Bloggintresserade

fredag 29 november 2019

Skumma tomtar & värsta grådiset...


Ja veckan började som sämst i värsta grådiset och ösregn. 
Inget man blir på sådär gott humör av direkt. Denna
vecka har det knappt ljusnat känns det som...


Jag gnäller över denna mörka årstid och äter pudriga skumtomtar.
Dessa juliga godsaker som gör att magen känns lika skum!
Men gott är det :)


Jag fortsätter att pynta varje vrå här hemma med hyacinter!
En billig och ack så väldoftande syssla...


1:a advent intar nissarna kökssoffan så då börjar julen kännas lite
sådär på riktigt! Och vet ni, i helgen utlovas det SOL!!!!!
Kan den verkligen hitta hit igen i mörkret tro??
Hoppas det...den är sååå himla efterlängtad :)

KRAM

10 kommentarer:

  1. I wish that I could experience some of those little foaming gnomes, they sound so intriguing💚

    SvaraRadera
  2. Åhh så fint du pynter kære du, og ja det har virkelig været gråt og trist så længe. Men idag kiggede solen frem her hos os. Det var såååå dejligt, men vi må godt spise skumfiduser alligevel ikk? hehe ;)
    Rigtig god aften til dig.

    Klem Lone

    SvaraRadera
  3. Nu saknar jag skumtomtar
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Det kan kun blive en god weekend med både hyacintduft, nisser og solskinsvejr!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  5. Hyacinter är ett måste men skumtomtar är inget för mig. Ja tänk att solen skiner man blir ju bländad... Ha Ha! Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Skumtomtar... hittills har jag styrt mig själv förbi men den som lever får se. En flerstjälkad hyacint har inhandlats så nu får allergimedicinen toppas. Det är en doft jag älskar men som också är besvärlig. Kökssoffan ser lockande ut.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  7. Ja, julen närmar sej och snabbt går det. Här verkar det som om äntligen mörka november släppt greppet och solen tittar fram. Hoppas den gör det hos dej också. Vilken skillnad det blev!
    Ha en fin advent!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Skumnisser høres godt ut, og hyacintduft er så herlig. Må kjøpe noe snart.
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  9. Less light every day is tough enough and without the sun is almost unbearable. I fear I too resort to the goodies.

    SvaraRadera
  10. It all sounds so perfect!!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...