Bloggintresserade

måndag 10 december 2012

Gyllengula bullar och snökaos!


Saffransbullar - attans så gott det är! Redan i september börjar jag längta efter dessa gyllengula bullar...
Helst ska dom vara nybakade och lite halvljumma, till det en stor kopp starkt kaffe och man är i himmelriket! Ett riktigt gott tips (som jag fått av min goa vän som driver café) är att grädda dom utan pärlsocker och russin...som en slät bulle och när dom sen ska ätas värmer man dom bara lite i ugnen, smälter smör och penslar på, strör på lite pärlsocker och russin - sen är det bara att njuta!
Ska bli hård vind och ännu mer snö här på ön i natt, Ölandsbron var inte kul att köra hem på ikväll kan jag säga, kändes som om både bilen och jag skulle fara över räcket och sen glashalt till det! Näe nu får det gärna räcka med snö för min del...
 
Varm kram på er - kör försiktigt!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...