Bloggintresserade

lördag 21 september 2019

Utan en massa krusiduller...


En skönt vemod lägger sig nu över Öland, det här är absolut bästa tiden enligt mig!
Vi har dock en stundande stor skördefest på ön nästa helg. Man får vara beredd
på milslånga köer, husbilar och så määäääängder av folk. Tokgalet!
Matupplevelser & happenings i varje liten öländsk by från norr till söder...


Jag lär hålla mig på södra delen eftersom jag bor här. Jag har Mysinge kött tvärs över 
vägen som den helgen grillar de godaste hamburgarna. Får absolut inte missas!
 Capellagården med sin ljuvliga trädgård, Resmo krukmakeri. Historiska
Eketorpsborg och så Bårby borg ett stenkast bort - allt på hemmaplan!


Det är en skön tid nu. 
Man ska inte underskatta en härlig lite småkylig dag i september.
Nu finns tid till eftertanke, mera funderingar och så denna ljuvliga
skördetid som bjuder på så mycket utan en massa krusiduller...



Vädret nu på morgonen är väl inte det bästa men det klarnar
nog upp framåt dagen! Det gör det alltid på ön :)

KRAM

13 kommentarer:

  1. Här börjar turismen att lägga sig med och det är rätt så skönt.
    Ha en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Helt magiska bilder som alltid hos dig. Det är en skön tid nu. Vi har sensommarvärme och sol här i dag, ska visst bli nära 20°. Ja, ja vi får väl se:).
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fina vackra bilder. Igår en fin sensommardag med 22 gr här vid södra Vättern. Idag grått o stilla , kanske klarna det upp. En skön tid nu med fina höstfärger.
    Ha en fin dag 🍁🍂🌻

    SvaraRadera
  4. Åhhh, nu längtar jag :-)
    Men visst första tar vi en helg med skördefest, vi får väl se om vi fastnar i köer i år, vi brukar klara oss rätt så bra på södra och yttre delen.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Så skönt att slippa krusidullerna. Hösten är underbar. Jag är ute när jag vill och inne när jag vill finns alltid något att göra.

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga bilder från ditt vackra Öland och jag och jag kan tänka mej att det är betydligt lugnare nu när sommarfirarna dragit hem.
    Lite mulet här också och perfekt gräsklipparväder!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Titti, you live in such a beautiful place. Just lovely!!

    SvaraRadera
  8. Höstlugnet är så härligt även om jag vid vissa tillfällen har saknat mina torgvantar i fickan. Nordanvinden är inte att leka med. Den här veckan är det förstås full fart men sedan är det lite "semester" fram till julmässan på Skäftekärr under allhelgonahelgen. Skönt att man inte hinner stelna till.

    SvaraRadera
  9. Wundervoll, Titti, so feierlich wie diese Zeit. Schnickschnack braucht keiner wirklich, sondern das Wahre. Es ist um Dich herum und Du siehst es und teilst es mit uns. Danke dafür :)) Liebe Grüße von Méa

    SvaraRadera
  10. Lovely photos - a wonderful time of year to spend outside, enjoying the views and weather. x Karen

    SvaraRadera
  11. Hjertelige hilsen til deg på Øland.
    Jeg hadde en fantastisk ferie på øya og tenker alltid med stor glede.
    Jeg er veldig glad for å se bilder av deg.
    God helgen med masse mennensker :-)) mange fine møter.
    Fine høstønsker fra Viola.

    SvaraRadera
  12. Vakre bilder!
    For en utsikt, havet er magisk🙏
    Ha fine dager,

    Klem, Ida

    SvaraRadera
  13. Låter så skönt, med lugn och ro på ön... Jag njuter av hösten och den höga luften!! Kraaam Kate

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...