är okej:). Jag har 'hoppat över' en del i år, och det känns faktiskt riktigt bra:)
    Men jag förstår dig, känslan av att inte hinna med är inte alltid så lätt.
    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  12. Som alla andra då!! ta det lugnt det kommer en jul i år och i nästa år. Allt löser sig, det finns år när jag inte orkat plocka fram en enda tomte. Det blev jul ändå.Nåt annat år fick vi köpa allt bröd jag hann inte baka. Allt går att lösa, bäst att inte ha för stora krav.( lätt att säga)Njut av familj och det som är närmast då har du klarat av Julen bra.
    Ha det gott nu
    Kram Meta

    SvaraRadera
  13. Ja jag förstår också känslan, har inte ens fått upp julgardiner i år...;) har kört järnet med annat fram tills nu men har jullov from imorgon så jag räknar med att få lite gjort dessa tre dagar, tack och lov att det var en "sån " jul iår ...med flera lediga vardagar innan, annars hade jag nog snuddat vid tanke också :) men vi får kämpa på och på nåt sätt så blir det ju jul ändå! Kramar Anna

    SvaraRadera
  14. Titti, I agree with you about the speed of time having quickened over the weekend. I guess that Christmas time is always a bit like this.

    I loved the pictures in your previous post of your treasured Christmas tree baubles. They remind me of many from my childhood. I've got a few tissue-paper-filled boxes of ornaments I've bought myself over the past decades and still hope to get them down from the overhead shelf before December 24.

    I've done lots of baking this weekend, but still think I must buy more butter for yet more cookies.

    And so forth...I am on your wavelength. xo

    SvaraRadera
  15. Ojdå! jag var visst inte ensam om att tiden inte räcker till!
    Ha det gott ändå! Det brukar ju bli bra till slut!
    /Anja

    SvaraRadera
  16. Hello dear Titti, it seems a stressful time for everyone..I wish for a quiet one next year! I hope you get the tree dressed, but if not, relax and enjoy the stripped down natural look of a great looking tree...wishing you and your family a lovely Christmas! Sharon

    SvaraRadera
  17. Känner igen den där känslan och puh...det är jobbigt med att hinnan allt det man tänkt sig.
    Man vill så mycket men jag har skruvat ner på det jag vill göra och det går an det också. Lugnare och skönare.
    Härlig bild !

    Önskar dig en fin julvecka och GOD JUL till dig Titti !

    SvaraRadera
  18. Had to stop by and say Happy Holidays Titti, although I don't always leave a comment you are one of my favorite blogs to visit. Your photography always draws me in. Beautiful work and Happy Holidays to you and our New Year to come.

    SvaraRadera
  19. Hej! Du är inte ensamn! Det är inte kul när man ligger såå efter! Hos oss bakades det småkakor i lördags och städades till viss del...har inte handlat julmaten än, julgranen är inte intagen och alla julklappar är inte inköpta heller...vissa saker får man kapitulera för..man ska orka också annars blir det inte roligt! Jag gör det nödvändigaste nu och sen SKA jag ligga i soffan och äta godis och se på gamla repriser och julfilmer på tv! :) God jul å gott nytt år och ta det lugnt! Kram

    SvaraRadera
  20. Hei, senk skuldrene og pust ned i magen ( og senk kravene). Jul blir det uansett. Ønsker at den blir fin! Klem fra Birte

    SvaraRadera
  21. Jag börjar alltid ut med så goda avsikter att få allt gjort i god tid före jul, men jag är fortfarande rusar runt i sista minuten. Önskar dig en din familj en mycket god jul i ditt nya hem. Sarah x

    SvaraRadera
  22. Andas lite, och tänk på att hur lite eller rmycket man nu hinner så blir det ju jul i alla fall! Jag tar det hela med ro och försöker njuta lite i stunden fast inte allt är perfekt hela tiden.
    Ha det så skönt nu och GOD JUL!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  23. Heisan!
    Takk for hilsen på bloggen min! Koselig å titte innom deg. Håper du ikke forgår av stress men senker skuldrene! Det blir jul om ikke alt er helt på stell også. I år har jeg vært flink til å tenke; pytt, pytt... er det så nøye? Bare det blir god julemiddag og hyggelig stemning blir det fint.
    Lykke til og glad jul! Klem fra Kaspara

    SvaraRadera
  24. Det blir jul hur som=))
    Och jag är övertygad om att du kommer att skapa något vackert av den!
    Snart är det bara njutande av alltihopa.
    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  25. Titti, happy Christmas to you and your family. A big hug. Jarka ♥

    SvaraRadera
  26. Önskar dig en underbart fin jul vännen!
    Du gör det alltid så vackert
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  27. Jag säger bara: ta det lugnt !...jul blir det ju ändå...här är det lugna puckar...men så blir vi ju bara tre i julhelgen också...förutom att vi åker till mina föräldrar i morgon, för dom orkar inte komma hit i jul ;(...vi ska bara mysa i julhelgen...gör det ni med;))
    GOD JUL
    Kramis bia

    SvaraRadera
  28. Hoppas nu att du som tar dom allra vackraste bilder,
    får en riktigt riktigt fin julhelg.

    Julkram från Rantamor.

    SvaraRadera
  29. Kæreste Titti, ville lige forbi og ønske dig og dine kære en rigtig glædelig og fredfyldt jul ♥

    SvaraRadera
  30. Lugn, det blir jul ändå! Och fin gran har du även om den inte blir helt färdigklädd.

    Önskar dig en fridfull och God Jul!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  31. Önskar dig en lugn och fridfull jul - trots en kaotisk inledning!
    bassetcottage.blogg.se

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...