Bloggintresserade

lördag 12 mars 2016

FLOWERS by titti & ingrid - Söt ge-bort-bukett...


Dagens tema i FLOWERS var att göra en söt ge-bort-bukett. 
Ja oftast blir det ju en bunden bukett inslagen i cellofan man 
tar med sig när man är bortbjuden, enklast så! Men eftersom
jag nu varken är florist eller kan binda ihop något snyggt så
brukar jag "ta-vad-man-har-hemma" och göra något
personligt av det och ge bort istället...


Snygga påsar finns det gott om! Lite vått papper runt stjälkarna
och sen en plastpåse för att inte förstöra påsen - klart!


En kryddört i en gammal burk tillsammans med
en fröpåse brukar vara uppskattat att ge bort...
Nytta med nöje om man säger så!


Eller varför inte leta upp en gammal lerkruka, fylla den med 
vårens sköna blommor och en fin fröpåse! Ja kanske inte
någon överdådig och flådig "bukett", men något gjort
med omtanke och hjärta, från mig till bara dig! 
Det gillar jag...


Nu över till Ingrid i London och hennes blogg 
för att få en härlig och söt ge-bort-bukett...

Blommiga kramar
från Titti


39 kommentarer:

  1. Gorgeous colors on those flowers!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Michelle...
      Titti

      Radera
  2. Dear Titti, each one of these would make a very welcome gift! I admire your imaginative presentations.

    Happy Weekend. xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. So happy you like it! If I can give some inspiration to you...
      Warm hug, Titti

      Radera
  3. Hello Titti,
    thanks for the spring, very nice flower-photos.
    Greetings from Tatjana, big hugs and kisses

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank´s for your sweet comment Tatjana!
      Love from Titti

      Radera
  4. Vilka fina gebort buketter. Jag älskar den där kryddburken.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är kryddburken din Pia!
      Kram från Titti

      Radera
  5. Åh, att få en så fin ge-bort-buket skulle då jag bli glad av! Faktiskt skulle jag uppskatta den mer än en jättebukett i cellofan. Dina är gjorda med omtanke och jättefina. Fint fotat också!
    Ha en fin lördag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så glad jag blir, tack snälla! Hoppas du fick lite inspiration Ann...
      Kram från Titti

      Radera
  6. These would make very sweet and thoughtful gifts, Dear Titti! I love the flowers with the seed packet:) So pretty! Wishing you a lovely weekend. xo Karen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Karen!
      Love from Titti

      Radera
  7. Svar
    1. Thank you...
      Love from Titti

      Radera
  8. Så fina gåbortsblommor. Måste man bli glad över. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du....glad JAG blir för din kommentar!
      Kram Titti

      Radera
  9. Javisst, helt i min stil också! Personligt och egentillverkat är väl värt mycket mera än köpt!
    ha en alldeles underbar helg!
    // Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också tycker så!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  10. Jättesöta gåbortbuketter och arrangemang. Gillas:) Ska bort på lördag, så jag tackar för tipsen:)
    Hoppas du mår bättre idag.
    Stor krya kram
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul om du fick lite inspiration Maria! Det glädjer mig så....
      Kram från Titti

      Radera
  11. Vilka fina arrangemang, jag kan tänka mig vilken som!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack, tusen tack!
      Kram från Titti

      Radera
  12. Beautiful photos!! That is why I love Spring with all the flowers and beauty it brings.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you...spring is really a lovely time!
      Titti

      Radera
  13. Men åh så fina tips...det gillas av mej...personliga påhitt är så fint ...och du hade gjort fina arrangemang tycker jag ;))......blev så trött när vi hade varit på landet, försökte sova men det gick inte, förstås, men jag hoppas att jag kan hålla ögonen öppna ikväll när det är mello final !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  14. Isn't if wonderful to see all the gorgeous flowers this time of year.

    SvaraRadera
  15. Underbart med så mycket vår-känsla! Vem blir inte glad för så härliga blomsterarrangemang!

    SvaraRadera
  16. Jag hade gärna stått som mottagare till vilken som helst av dina "gåbortbuketter". Speciellt med tanke på Chilisorten (Hot Lemon) som är en höjdare!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  17. Flotte bilder. En herlig følelse av vår!

    Klem Vivi

    SvaraRadera
  18. Önskar jag vore din fysiska vän och att det var mig du
    kom hem till med en av dessa presenter.
    Tack för inspirationen!

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  19. Titti! Bonjour! Your flower photos are so pretty! Thank you for coming to visit my blog post. I see we BOTH enjoy flowers! Please visit my Instagram page to see more if you wish! Anita

    SvaraRadera
  20. Så fina gåbortspresenter! Såna tips behövs ju alltid. Just när man ska iväg kommer man ju inte på något alls! Och de där kan ju göras hur fina och personliga som helst!

    SvaraRadera
  21. Först av allt; tack att du lämnade en kommentar hos mig, annars hade jag nog aldrig hittat hit till dig. Måste bara upprepa det du sade; gillar ALLT du skriver om, och dina bilder så verkligen glad att du hojtade till inne hos mig. Numera är det så sällan jag snubblar över nya intressanta bloggar, så just därför blir jag extra glad när jag gör! Ha en skön vecka! Kram

    SvaraRadera
  22. Vem skulle inte bli glad att få någon av dessa buketter.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  23. Jeg blir i godt humør av å se dine vakre blomsterbilder! Det å få blomster i gave utrolig hyggelig:)

    Ha en ny fin uke, Titti!
    Klem Jorunn

    SvaraRadera
  24. Fina tips! Tycker blommor i en vacker papperspåse är bra mycket finare än cellofan och kryddor är ju både vackert och praktiskt snyggt med etiketten så. Önskar dig en fin vecka, kram Katta

    SvaraRadera
  25. Liebe Titti,
    ein wunderbarer Frühlingsgruß,deine Bilder.
    Ich freue mich schon sehr auf wärmere Tage. Für Morgen haben sie bei uns Schnee angesagt. brrr.
    Ganz liebe Grüße und einen dicken Drücker schickt dir Manuela.

    SvaraRadera
  26. that is beautiful! So with springtime!
    sunny greetings
    Antje

    SvaraRadera
  27. Hej!

    Så fint alltihop! Planteringen i lerkrukan är sååå fin!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...