Bloggintresserade

söndag 8 december 2019

Märkligt...


Helgerna går blixtsnabbt. Lite skön fredagskväll och sen är det söndag direkt.
Mycket planerar man och lika lite hinner man! Så himla märkligt...


Och söndag är ju inte veckans roligaste dag! Ja inte för att dagen
måste vara rolig men det ligger något vemodigt över den.
Vet inte varför men så är det. Har alltid varit så...


Det bästa med söndagar är dock att ingen klocka ringer vid 06.00!
Man vaknar lite när man vill, gäspar stort och äter sen en 
lång frukost och kaffet smakar bara sådär extra gott...



Sakta men säkert börjar det bli juligt här hemma. Lite lagom. 
I sakta mak. Lite julgransdoft, glögg, polkagriskäppar
och så en och annan pepparkaka med vit kristyr...

Ha nu en mysig decembersöndag!

KRAM

12 kommentarer:

  1. Önskar dig en lugn och fin 2:a advent.
    Ha det bra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Precis så är det...tiden går alldeles för fort.
    Men dina fina bilder är så inspirerande.
    Önskar dig en fortsatt fin advent,med lite vila ibland!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Hopplöst med influens som inte ger med sig. Hoppas orken kommer tillbaka - men en sak är säker julen kommer även om inte alla tänkta kransar är på plats. Allt bak kanske inte hinns med och vad gör det om inte hela huset är tipp topp. Allt är lugnt allt är stilla.

    SvaraRadera
  4. Tiden går verkligen snabbt nu. Det är något märkligt med december som rusar på så.
    Ljuvliga bilder från dej!
    Ha en fortsatt skön och fin 2:a advent!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Andra advent och då brukade man känna att julen närmade sig i sakta mak. Men numer springer tiden så snabbt förbi att du knappt hinner känna någon förväntan.
    Hoppas du har en mysig andra advent ändå.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Godkväll Titti!
    Ja du vad är det som gör söndagarna så lågmälda?
    I hela mitt lååånga liv har söndagar varit en dag, som jag gärna kunde tagit bort....varför inte byta till två fredagar istället??
    Dina fina bilder satte guldkant på söndagen.
    Kram från Ingela

    SvaraRadera
  7. Helt galet vad helgerna springer iväg. Denna helgen känns det som vi inte varit hemma något alls, hjälpt mina föräldrar att flytta och varit på julbord och vips är det söndag kväll. Då brukar jag få hemlängtan på jobbet på måndag :)
    Jag tycker det är så mysigt och skönt att kika in hos dig, det är lugnt och skönt här <3.
    Ha en fin adventskväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Håller med dig angående söndagar. En dag jag aldrig riktigt tyckt om. Har trott att det berott på mitt jobb. Om jag inte planerat innan helgen var det hög tid att sätta igång med det på söndagseftermiddagarna. Så är det ju inte längre men känslan finns ändå kvar. Som alltid lika vackra bilder hos dig!
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. For mig er søndag den dag, hvor jeg tager mig god tid og slapper af. Jeg laver kun det, jeg har lyst til at lave. Og det kan være at tage til stranden, Jeg bor også i nærheden af et højt, hvidt fyrtårn. Det sender sit lys ud over Nordsøen.
    Jeg håber, din uge bliver god, og at den slutter af med en dejlig søndag.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  10. Lugnet ligger över ön och julstämning börjar infinna sig, härligt!
    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Ja det är konstigt med söndagar. . . .är nog för att helgen snart är över! Själv sover jag jätte dåligt natten till måndag och har alltid varit så! Den bästa dagen är ju såklart fredag!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Love Ria ...💚🎄❤️

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...