Bloggintresserade

onsdag 29 juli 2015

1 liter ERNST...


Bättre, men långt ifrån pigg…ja jag vilar vidare, tar det lugnt.
 Regn varje dag och alla växterna utomhus har fått nog av all blöta. 
Min stora svarta petunia har blivit helt grå i färgen och nu åker faktiskt 
alla örterna in ett tag! Såna här dagar saknar jag verkligen mitt lilla 
växthus där allt prunkade så fint trots hällregn och full storm utanför…


Tittar ni på Ernst på torsdagskvällarna? Klart man gör om man vill
inspireras av både skön inredning, trädgård och god mat...
De här fina och enkla glasvaserna från Ernst kollektion hittade jag 
i en butik här i Karlskrona. Billiga och passar perfekt för de där
härliga ängsblommorna som är så fina att ta in nu! Det fanns en
större storlek också som jag tror jag ska slå till på nästa gång.

Näe dags att ropa in katten och 
säga godnatt till er alla!

35 kommentarer:

  1. De påminner om de gamla glasburkarna som mamma hade. de är jättefina. Ja du nog längtar man efter att få plocka blommor utan att ha sjöstövlar på sig och de uslingarna till sniglar de trivs som fisken i vattnet Idag såg jag den första pantersnigeln ska visst vara bra mot mördarsniglar så den fick vara kvar.
    Ha det gott och krya på dig
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dessa sniglar ja...jag hoppar och snirklar runt dem och hur många sorter och storlekar finns det tro??? Usch!!! Får kolla hur en pantersnigel ser ut, kanske har jag några av den sorten också!!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  2. Vilka fina glascylindrar. Klart man kollar in Ernst och det regnar lite här och nu alltid. Karlskrona låter så där härligt outforskat för mig.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kan säga att både Blekinge och Karlskrona var en GLAD överraskning även för mig! Otroligt mysig och sjönära stad och även om jag bor bara 10 minuter från stadskärna och hav så bor jag mitt ute på landet bland får och hästar! Nog är Öland vackert och jag saknar ön men...ja detta är annorlunda men bättre, konstigt nog!
      Kram till dig Pia...
      Titti

      Radera
  3. Skönt att höra att du illa fall känner dig lite bättre. Så snygga enkla vaser du köpt, han kan den där Ernst:)
    Vi hade ösregn hela förmiddagen på landet, men turligt nog höll det upp när vi skulle grilla.
    Ha det gott och ta hand om dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han kan det där enkla och vackra...Ernst...
      Första dagen utan regn, på veckor! Otroligt, man får nypa sig i armen! T o m tvätten hann bli torr, bara det!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  4. Så fina. Kikar gärna på Ernst när jag har tid. Hoppas du kryar på dig. Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du...jag mår bättre!
      Kram,
      Titti

      Radera
  5. Några problem att glömma att vattna sina växter utomhus har man inte haft i år. Söta små mått att ha till allt möjligt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja huu ja, alt är sjöblött och örterna höll på att storkna av allt vatten! Nä nu får det allt bli lite sensommar! Dags för sol och värme tack...
      Kram Titti

      Radera
  6. We have a lot of rain too... I hope to see the sun today and I hope to spend some time in the garden. The bottles are amazing. Enjoy your time ♥ Alexandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, let´s hope for some sunshine now...I really hope the autumn will be lovely and sunny!
      Have a great day, take care!
      Titti

      Radera
  7. Jag tror hela Sverige stannar en timma på
    torsdag kväll, åtminstone halva...hehe
    Så fina glasburkar, sån skulle jag vilja ha
    också. Vi har ju Ernst butiken nära men jag har
    aldrig varit där.
    Ha det bra och stor kram/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är så enkla och funkar till mycket, du får nog pallra dig iväg till den butiken nu!
      Ha en skön kväll...
      Kram Titti

      Radera
  8. Fina krukor från Ernst!
    Och visst är man trött på det här regnandet!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilken blöt sommar...mina växter drunknar snart! Nu hoppas vi på sol Kathrine!
      Kram Titti

