Bloggintresserade

söndag 9 december 2012

Jullycklig!


Ja då var helgen över igen...ny vecka väntar och nya vedermödor!
Så är det då bara 2 veckor kvar till jul, tiden går fort nu och snart är det ju faktiskt ett nytt år också! Bara det!
Tänkte jag skulle julfixa lite här hemma denna helg, rotade länge uppe på vinden efter stora jullådan och hittade den efter många om och men under sommarens luftmadrasser, badbollar och solstolar...
Av allt som fanns i den stora lådan var det bara några gamla julkulor som jag tog fram...suck...med åren blir julen enklare och enklare här hemma, ganska skönt faktiskt!
Förr om åren började man julpynta 1:a advent och lagom till julafton så var hela huset riggat till taknocken med diverse märkliga tomtar och traditionella julsaker...det var då det!
Nu tycker jag det räcker det med att ha massor av tända ljus, några vackra blommor, en hög med bra böcker och en skön fleecefilt att sno in sig i och jag känner mig riktigt jullycklig!

Ha en skön söndagkväll allihop!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...