Bloggintresserade

fredag 6 oktober 2017

Välkommen in i min röra!


Välkommen in i min galna röra! Skulle bara ändra lite, flytta en säng, byta rum.
Ja möblera om lite för att få sova bättre och det blir ett totalt, rörigt KAOS!
Men efter att ha sovit urdåligt i snart 2 1/2 år i vårt sovrum ger jag upp...
Ett väldigt märkligt rum som är sexkantigt med snedtak. Helt omöjligt
att möblera och jag har nästan fått klaustrofobi av att sova under detta
snedtak. Japp, så jag kom på att byta arbetsrum till sovrum istället!
Ja vi får se om jag sover bättre när jag är klar, mysko det där...


Men röra skapar röra och när jag ändå håller på så ska jag ändra
matrum till vardagsrum på nedervåningen! Så nu vet ni vad jag
ska hålla på med hela helgen, men det är bra att ta allt på en gång.
Man får det rejält höststädat, dammet yr och ja så får man bort alla 
överflödiga saker och möbler som bara står och skräpar, tar plats.
Jag har inte trivts med möbleringen sen vi flyttade in och huset är
rena rama Villa Villerkulla att inreda med konstiga rum, fönster och
dörrar överallt och på det en märklig planlösning à la tidigt 30-tal...


Mannen ska jobba i helgen så det blir till att kånka och släpa alla dessa
möbler själv. Lär väl resultera i 3 nya åderbråck och ett fint ryggskott
som salut och avslut på söndagskvällen! Nåja, jag önskar er alla en
skön o go oktoberhelg nu. Jag återkommer med resultat om både
en skön sömn och hur denna kaosig ommöblering fortgår!

KRAM!

18 kommentarer:

  1. Åhh det låter ju jättekul. Läckert med gula inslag, man blir glad. Sedan måste du visa hur det blev. Jag vill också göra om men NIX det går inte. Allt jag vill göra kostar för mycket. Kraaaam och Lycka till/ Pia

    SvaraRadera
  2. Det blir nog bra när det är färdigt !! Att kunna sova är ju a och o ;)!
    Det är roligt att ändra om lite tycker jag...själv gör jag små förändringar ibland. Och vips så känns det som nytt !!
    Ha en härlig helg !
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Hope you are sleeping better now in new bedroom! I too don't like slanted walls. It's Autumn and getting chilly and I imagine the same is going on over where you are. Wishing for beautiful Autumn days with quiet and peace!

    SvaraRadera
  4. Ja, sova under snedtak skall visst inte vara så bra, enligt feng shui...
    Men oj, vilket jobb!! Men det blir säkert bra, och hoppas vi får se hur det blir sen, var bara rädd om ryggen...!

    Kram och kämpa på! ;)
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Blev nästan matt av att läsa ditt inlägg. Men jag önskar dig en trevlig helg änså, och hoppas du finner en bra lösning.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Åhh - känner igen det där att sovrummet känns helt fel och det är svårt att sova. Vi gjorde också en rokard hemma och bytte makens arbetsrum med sovrummet och tänk så BRA det blev. Sover jättebra nu och det hoppas jag att du också kommer att göra när allt är klart !
    Jag kikar in ibland på bloggen och gör något inlägg när lusten slår till - saknar verkligen bloggvärlden och alla bloggvänner !!
    Ha det så gott och lycka till med möbleringen !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  7. Underbara Höstbilder, men ej så kul med omflyttningen . Vet du för hundra år sen, var jag väldigt tveksam hur vi skulle ha det i våra rum.Min man sade flera ggr, snart vet jag inte var jag skall vara. En faster till mig som var en duktig sjuksköterska. Hon sade flera ggr, Du måste ha fel på
    Ämnesomsättningen, som är så orolig. I mitt lilla "pörte" nu, går ej att ändra med att flytta på en stolen stol. Aja, Baja

    SvaraRadera
  8. Hoppas du får till en bra möblering och att byte av sovrum gör att du kommer sova som en prinsessa. Det är lätt så det blir, det ena leder till det andra;)
    Vi skulle behöva få upp lampor och tavlor här hemma. Det märks att det börjar bli mörkt om kvällarna nu, och man kan ju inte städa med hjälp av iPhonens ficklampa:) :)
    Ha en mysig helg och var rädd om ryggen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Hei!
    Å ikke få sove godt, er utmattende. Håper at det nye rommet gir deg roen.
    Jeg fikk et tips en gang hvordan flytte store og tunge møbler alene. Legg en duk/håndklede under sengebena og trekk det med deg. Jeg flytta en stor og
    tung sofa helt alene på den måten. Superlett og ryggen blir spart.
    Lykke til! Anne

    SvaraRadera
  10. Ja du har verkligen något att bita i .....ingen ro och vila i helgen, men efter detta 💪lär du nog sova gott även på en pinnastol! Lycka till Titti med förändringen.
    Kram Ingela
    liljegarden.blogspot.se

    SvaraRadera
  11. You have to create a mess to get things the way you want them to be, but it will be so satisfying when you have got all of the rooms done in the way that you want them to be - good luck and hope that you are happy with your results♡

    SvaraRadera
  12. Så himla roligt med omflyttning! Jag älskar när nya idéer trillar in! Men passa ryggen... Jag lyfte och drog fram spisen när jag fixade bänkskivorna i köket och det fick jag betala för!

    Önskar dig en rolig helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  13. Kommer säkert bli bra när du har möblat klart. Småskrattar lite att du gör allt på en gång. Men visst är det lika bra. Sedan blir det ju klart och fint. Lycka till! Hoppas du ändå kan njuta lite också i helgen. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Ich wünsche Dir viel Glück beim der Umgestaltung und demnächst wieder einen guten Schlaf.
    Viel Spaß im Chaos und liebe Grüße
    Nicole

    SvaraRadera
  15. Hahaha så där är det alltid när man börjar det ena ger det andra. Jag längtar faktiskt till när jag får börja möblera i huset har så många bilder om hur jag vill ha det att det blir säkert nåt annat när det är färdigt. Det är alltid ett fönster eller dörr ivägen. Härlig höstbukett du har att glädjas åt i röran.
    Hoppas sömnen blir god och du blir på bra humör igen,Lycka till nyfiken på resultatet.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  16. Så spännande med ommöblering! Förr var jag hopplös och ändrade allt hela tiden. Numer har jag nog lugnat mig och kanske har jag också hittat en bra lösning på möblemanget efter alla år. Så nu blir det inte så mycket omflyttning längre!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  17. Sömnen är ju så himla viktig att det är värt att vända ut och in på hela huset för att få det rätt. Men det låter riktigt jobbigt att få göra allt själv, du får ta det försiktigt.
    Ha de gott och lycka till. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  18. If it doesn't help the sleep situation, Titti, at least it won't hurt. Good luck.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...