Bloggintresserade

söndag 3 december 2017

Bara bästa!


Jag har haft några helt fantastiska dagar och jag har fått den bästa julklappen!
Dotter med man och första barnbarnet har varit hemma på besök, som jag 
längtat! Det är nu 3 år sen vi sågs sist. Ja Kanada är ju inte direkt något
 man kvistar över till på en kvart eller så...


Jag har haft den bästa lilla hjälpredan när fåren skulle ha vatten och hö...



Livet på landet! Loke, jag och så Jenny....


Att mata fåren med äpplen var jättekul! 



Bästa lekstugan, ett frostigt växthus!


Efter fåren var nog faktiskt pepparkakorna bäst...


Huset är så himla tyst och tomt nu när dom har åkt. Makalöst tomt.
Men jag har haft de bästa av dagar detta år, det blir nog liksom
inte bättre än så här. Nära och kära, barn och barnbarn.
Disk, tvätt, stök och så mitt i allt en massa, massa kärlek.
Många härliga skratt och att bara vara tillsammans...
Ja bara bästa!

KRAM

22 kommentarer:

  1. Men ååh, tre år, det är lång tid!
    Förstår att du har njutit de här dagarna! Nu får du dagar att minnas och att se fram emot igen, hoppas det inte behöver dröja tre år tills nästa gång ni ses igen!
    Kram!!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Oj då , bor de i Kanda. då förstår jag att det är 3 år sen. Det spelar ingn roll var man bor, huvudsaken är att de inte glömmer bort oss helt och hållet. Det är så i vår generation. Vilka underbara bilder du har att spara
    vilket äventyr för ditt barnbarn. Trevlig Advent önskar Hajan, tack för dina rara rader hos mig.

    SvaraRadera
  3. Så trevligt besök du haft kan förstå din lycka . Kramen Nette

    SvaraRadera
  4. I am delighted that you have enjoyed an extra special time with your daughter and dear little grandson. Hope you will be able to fly over to Canada and visit them yourself very soon♡

    SvaraRadera
  5. Förstår att du haft helt underbara dagar. Så fina bilder du tagit med.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  6. Jag förstår att du ha haft några underbara dagar tillsammans med det bästa som man har barn och barnbarn. Kanada är ju inte precis runt om hörnet, så det gäller att insuga varenda minut tillsammans.❤️
    Kramizar från mig till dig/ Ingela

    SvaraRadera
  7. Jag blir så glad för din skull, vilken lycka att äntligen träffas. Så fin han är lille Loke.
    Förstår din känsla av tomhet nu när de åkt. Men blir ändå varm i hjärteroten av all kärlek.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Åhhh ❤❤❤❤❤❤ Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. Vilket fint besök du haft! Jag hoppas också att det inte dröjer så länge innan du får se den lilla familjen igen. Ha det bra.

    SvaraRadera
  10. Så härligt! Kan riktigt känna din känsla av glädje över de dina. Idag hade vi mys med barnen. Först granhuggning. Sedan pepparkaksbak. Jag njuter var sekund när de är hemma hos oss. Ha en fin adventskväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Oj, vilken lycka :D
    Och Oj vad sorgligt :(

    Jag har förmånen att ha mitt enda barnbarn en halvmil från mig så det är nära!
    Dock så bodde min son i Kanada i 5 år och blev tillsammans med en kanadensisk tjej och jag var panikslaget rädd att han skulle stanna :o
    Men så blev det inte utan nu bor han i Tumba på andra sidan stan! Och mamma Glad!

    Kram och ha en fin fortsatt adventshelg, till trots!

    //Veronica

    SvaraRadera
  12. So glad to hear they were able to visit!

    SvaraRadera
  13. What a dear little boy - but sad he lives so far away! I hope you will see him sooner next time.
    It does look cold there Titti!
    I enjoyed seeing the photos of your family. Thank you.

    SvaraRadera
  14. Så mysigt att ni äntligen fick träffas! Jag förstår att du längtar när de är så långt bort som Kanada.
    Tur att du nu har många fina minnen från era trevliga dagar och så finns det ju skype som tur är!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  15. Wow this is so nice to hear...you must miss them...love from me Ria ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  16. It must have been wonderful having your family to stay. It always used to feel the house was so empty when the children went back to university. I hope it will be less than 3 years before you are together again. Sarah x

    SvaraRadera
  17. Förstår att du haft en fin tid med dina nära och kära !!...ja det är långt till Kanada . Jag har släktingar där också...mina kusiner. Jag har varit och hälsat på en gång och det var 1993...och dom har varit här ett par ggr. Men vi har ingen kontakt nu, bara med min moster som flyttat tillbaka till Sverige, men hon bor bara fem mil härifrån;))...så vi har kontakt i alla fall ;)
    Ha nu en fin vecka !
    Kram bia

    SvaraRadera
  18. Vilken lycka för dig att äntligen få krama om dem du älskar mest. Kan bara ana hur det är att ha dem så himla långt borta, har ju alla mina tre med familjer så nära. Tur att Skype finns nuförtiden!

    Önskar din en fin adventstid.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  19. So glad your family from Canada are visiting! Your grandson is so cute! We are very excited now that we are having our first grandchild next January! Enjoy their visit and wish you a great week!

    SvaraRadera
  20. Bara det bästa fick du tillsammans med dotter och familj, vilket yrväder till grabb.
    Han sprang ifrån er hela tiden och var 'förste man' att hjälpa till, hi hi . . .
    Jag har också dotter i Kanada, snart är det 2 år sen vi sist sågs och man längtar ihjäl.
    Förstår Titti att du myste och njöt med de dina, det är gott att få kramas och umgås naturligt, men man får vara glad för skype finns m.m.
    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  21. Förstår din lycka! Jag hade den stora turen att bo väldigt nära mina tre barnbarn när de växte upp. Nu är det lite längre emellan oss men tack och lov för alla "nya" vägar att umgås. I går kom det ett pling: "Hurra, jag fick A på min engelska uppsats!" Då kan mormor och morfar ta en kopp kaffe och fira lite på avstånd.
    Ta det lugnt i julstöket /Kerstin

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...