Bloggintresserade

lördag 17 augusti 2019

Så kom då lugnet...



Så kom då lugnet, lite som att ön tar ett djupt andetag och
stillheten blir sådär skönt påtaglig. Havet har en annan
blå färg men vindarna är fortfarande skönt ljumna...
Augusti är ljuvlig!


Nästa år ska jag odla ett helt hav av gula solrosor i trädgården...


Ja jag älskar hösten - har alltid gjort.
Färgerna, stillheten, mjuka morgnar med dis, tysta
strandpromenader, en extra tröja, skördetider...

Kanske är jag bara lite trött. Men jag behöver hösten nu.
Det ska bli så skönt. Sådär stillsamt.

KRAM

6 kommentarer:

  1. Vackert! Ja solrosor är verkligen fina och stora och lysande. Stillhet behövs verkligen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hösten är riktigt skön, faktiskt! Just som du säger med den höga luften, en extra tröja..... Men just den tiden kunde få vara en månad längre. Jag röstar för att maj & augusti förlängs med ytterligare några veckor!!
    Och fårfällar är väl underbara, dyra, men alldeles underbara!!
    Ha det gott, vännen och njut av augustimånaden..🌻🌻🌻🌻🌻
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  3. Hösten i Sverige är vacker med alla dess färger som den ger oss då.
    Men tyvärr här är allt bara söderbränt när hösten kommer.
    Ha en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Så vackert! Hösten är underbar, dofter, ljuset, havet allt:). Tog på oss regnkläder och gick morgonrundan, så det var inte alls kallt utan jätteskönt. Skönt att stillheten har kommit till din älskade ö.
    Kram och ha en fin lördag

    SvaraRadera
  5. Ja, precis så känns det här också! Lugnare och skönare och augusti är verkligen ljuvlig!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. August is lovely. Everything is in full bloom and the tomatoes are all ripe, by now.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...