Bloggintresserade

onsdag 26 augusti 2015

FLOWERS by titti & ingrid - Sensommarfärger...


Dagens tema i FLOWERS är sensommarfärger…
Ja och nog märks det att naturen snart börjar inta en skön vila. 
Ljuset är annorlunda, fåglarna har tystnat och det 
börjar mörkna tidigare och tidigare på kvällarna.
Dock är höstblommorna sprudlande färgglada och ett gäng
solrosor kan ju sätta sprätt på den mest gråa och trista dag!
Hemma hos mig hamnar blommor både här och där, 
nästan överallt utom mitt på bordet...


Jag ställde en stor glascylinder i korgväskan och sen fick solrosor, 
vallmokapslar, kärleksört, kål och lite skirt gräs samsas där…
Ja jag blir i alla fall glad varje gång jag går förbi här!


I hallen får en gammal plåtburk med blommor i höstigare och dovare
färger välkomna! Bara astern har jag köpt, resten plockar jag på
mina promenader så inte behöver en bukett eller blomsterdekoration
bli dyr inte! Ta vad du hittar, plocka de färger du gillar...



En avbruten hortensiakvist hamnade i glasflaskan som
hänger ute på farstukvisten, enkelt och välkomnande!
Bara att byta ut till något annat när den vissnat...


Ja jag gillar verkligen sensommaren, färgerna, blommorna, ljuset!
Så ut nu och gör överdådiga buketter i sprakande färger eller 
nöj dig med en enkel liten vit, skir blomma…

Nu tycker jag att vi kikar in till Ingrid och hennes blogg 
och ser vad hon hittat på med dagens
tema i FLOWERS, häng med vänner!

Blommiga och soliga kramar,
Titti



32 kommentarer:

  1. So lovely! They just speak of summer!

    SvaraRadera
  2. very nice pictures, very nice sunflowers and the mixed flowers.
    Big hugs and kisses from Tatjana

    SvaraRadera
  3. Så vackert, jättefina buketter du gjort. Gillar att de är så olika varandra. Jag har inga solrosor i år, tycker att det borde blivit någon med tanke på alla solrosfrön jag matade fåglarna med.
    Ha en fin dag
    Kram maria

    SvaraRadera
  4. Vilken fin idé med den hängande vasflaskan. I augustimörkret kan en hängande ljusflaska matcha den.
    Ditt förra inlägg ger ren hjärtklappning av "upphetsnig". Ljuvliga bilder med så inbjudande text!

    /Anja

    SvaraRadera
  5. Tack för dina uppmuntrande ord på min blogg! Jag ska i ärlighetens namn tala om att jag gnäller rätt sällan, är till 99 % glad för det mesta (nu med) men ibland så retar jag upp mig på en del saker och då bara MÅSTE man får gnälla till. Och till det är bloggen perfekt..... *fniss*
    När man gjort det så går det dåliga humöret över direkt....och deppat för att jag fått cancer har jag inte gjort en enda gång. Jag vet ju att det inte är en dödsdom numera (gubben har ju levt med sin i över 20 år nu), så det är bara att vara positiv, då går det helt klart bättre.
    Jag älskar dina bilder, dom är så vackra och jag gillar också den här årstiden. Här på Gotland är den faktiskt den allra bästa; Fåglarna kvittrar för fullt fortfarande, det är varmt i vattnet (vilket är skönt när man får bada), det är tomt på folk överallt (man kan ha hunden med på stranden) och trädgården bara flödar av färger och trots att vi har torka så är VÅR trädgård grön, vi vattnar med brunnsvatten. Sen har det sociala livet äntligen börjat komma igång lite för oss, så just nu njuter jag av livet.....
    KRAM
    Susie
    .

    SvaraRadera
  6. Hej fina Titti!
    Vilka underbara bilder med massor av ögongodis du bjuder på.
    Ljuvligt när man kan frossa i blommor.

