Bloggintresserade

söndag 4 augusti 2019

Äpplen, gröt & en skön tid...


Nu snart stundar skördetider. En skön tid.
Äppelträden dignar av all frukt...


Vindruvorna på verandan ska bara mogna till sig lite...


Jag satte tomaterna alldeles för sent i år, det blev en ynklig skörd.
Jag tar igen det nästa år när växthuset är på plats :)


Jag kokar havregrynsgröt med rårörda lingon till hönsen
varje morgon. Bortskämda? Japp!
Gott nog och väldigt uppskattat av mina fjädriga damer :)


Söndag igen och regnet är på väg in över ön. Så här såg det ut igår,
 en ljummen augustikväll. Jag bara älskar färgerna på himmel
och åkrar just nu och långt där borta ser ni kyrkan i vår by.
Jag hoppas på en skön höst nu, jag behöver det...

KRAM

14 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Ja, visst är det fint med skördetider. Du ser ut att ha finare äpplen än jag, men jag fick tillräckligt förra året.
    Hönsen kan man inte skämma bort för mycket! Klart de gillar havregrynsgröt!
    Ljuvliga färger nu över åkrarna!
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Klart att hönsen ska ha gröt med lingonsylt. Vi hade katt i 19 år och varje morgon kokade jag havregrynsgröt till honom och mig. När sedan katten inte längre fans så kokade jag lika mycket havregryn - det satt liksom i fingrarna - eller i huvudet. Man ska ta hand om sina djur.

    SvaraRadera
  3. Härligt när man kan börja skörda sina egna frukter och grönsaker.
    Klart dina höns ska ha finfrukost när de ger dig finägg.
    Ha en fortsatt fin söndagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Du är ju för härlig du...Gröt till hönsen, så gulligt och omtänksamt. Vi får som vanligt inga äpplen. Jo fyra st. Ger snart upp äppeltankarna. Som tur är har grannen massor 💕 Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Öland is looking beautiful for August - the fields golden with their harvest, blue sky and sea, healthy porridge fed chickens, and bountiful fruit from your garden - enjoyX

    SvaraRadera
  6. Även om jag älskar sommaren är hösten nästan ännu bättre, ett behagligt lugn på något sätt. Hjärnan behöver de lugna färgerna för att liksom orka med mörkret som sänker sig över oss.
    Hoppas att du får ordentlig skörd på det du hann sätta och dina äppelträd, annars får du besöka de vackra odlingarna med gårdsbutiker som finns i din närhet.
    Ha de riktigt gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  7. I am picking apples today. Nothing like fresh ones right off the farm.

    SvaraRadera
  8. Hei. Jeg kom til å tenke på deg og bloggen din og jammen meg holder du på enda ,så gøy ! Skal lese meg opp når jeg kommer på PC i kveld. Ha en fin dag ! 😘

    SvaraRadera
  9. Nydelige bilder!
    Jeg er en høst-person. Elsker alt med høsten,altså sommeren er fin.. men høsten enda et hakk finere.
    Fine bilder. Og epler er mm.
    Nyt dagen.
    Klem C

    SvaraRadera
  10. Tänk, att vi får äpplen i år med... brukar bkli skruttiga skördar på vårt träd annars. Och grannens äpplen bjuder på MASSOR av mos äpplen så bara att hämta där!! Mina tomater mognar ju aldrig, men mitt eftrerlängtade växthus kom med en väldigt sen leverans, så skyller på det..
    Men gull-hönorna då... Havregrynsgröt 💖 Det är dom ju värda..
    Beklagar den näras bortgång...verkligen.
    Stooor kram till Dig från mig 🌻🌿Kate

    SvaraRadera
  11. Beautiful pictures my friend.

    SvaraRadera
  12. Äppeltider ..ljuvligt! Här frös blommorna bort, så jag kan räkna skörden på en hand.
    Härligt att se hur gott dina hönor har fått det hos dig, här serveras det ingen gröt till mina ....men visst får de andra godsaker.
    Ja nog märks det att kvällarna bli mörkare, det gäller att ta vara på solstunderna.
    Kram från oss alla här på Liljegården/ Ingela

    SvaraRadera
  13. Skønne billeder og så dejligt med mange æbler. Vi har ikke så mange i år, men sidste år var et kæmpe æble boom. Så heldige høns, men de skal også have det godt, når de leverer med skønne æg. Savner mine høns nu jeg ser dine billeder ;)
    Rigtig dejlig aften til dig.

    Klem
    Lone

    SvaraRadera
  14. Fields looks so well taken care! I see the golden color field, also around here the wheat is starting to change to golden and looks so pretty. Beautiful roosters! I see pepper plants and it looks so pretty with it's red peppers.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...