Bloggintresserade

fredag 24 juli 2015

Suddig, blek och diffus!


Tack för alla söta kommentarer, ja dom värmde verkligen när jag låg 
och glodde i ett vitt tak, illamående och med ont i varenda kroppsdel!
Jag är fortfarande både vinglig och yr, känner mig lite bakvänd så att säga…
Ja jag tänker t o m baklänges, bara det! En ny upplevelse!
Näe jag har med denna vy diskat väldigt långsamt…tagit det såååå lugnt.


Köksbordet är fortfarande en enda röra av saker som ska hit och dit,
men det får vara…jag kan sitta på ute trappan eller
vid tv:n med min frukost så länge!



Grabbarna vid skrivmaskinen är dock på plats!


Denna vackra skapelse vid namn FIKON fick snabbt flytta ut igen!
Trodde jag skulle slå baklänges när jag öppnade dörren till 
sovrummet och trodde katten hade löpt amok därinne…
Huuu vilken doft av revirtänkande pälsig katt! 
Nä där går gränsen vad jag står ut med!



Till min stora glädje kom idag ett vackert tackkort från det
lyckliga bröllopsparet jag fotade på Öland i maj…
Ja kärlek och Öland är en oslagbar kombo!
Man blir glad i hela härliga hjärteroten!


Time to drink champagne and 
dance on the table…

Ja inte för denna hängiga bloggerska inte! Här
vankas en och annan panodil och mycket vatten.
Så med denna suddiga bild av mig själv önskar jag er alla
en skön fredagskväll. Ja det är faktiskt precis så här känner 
jag mig...väldigt suddig, blek och diffus!

Kram till er alla,
glad att ni finns!

Titti

44 kommentarer:

  1. Fin suddig blek och diffus bild på dig i alla fall. Ta det lugnt så du blir pigg foort. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det ska jag….
      Kram Titti

      Radera
  2. Skönt att höra Titti att du i alla fall mår lite bättre. Hoppas du är på benen till 100% snart igen :)
    Så många fina bilder, de är i alla fall allt annat än suddiga!
    Trevlig helg på dig! Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite bättre…bättre suddigt än ingenting! Tack för din söta kommentar Lotta!
      Kram Titti

      Radera
  3. Så många vackra detaljer i ditt hem Titti! Inte minst matbordet! Krya på dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Totalt kaos på mitt gamla slagbord men men…det är som det är!
      Bättre bilder kommer…
      Kram Titti

      Radera
  4. Du som fotar så fint ska njuta av dina bilder och ta ett härligt dyk och bara vara, utmattning är inte att välja.
    Sega dig fram och låt det andra va det kommer en dag snart när du kan ta tag i det, bättre att vara bra än att slita ut sig ännu mer.
    Ha det gott i din härliga miljö och krya på dig
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh Meta…jag ska…jag ska sega mig fram och ta dagen som den kommer, jag lovar!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  5. Så skönt att höra att du mår lite bättre. Illamående är inget kul alls. Roligt är det däremot att se dig, om än lite suddigt:)
    Kram på dig vännen


    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp suddig är jag…det kommer bättre dagar! Längesen jag mådde så här…
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  6. Suddig eller ej, vackra foton tar du! Fortsätt att krya på dig!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Titti, I am glad that although you still feel a bit blurry, you are recovering your strength. It's clear (not blurry) from these photographs that your new home is beginng to get that special Titti touch. Everything looks so beatiful.

    Sorry to hear of the cat's approach to decorating. Perhaps time will settle all into harmony, including indoor figs.

    A very happy weekend to you. Thanks so much for sharing the self portrait. xo

    SvaraRadera
  8. Your new home is lovely. I like how artistically you decorate. Enjoy.

    SvaraRadera
  9. Du skapar en vacker miljö runt dig!
    Röran på bordet är en sån röra jag tycker om. Något händer, plockas fram och tillbaka tills man hittar det där som man vill ha.

    Hoppas att du kryar på dig nu!
    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  10. Wonderful. And yes, let's o it - drinking champagne and dancing on the table!!!
    All my best and happy weekend
    Elisabeth

    SvaraRadera
  11. Hoppas du blir riktigt bra snaaaaart och kan få en fin helg.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Nice an beautiful pictures! love it very much!

    SvaraRadera
  13. Stackars dig! Trodde först du hade hamnat på sjukhus men det är lika illa att må illa hemma. Det kan bli för mycket ibland, så är det, man ska vara så duktig, driftig och redig. Skönt att du tar det lugnt nu i alla fall och kan stå och diska vid ditt fönster, det är nog terapi det! Hoppas du sakta blir bättre och bättre och att vi får lite sol. Sol kan göra underverk. Vi sitter här i höstrusk och inväntar det där otroliga ovädret som utlovats och nu har det börjat blåsa, så kanske, kanske.......det behövs regn, det är torrt i skog och mark, men annars vill vi ju ha sol och värme vid den här tiden.
    Krya på dig, kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  14. Så småningom har alla saker sin plats... bra att låta det ta tid och att du får krya på dig. Tack för visningen av ditt nya hem och en bild på dig! Fin fortsättning på helgen!/Kram

