Bloggintresserade

lördag 17 augusti 2019

Så kör vi en Ironman!


Så kör vi en Ironman! Ja inte jag! Gu bevars...
Nä, jag cyklade hela 3 km (!) för att beskåda denna fantastiska
vältränade skara som simmar 3860 m, cyklar 18 mil och på
det sen springer ett maraton på 42,195 km, puh...
Jag som tyckte 3 km i sadeln i lätt motvind var en bedrift!


Cyklingen gick från Kalmar ner till södra Öland, genom
vår grannby. Halva vägen hit, 9 mil kvar att cykla!



Efter 5 minuter i sadeln var det skönt att sätta sig här och pusta ut!
Usch vilken dålig kondition man har, pinsamt.
Ja motion är då inte min starka sida kan jag konstatera...


Ljuvliga krukor från Resmo krukmakeri...


Ja man kan ha en sämre utsikt när man cyklar hem i sakta mak! 
Det karga Alvaret på vänster sida...


...och bördiga Mörbylångadalen på höger sida - vackert!


Jag tror t o m hästen njuter av utsikten här!

Ha en skön lördag vänner :)
Jag fortsätter att vila mig i form...

KRAM

4 kommentarer:

  1. Oh herregud ingen Ironman för mig! Förstår inte ur man orkar. Jag cyklade till jobbet varje dag för flera år sedan, det var jättebra. Men sedan köpte jag min första Vespa (2006) och då var det kört. Har inte rört cykeln sedan dess. Och nu pendlar jag..
    Du har en fantastiskt vacker utsikt där du cyklar. Och jag tycke du är superduktig, det är tungt att cykla i motvind.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ja, 3 km cykling låter alldeles lagom tycker jag. Min väninnas son är där och tävlar idag, jag tyckte det lät helt vansinnigt att utsätta sig för något dylikt... ;)
    Kram
    Annica

    SvaraRadera
  3. Tycker de som gör dessa etapper är superduperduktiga.
    Jag cyklade eller gick alltid till jobbet när jag jobbade. Nu har inte cykeln kommit ur boden på över ett år. Ska vi någonstans så går vi eller tar bilen.
    Det var en vacker vy att cykla utmed oavsett vilket håll man vred huvudet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. My husband, son, and daughter love to participate in these kind of events. I like to spectate!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...