Bloggintresserade

lördag 15 augusti 2020

Ännu en varm dag...


Det är svårt att sova i den här värmen så vid 5-snåret hade jag fått
nog och gick upp. Solen var på väg upp och dimman låg sådär
vacker och suddig. Ett lätt puderrosa och svagt ljusgrått
skimmer som lovade ännu en varm augustidag...



Hönsen ville ut tidigt och jag plockade mig en bukett till frukostbordet. 
Denna söta dahlia sådde jag i en pallkrage i våras. Lättodlad som tusan!
Sorten heter "Fantasia" och är bara ettårig. Väl värd att prövas och
inget krångel med lökar som måste tas upp och övervintras...
Den blir stor och buskig med blommor i olika färger.


Fjärilarna gillar tydligen dahlior också :)


Det är alldeles för varmt i växthuset nu, det är framåt 9-tiden på
kvällen man kan vistats där. Tomater och gurka har det lite hett
om öronen om man säger så :) Chilin stormtrivs dock!
Och så den där ständigt överfulla skottkärran med visset och
överblommat som jag drar runt med. Den påminner mig
om att jag bara måste fixa mig en kompost till hösten!


Kväller igen och flaggan hänger lika rakt ner som tidigt i morse. 
Inte en endaste vindpust i sikte...
Med det önskar jag er alla en skön lördagkväll! Nu ska jag
vattna och sen sätta mig en stund i växthuset när det
blivit lite svalare. Kanske med en god ostbricka :)

KRAM

15 kommentarer:

  1. Tak fordi du stod tidligt op og tog billeder af en helt vidunderlig morgen! Jeg håber, du hygger dig i væksthuset med et lille glas og lidt godt til ganen.
    Hav en god søndag!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  2. Love your pictures <3 Happy sunday to you <3

    SvaraRadera
  3. Vilka dagar ni har nu i Sverige. Jag hoppas att de är lika fint när vi åker dit om ett par dagar.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra foton på den puderrosa dimman. Drömskt och fantasieggande. Kan nästan se älvorna dansa i dimman. Det har varit vindstilla och kvavt här också. Men idag har vi äntligen lite vind. Svalkar lite i värmen. Hoppas du har det bra och njuter av söndagen.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder som alltid. Ja, det är något visst med tidiga mornar, både inne i huset och i trädgården. Dahlior har jag för första gången, en vit, liten rund blomma - så vacker.

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder som alltid. Håller med om att morgonljuset är något visst, det gäller både inne i huset och utanför.

    SvaraRadera
  7. Hej Titti!
    Lät intressant med din dahlia. Jag har knölar och det blir lite bökigt med många. Skönt med soliga dagar men värmen kunde gott minska ett antal grader.
    Ha en skön söndag /Kram Marika

    SvaraRadera
  8. Dimman på morgnarna ger fantasin fritt spelrum och ljuset är ju helt magiskt. Härligt varmt, utom just i växthuset då där jag tydligen fått ovälkommet besök som ska bekämpas raskt.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  9. Oj så tidigt du gick upp! Ja varmt är det o svårt att sova... kan rekommendera en fläkt i sovrummet, så skönt!
    Vilka söta dahlior, dem kanske man borde prova!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  10. Häri Wales kan jag klaga på värme. Disigt, regnigt och allmänt trist väder de senaste. Urtrist.
    Så jag njuter av dina fina sommarbilder!

    SvaraRadera
  11. Tidiga morgnar, sval augusti luft och fågel kvitter... det gillar vi. Alldeles för varmt på dagen, vända på dygnet, ja varför inte?
    Kramar från Ingela

    SvaraRadera
  12. Augusti morgon, sval och skön, påminner lite om vad som komma skall! Längtar efter höstluften, då jag nu i denna värmen....ständigt jagar svalka!
    Ha det gott Titti!
    Kram från Ingela

    SvaraRadera
  13. Tidiga augusti morgnar, svala och daggen ligger ännu kvar i gräset.
    Hästarna gnäggar ute i hagen och hönsen väntar på att bli utsläppta....den bästa tiden på dagen. Sedan värmer solen kvickt upp och det är åter dags att jaga svalka, PUSST!!!
    Kram från Ingela
    (kan fortfarande inte lägga in en kommentar från mobilen eller paddan)

    SvaraRadera
  14. Du tar stemningsfulle og vakre bilder. Klem Anne

    SvaraRadera
  15. Vackra augustibilder! Nu regnar det här på Västkusten, välbehövligt men lite vemodigt. Är den här underbara sensommaren plötsligt slut? Inga fler bad eller sköna kvällar under körsbärsträdet. Men visst trädgården är eftersatt, den lilla gräsmattan är full med bruna torra löv från äppelträdet och många växter behöver lite omsorg.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...