    Ha en härlig dag! / Jane

    SvaraRadera
  7. Åhh så fint du gör....jag har sagt det förut och jag säger det igen, du är ett riktigt proffs på att arrangera
    fina bilder !!...flaskan som hänger har jag sett i andra bloggar också, och det är så fint, så det ska jag pröva att ha i vardagsrumsfönstret till hösten när jag ska ändra om lite där ;))....men först resan i kväll...sen kan hösten få komma ;))
    Kram kram
    Bia

    SvaraRadera
  8. Så enkelt det låter, men inte blir det så där mysigt om jag sätter en växt i en burk. Det är dina bilder som gör det. Så roligt att kunna. / Britt

    SvaraRadera
  9. Så fint med den hängande flaskan! Den idén tjuvar jag rakt av!
    Visst mörknar det fort på kvällarna nu. Tänkte igår kväll att jag skulle ut en sväng men då var det redan skymning. Blev tv-soffan istället, mysigt det med.
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  10. Jättefint Titti🌻 den gamla ostronburken... Mmmm! Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Höstens blommor och färger är nog så mättade för att allt annat börjar inta en grå och dov färgskala.
    Härligt lysande solrosor du har
    Kram Meta

    SvaraRadera
  12. Anonym15:05

    Beautiful creations made you again!
    Yellow is not my preference for flowers, but sunflowers I will gladly make an exception.
    But the can has nice colors!
    And now on to Ingrid!

    With love, Gerry

    SvaraRadera
  13. Åh så mycket vackert! Det är en härlig lyx att bara kunna gå ut och knipsa några blommor som man sen gör något fint med. Just så här års är färgerna så vackra, så mycket att njuta av./ Kram Titti

    SvaraRadera
  14. You do such pretty flower arrangements! I have also noticed a great difference in the air, sky, light the past couple weeks as summer is passing so quickly. It makes me sad but I will try to enjoy every moment for the next month. Have a wonderful week. Pam

    SvaraRadera
  15. Titti, your photos are amazing ... the sunflower, hydrangea, flowers in the bucket - beautiful, beautiful.
    I wish you a lovely sunny late summer! Embrace. jarka

    SvaraRadera
  16. Så herlig vakkert! Ja, det er nå vi virkelig kan nyte alle blomster og vekster det er å ta inn. Hos oss er det skikkelig høstvær i dag, med regn og vind, jeg sitter og ser ut vpå alle stokkrosene som legger seg flate i alle retninger.
    Ha en fin onsdagskveld!
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
  17. Those sunflowers are gorgeous! I love sunflowers so much. I almost bought some in the grocery store this morning but they were a bit expensive. It makes me feel more motivated to grow some of my own next year.

    SvaraRadera
  18. I am always inspired by your beauty.

    Xx
    Dore

    SvaraRadera
  19. De är vackra och ovanliga behållare för att visa och njuta av de vackra blommor. Sarah x

    SvaraRadera
  20. Åh så fint och härliga blommor!

    SvaraRadera
  21. So simple but so beautiful and stylish, wonderful....

    SvaraRadera
  22. Titti, as we near Summer's final weeks, it's lovely to be reminded by your photographs of the the flowers that still arrive in buds, then bloom to show us their beauty.

    Thank you! xo

    SvaraRadera
  23. Så fint, blir så glad av dina fina bilder.
    Och nu imorse har jag också fnulat med och
    få till det med blommor i små flaskor. Ska
    hänga dom ute bara det slutar regna.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  24. Vilken fin idé med korgväskan. Den ska jag apa efter när jag kommer hem.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  25. Men så fint! Jag är så dålig på att komma på att göra sådana arrangemang. Vilken läcker burk!o en glasflaska, gillar verkligen! Måste ta efter tror jag.

    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  26. So very pretty, Titti ! The sunflowers in the basket make me smile, too :), and the soft field flowers in the vintage tin are wonderful. So inspiring......now I must take a walk and find some, too! Hugs xo Karen

    SvaraRadera
  27. Så ljuvliga och inspirerande foton! Och vilken fin idé att använda en burk. :-) Önskar dig en riktigt bra helg!/Kram

    SvaraRadera
  28. Så utrolig vakkert ...
    Jeg blir så glad av dine vakre bilder ....må nytes om og om igjen .
    Ønsker deg fine sensommerdager !
    Klem Anne

    SvaraRadera
  29. Vackra färger! Det finns en del fördelar med sensommaren.
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  30. Precis så! Blommor behöver vi ha, det gör en glad! Jag plockar också in, och i år hade jag turen att någon (liten fågel kanske?) satt några solrosfrön i kökslandet, så jag har fått plocka in några solrosor, härligt! Och hortensia, skall ta och plocka in en av mina därute nu, de är ju vackra!

    Trevlig helg!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  31. Oj vilka vackra blomster arrangemang.
    Höstens färger är så otroligt vackra och starka :)
    Jag älskar alla årstider men det är inte mycket som slår en vacker höst.
    Ha en underbar fredag o helg!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  32. Vilka läckra arrangemang... Wow! Och flaskan i snöret gillar jag verkligen - vilken kul idé. Har ett gäng flaskor som jag inte vet vad jag ska göra med, men det där var ju fint och annorlunda.
    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...