Bloggintresserade

fredag 27 december 2019

Kung Karl håller hov i växthuset...


Så var julen slut för denna gång. Oj så fort dagarna gick...
Fick ni några fina julklappar???


Med alla plusgrader vi har så är det riktigt skönt ute i växthuset.
Och ja, gästerna bara dräller in som ni ser!! Hm, ja nu är ju detta ett
växthus/uterum och inte ett hönshus! Men här är det tydligen kul att vara
och Kung Karl håller hov och kacklar glatt med damerna där inne...
Ja ok, än så länge får de väl vara där inne men till våren får jag
nog hitta någon grind eller nåt. Älskar mina höns men de
är helt förfärliga på att "skita ner" rent ut sagt!!


Lite fix är kvar, som golvet där inne men det får bli till våren.
Jag har inte riktigt bestämt mig för om det blir grus,
plattor eller tegel där. Vi får se...


Kung Karl och en av hans hovdamer :)


Nu är det bara att ladda om och snart
sikta in sig på ett GOTT NYTT ÅR...



Men innan det nya året är här så tar vi väl lite "vanlig" helg först...

Denna långledighet kan man ju lätt vänja sig med :)

FREDAGSKRAM

14 kommentarer:

  1. Bellissime immagini, la serra è stupenda, da fare invidia :D

    Ti auguro un buonissimo periodo di feste e un buon anno nuovo :)

    SvaraRadera
  2. Vad stilig han är Kung Karl. Förstår att hans damer gärna slår följe med honom.
    Ja nu går det fort till det nya året. Bara några dagar kvar på det gamla.
    Härligt att få välkomna ett nytt år tycker jag.
    Men vi får som du sa passa på att njuta av en vanlig helg här först.
    Må så gott nu. Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Ha en skön fredag.
    Hoppas du hittar en lösning till växthussäsongen börjar för er.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Åhhh så underbart att kunna gå ut och sätta sig en stund och dessutom få sällskap. Inte så dumt att ha ett helglasat hönshus :-)
    Ha de riktigt gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Ha Ha! Smart tupp och hönor. Jag såg att Mandelmans kossor var i deras växthus på vintern. Så varför inte höns. Tjusigt med kristallkrona...Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Dear Titti,
    your greenery looks amazing. Would be fun to talk to king charles there for a while. Big hugs and happy new year
    Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Höns konferens i drivhuset, bättre kan det knappast bli!
    Ja du, julen försvann lika fort som den kom, rätt skönt om du frågar mig.
    Nu går vi mot en ljusare årstid.....längtar!!!
    Kraaam från mig Ingela på Liljegården

    SvaraRadera
  8. Objudna gäster som skitar ner. Ja, det ska vara kung Carl med följe som gör så. Grind är klokt med den kan man bjuda in eller stänga ut. Jag förstår att de vill vara där inne i allt det vackra.

    SvaraRadera
  9. Dear Titti,

    Hope your Christmas was lovely and wishing you happy holidays
    Love the sweet chooks.
    hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
  10. Nog är det skönt med den långa ledigheten, så vill vi ha det varje år! Önskar dig ett gott slut på detta gamla och sedan ett finfint 2020!

    SvaraRadera
  11. Christmas has come and gone so quickly - hope that yours was happy Titti. Sending you all the best for the New Year, but enjoy what remains of of this one before it disappears.

    SvaraRadera
  12. Wishing a wonderful New Year!! May 2020 bring many blessings! Thanks for all you have shared this year!

    SvaraRadera
  13. Vi ger varandra inte många julklappar, men vi fick en fin kalender med bilder på barnbarnen och lite mer bilder. Underbart!
    Ja, de är gulliga hönsen, men som du säjer de skitar ner också.
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  14. Det gick inte att kommentera på ditt översta inlägg, så jag gör det här i stället! Önskar dig ett gott slut med födelsedagsfirande och allt! Och ett riktigt gott nytt år! Tack för alla fina inlägg du gör, och dina ord inne hos mig, det värmer!
    Kram från mig på grannön! ;)

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...