    SvaraRadera
  15. Så fint du fixat till det ;)......tur att det inte är 30 grader varmt när du är sjuk....det skulle kännas hemskt...inget ont som inte har något gott med sej, som det heter ;))...nu hoppas vi att du snart blir frisk ;))
    Ha det gott i helgen och sköt om dej !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  16. Fy då, vad har du fått för sommarsjuka? Krya på dig och låt piffandet hemma vänta tills du mår bra igen!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  17. Var sak får ta sin tid, men hälsan är ändå viktigast. Låter som om du verkligen behöver stanna upp och hitta tillbaka till dig själv. Du kan ju inte gå omkring och vara blek och diffus som ett spöke allt för länge.
    Ha de bäst. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  18. Kram till dig Titti som trots din diffusa tillvaro orkar glädja oss andra med dina vackra bilder !
    Krya på dig !
    KRAM/Isa

    SvaraRadera
  19. Titti, I'm sending you many greetings and wish good convalescence! Your photos are always beautiful. I like them.
    A warm embrace. Jarka

    SvaraRadera
  20. Heej goaste Titti!!! Ser ut som ett helt underbart ställe du flyttat till, Karlskrona är inte fy skam vill jag lova...mor min ha bott där under en längre tid så visst har man varit ute bland kobbar och skär, det är underbart vackert...och inte alls långt från Öland. Sitter här och läser ikapp på din fina blogg, jag blir alltid så inspirerad av allt det vackra du har och dina bilder sen wow....vore toppen om du hade lust att lite berätta va du använder för inställningar när du fotar...jag har fastnat totalt.....tills jag lärt mig njuter jag av dina härliga bilder. God fortsättning på sommaren vi kanske syns?? Kram från Maja

    SvaraRadera
  21. Gomorron
    Det tar säkert ett tag och återställa balansen
    efter allt du slitit, du får ge dig tid och göra allt i
    stilla takt. Dina bilder är fantastiska.
    Varm kram vännen/AM

    SvaraRadera
  22. Vilka bilder. Till och med diskborsten blev fin på bild.
    Luktar fikon så illa? Det visste jag inte. Hoppas du återhämtar dig snart. / Britt

    SvaraRadera
  23. Åhh vilka fina bilder du bjuder oss på, du gör rärr i att ta det lugnt!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  24. Oj da....fortsatt god bedring til deg- ta det så med ro som du kan. Er sikker på at når du sitter der så får du nye fine ideer om hvor ting skal være og de er antageligvis enda bedre om du hadde plassert sakene nå. Syntes det er vakkert å se bordet ditt med så mye spennende saker på og de vakre blomstene.

    Så koselig med bryllupsfoto :)

    Ha det så fint du kan og krya på dig :)

    Sommerklemmer fra Monica

    SvaraRadera
  25. Hej kära vän, det var länge sedan jag skrev tyvärr blir det allt för sällan. Är mest inne och tittar till dig och ser att du mår bra och att du har det så där underbart vackert som gör så gott i mitt hjärtat. Ett drömhem är vad du har och du är en pärla på att fota, skriva och inreda.
    Du får må så gott!
    Kramar i massor från Raina

    SvaraRadera
  26. Hoppas krafter och hälsa återkommer snabbt. Men har man haft mycket omkring sig,så är det ju så att kroppen ibland behöver lite tid på sig för återhämtning.Dina bilder och text och hälsningar är dock alltid de finaste.Här är det viloväder...regn och blåst..mest inne,men ett par hundpromenader med svampplockning får man försöka sig på. Det finns ju regnkläder.Och sen blir det att tända ljus och kanske tända en brasa inne.
    Fortsatt god bättring och tillåt dig vila.
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  27. Vilken trevlig blogg du har. Häftigt att flytta ut på landet nära till havet. Hoppas du är frisk igen. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  28. Vackra foton fast du är lite suddig. Hoppas du blir bättre snart.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  29. Jag tycker att det var en fin röra på ditt köksbord...

    Hoppas du får kraften tillbaka

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  30. Hoppas att du mår bättre nu!
    Att flytta tar på krafterna både fysiskt och psykiskt så det kanske är vila du behöver. Skönt att du känner att du trivs på nya stället.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  31. Oh, poor thing - moving can be so exhausting! Looks like you are starting to make things like home, a little bit at a time. Waving a magic wand would be nice, wouldn't it? Your hard work looks lovely, but now it is time to rest and take care of yourself. Wishing you peace and quiet to recover. Hugs xo Karen

    SvaraRadera
  32. Hej fina du!
    varmaste kramar och hoppas du snart mår bättre
    ljuvliga bilder och Tack för dina fina ord värmer att läsa
    Kramar

    SvaraRadera
  33. Tråkigt att du fortfarande mår dåligt...hoppas verkligen att du kryar på dig snart! Fina bilder från ditt nya hem. Meeen att fikon doftar sååå illa, det visste jag inte. Ha det gott och som sagt, krya på dig.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  34. Åh så fint du har det!

    Hoppas att du mår bättre idag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  35. What a lovely blog. Thank you for dropping by. xx Debbie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Debbie!
      Love,
      Titti

      Radera
  36. Vad jobbigt att vara sjuk :( Hoppas du är bättre nu. Så fint ni har fått det i Blekinge. Men inte har ni väl lämnat Öland helt? Ni åker väl dit på somrarna? Vi ska ned om någon vecka igen till ön. Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din sara kommentar Pernilla! Ja, jag åker till Öland då och då, klart jag gör men jag är tveksam om vi kommer att flytta tillbaka dit igen…kanske i framtiden. Vi får se!
      Ha en skön vecka på ön!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  37. Titti, I should have known that you are a professional photographer. Your images are always glorious! So sorry that you have not felt well. Have you had vertigo? Love the men at the typewriter! I have a similar one and love it as well. Wishing you a speedy recovery my friend. Thanks for sharing with SYC.
    hugs,
    Jann

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...