Bloggintresserade

lördag 10 augusti 2019

Het & stark...


Skördefest i sköna augusti! Tomaterna blev det väl sisådär med men till
min stora lycka gillade chilin att stå ute i en solig vrå runt husknuten.
Jag ääääälskar chili och det går åt en hel del i vår matlagning :)
Den lilla gula är en favorit som jag aldrig kommer ihåg namnet på.
HET & STARK och har en liten angenäm smak/doft av banan (!)


Persiljan ska klippas och frysas in så att jag inte 
får någon akut järnbrist i vinter! 


Jag sådde så många soliga solrosor i våras men bara en enda kom
upp! En liten ynklig gul sak men jag är glad för den ändå :)


Har ni haft en skön sommar? Är ni redo inför hösten? Sommaren har varit så
underbar med väldigt många sköna soldagar men jag hann inte riktigt med.
Jag har inte hunnit det jag skulle/ville men så blir det ibland...
Känns som om jag ligger 8 steg efter med allt i livet just nu!

Ett djupt andetag och 
så kram på er :)

9 kommentarer:

  1. Våra tomater blev väl ingen hit heller. Men vår chili växer så det knakar. Har chili i min ingefärsshot som jag kokar ihop.
    Ska snart till Sverige och hösten. Här är det långt kvar innan man kan säga höst.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Lovely images Titti especially those luscious chilliesX

    SvaraRadera
  3. Det är läckert med chili, men tyvärr inget för min känsliga mage:).
    Söt solros du har sått, ibland blir det så med sådder, ingenting kommer upp.
    Vi har haft en underbar sommar och är redo för hösten. Ser fram emot mysiga kvällar med tänd brasa. men gärna lite brittsommar också.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jag tycker alltid det känns som om man inte hann med sommaren, just den här tiden i augusti när den snart är slut.
    Härligt med skördar! Den chilin låter spännande! Själv är jag väl ingen fantast direkt, men förstår att det är favoritkrydda för många.
    EN solros - ja, ibland får man vara glad för det lilla. Fin var den i alla fall.
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. I am so sorry that only 1 sunflower popped up. I tossed out lots of seeds and I have more and more popping up daily.

    SvaraRadera
  6. Happy summer love Ria 💚🍀💚🍀💚

    SvaraRadera
  7. The deer and squirrels gobbled up my lovely sunflowers this year!
    Can you buy fresh parsley in the shops in winter?
    Happy late summer Titti.

    SvaraRadera
  8. Här finns det massor av chili och solrosor. Persilja med. Tack för påminnelsen om att frysa in lite. Gul chili har jag aldrig haft, den ser god ut. 💕 Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Trots en helt underbar sommar har det inte riktigt växt som jag hoppats heller. Tomaterna, jodå massor men de smakar ingenting. Chili blir det också massor av om de bara skiftar färg. Jag har ju varit bortskämd med växthus varje år, så det blev lite snopet att vara utan den här sommaren. Men det kommer fler somrar och jag kan ju faktiskt snart dra nytta av växthuset för senare avmogning :-)
    Ha de riktigt gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...