Bloggintresserade

fredag 10 december 2010

Härliga fredag!


Fredag igen och bara 2 veckor till julafton och jag har inte köpt en enda julklapp, inte bakat, inte hunnit julpynta (om inte mina två danska nissar räknas som julpynt då)....som vanligt stressar man väl med allt dagen innan julafton...ja ja....nästa år ska jag planera och vara färdig med allt vad jul heter redan 1 december! Det har jag sagt de senaste 20 åren nu så vi får väl se hur det går....
Jag är inte så mycket för att julpynta hela huset med tomtar och glitter utan jag tycker att det vackraste kan vara ett fat med några kottar, kanelstänger och hyacinter - enkelt och naturligt!
Här kommer ett litet blomtips...klä mossa runt en rengjord hyacintlök och vira runt med myrtentråd så att mossan sitter fast, vira sen ett vackert garn eller snöre runt mossan, som på bilden ovan...hyacinten är fin att lägga på en bricka eller många i en korg!

Ha en härlig vinterdag och ta väl hand om dig!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...