Bloggintresserade

söndag 15 juli 2018

Guldkant på söndagen!


Söndag igen! Inte direkt veckans roligaste dag men jag håller mig
inomhus, trots sol och 30 grader ute. Det är nog likadant väder i 
morgon så jag kan med gott samvete sitta vid datorn och göra 
lite nytta istället! Som att sortera och radera bilder...
Ett måste som jag tänkt göra i dystra november men som nu
passar bra när jag inte orkar göra något annat i värmen :)


Sen hittar jag ju samtidigt lite guldkorn i bildarkivet också!
Som bilder från Portskjulet på Öland. Mitt mecka när det
gäller ekologiska grönsaker, blommor, humlesurr och
så en stund i bara ensam stillhet...


Dubbel klematis...


Vacker gammal honungsros...


Ha nu en skön söndag alla ni som kikar in här!
Njut av livet, dagen och allt det andra som sätter
en sådär förnissad guldkant på tillvaron...

KRAM

10 kommentarer:

  1. Mmmmm underbara bilder, känner doften från portskjulet, nyplockade hallon blandat med jord- och rosdoft :-)
    Varmt blev det även idag, masar mig runt i skuggan och orkar just ingenting. Sippar lite vatten och tuggar lite vattenmelon. Det är nästan så jag ser fram mot att gå ner i källaren och hänga tvätt ett tag ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. jag har gjort samma som du, varit inne och sorterat bilder. Är noga med att bilder kommer in i rätt mappar med tydliga texter. Det är nu såååå jobbigt med värmen. Ja, djuren har det jobbigt i värmen jag gör vad jag kan för att hjälpa till. hoppas vi snart får regn i massor.

    SvaraRadera
  3. Underbara foton Titti! Dubbelklematis- den måste jag leta efter. Ser ljuvlig ut! Bra torrt i trädgården just nu men gott om grönsaker och luktärtor.
    Tack för respons på mitt Englands inlägg, jag har gjort ett nytt ikväll med länk till huset vi hyrde.

    Må så gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Underbara guldkorn!
    Ja inte orkar man göra nåt i värmen inte! Här blev det stranden och två bad!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Så avslappnande och härligt. Lika varmt hemma som här i Marina, men här är det ju mer "normalt".
    Hoppas det kommer regna snart, för djurens kul. Tror det regnade tidigare i veckan där hemma.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Ja man orkar inte så värst mycket i värmen. Här lovades åska och regn, men Tji vick jag. Har rensat lite i landet, vattnat och vattnat. Tackar mig själv för poolen varje dag. Vilka härliga och underbara bilder du hittade och tack för att jag fick se dom. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Skratt*... Ja, tänk att man flyr sol & värme i Sverige...😂 Tror aldrig vi har upplevt detta tidigare, med varningar till och med. Men varmt är det, vi hade 32 grader drygt igår..
    Ljuvliga foton på alla blommor...🌼☘
    Kraaam Kate 0

    SvaraRadera
  8. Mycket vackra och fina bilder du hittade i din arkivsamling.

    Kram Carin

    SvaraRadera
  9. Äh så underbara bilder du tagit, ser ju faktiskt ut som små tavlor.
    Har äntligen haft Hantverkare här som kollat ät mig. De lämnade också 3 st
    myrbon, som de kan krypa in i- De tycker jag inte om.myrorna

    SvaraRadera
  10. Så härligt det är att kunna välja att göra innesaker även om det är fint väder ute. Ja man har ju inte kunnat klaga på för lite sol den här sommaren. Idag regnar det dock hos oss. Det är också välkommet. Växterna behöver det verkligen nu. Ha en härlig dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...