      Radera
  9. Fina! Han har många strängar på sin lyra. Han designar barntyger också. Jag har köpt av dem många ggr. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh gör han det också! Ja det är verkligen som du säger en man med många strängar på sin lyra...det gillar vi!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  10. Vad mycket som hänt hos dig. Självklart tittar man på Ernst, hur skulle man vilja missa det? Och visst kan han det där med design. Vad härligt att du trivs på er nya plats, konstigt det där hur något kan kännas som hemma så direkt, men fantastiskt såklart:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker själv att det är sååå märkligt...jag som velade, tvekade och grät när jag lämnade ön och sen bara TRIVS jag, otroligt bra, som om jag bott här i 100 år! Väldigt märkligt faktiskt...men så är det! Det blev så bra!
      Kram,
      Titti

      Radera
  11. Liebe Titti,
    Ernst klingt gut, fröhlich aber besser.:)
    Einfache ,aber tolle Vasen für schöne Sommerblumensträuße oder im Regen trauernde Kräuter.
    Wünsche dir baldige Sonnenstunden.
    Alles Liebe Manuela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vielen Dank Manuela!
      Liebe,
      Titti

      Radera
  12. Hej Titti!
    Hoppas solen skiner hos er idag!
    Vilka jätte vackra vaser! Jag har missat Ernst i år, krockar nog med barnläggningar men ska kolla på det på play ikväll. Tack för tipset!
    Sköt om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är fina, riktigt fina...och billiga! Ja du får ta en koll på repriserna sen Anna...
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  13. Hej Titti!

    Nu har jag läst ifatt lite här på bloggen, tiden räcker inte riktigt till som man önskar.
    Så skönt att du är på bättringsvägen. Är det inte typiskt, stress och alldeles för mycket att göra, som med din flytt, och sedan när du kommit på plats och tagit igen dig en liten smula, DÅ kommer förkylningen, eller ont i kroppen eller något sånt, som ett brev på posten!
    Jag vet inte hur många jular jag blivit dålig, jättejätte stressigt i butiken (och även på det privata planet)
    och sedan, ledigt, och då...
    Jaja, skönt iallafall att du känner dig bättre.
    Ernst missar man inte, tycker att hans program bara blir bättre och bättre för varje år.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så...när man är uppe i allt ståhej finns inte tiden till att bli sjuk men sen får dubbelt igen!! Puh, men nu tar vi nya tag, jag tar det såååå lugnt!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  14. Men oj oj vad det har hänt saker hos dig. Flytt??
    Ja där ser man när man inte så aktiv med bloggande vad man kan missa.
    Ser trevligt ut det nya huset och ljuset verkar som du säger magiskt.
    Allt gott och tack för alla hälsningar medans jag bara jobbar och jobbar.
    Jag är ute i trädgården på kvällarna så det blir inget Ernst tittande här.
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, klart du inte kan hänga med i allt Annika! Har nu bott här i exakt 1 månad och trivs galet bra...jag som trodde jag skulle längta ihjäl mig efter ön! Men icke...så konstigt...
      Ha det gott och klart du ska vara i trädgården på kvällarna, bästa tiden ju!
      Kram,
      Titti

      Radera
  15. love the basket your basil is in and the glassware. xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. I love that basket too, it´s an old cheese basket!
      Have a great friday, take care...
      Titti

      Radera
  16. Så fina glasburkarna var! Ernst han kan det mesta verkar det som😉 huset han fixar iordning blir ju fantastiskt! Hoppas du känner dig piggare.... Så ses vi till veckan! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu får du pallra dig hit Eva! Åh så ku att du kommer hit nästa veckal! Jag sätter på några liter kaffe och gör lite gottgott!
      Kram,
      Titti

      Radera
  17. hej,vilken fin blogg du har=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh tack snälla du...
      Kram,
      Titti

      Radera
  18. Visst ser man på Ernst...den mannen säger jag bara !?.....kan han verkligen så mycket som det verkar, hihi...tror jag nog säkert ;)).....men han får ju mycket hjälp också....hoppas du kryar på dej snabbt nu !!
    Verkar som det är bättre väder på gång också ;)
    Kram bia

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...