Bloggintresserade

söndag 30 juni 2019

Stekande hett...


Det är fortfarande stekande hett! Tänkte göra ett ryck med
gräsklipparen men näe, det är helt omöjligt i denna värme.
Höll på att trampa på en ganska så rejäl huggorm igår, den
solade sig gott här i trädgården. Jag hoppade högt och den
med! Vet inte vem som blev räddast :) Förmodligen jag...


Orm gillas inte! Hoppas den ringlar ut på Alvaret och håller sig där.


Det är inte lätt att odla tomater utan växthus heller, men jag försöker.
Jordgubbarna har Kung Karl ätit upp! Allihopa! Han skrockade gott
där i grönsakslandet när jag kom på han, ja ja...jag får väl köpa 
mina jordgubbar istället då. Nu ut i skuggan med en bra bok!
Inga måsten idag! Bästa!

KRAM

9 kommentarer:

  1. Fy tusa för orm.... Det är min skräck!!!! Ha haha, Kung Karl...🍓🍓🍓
    Njut av dagen, fina Titti🌸🌞

    SvaraRadera
  2. Nej, inte många måsten i denna värme! Det måste vara ljuvligt på Öland ändå, trots värmen!
    Nej, ormar vill vi inte ha, bara de håller sej på avstånd är det bra.
    Det ser jätteskönt ut med solsandalerna i sanden där!
    Så fina tomater, och säkert blir de röda i denna värme!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Love your sandals on sand! This probably means you are by water and that is super marvelous! Have fun and enjoy your Summer!

    SvaraRadera
  4. Du och ormarna.... Ja Kungen ska väl ha det bäste, eller? Jag måste köpa nya flipflop. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Det har verkligen varit en varm vecka men nu är det svalare här och väldigt blåsigt. Just huggorm slipper man ju gärna i trädgården. Hoppas den håller sig på ett lämpligare ställe framöver.
    Ha det fint
    Helene

    SvaraRadera
  6. Förstår att du blev rädd i mötet med ormen - nej det är inget man vill ha i trädgården. I kväll såg jag en igelkott och det är trevligare (men tittar man noga så är de ganska råttlika i både ansikte och fötter)de är blyga på ett charmigt sätt tycker jag.

    SvaraRadera
  7. Dom är i alla fall väldigt, vackra - tomaterna, med sina gröna strimmor!
    Ja, ormar vill man ju inte trampa på helst..

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Ja tänk om bara underbara värmen från helgen fått stanna liiiite längre bara!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Härligt att se dina höns ha det så bra. Dom har haft tur dom. Men orm dom ser jag inte med blida ögon på direkt. Blir vettskrämd.
    Det var en varm vecka då men ikväll har vi bara 12 grader, brrr.....
    Önskar dig en fin torsdagskväll !

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...