Bloggintresserade

fredag 22 februari 2019

Snö eller våryra?


Jamen vänta nu, nog för att både virrighet och stress kan få en att
både glömma möten och var man ställt bilen men att missa vilken
årstid man är i känns lite sådär lagom suspekt för ens eget bästa!
Lärkan och efterlängtade snödroppar i februari?? Jodå!


 I måndags hörde jag lärkan ute på ängen - vilket vårtecken!
I tisdags hängde jag ut tvätten - en väldoftande lycka!
I onsdags plockade jag in snödroppar och städade i trädgården.
 I torsdags vaknade jag till ett vintervitt Öland, det snöade
helt vågrätt och varje vårkänsla var som bortblåst...
Fredag - sol, snö, bitande kallt och isigt halt på vägarna.


Och i helgen ska det bli sisådär 9 plusgrader igen. Ja lite aprilväder
fastän det egentligen är vinter fastän vissa dagar känns som vår...


Ja sen har då veckan förgyllts av att vi nog har en död mus/råtta någonstans
under parketten i vardagsrummet! Jag höll på att slå baklänges av doften
i måndags!!! Jag kröp på alla fyra o lokaliserade lukten till tröskeln som
bröts upp men inget där...så någonstans under golvet ligger den, bläää!
Jag vädrar och väntar ut tiden tills den blir mumifierad! Låt det gå fort.
Ja livet på landet får man väl säga och vädret är som det är också...

Men nu tar vi helg hur vädret än blir :) Snö eller våryra?

KRAM


6 kommentarer:

  1. Tycker det låter som en normal vinter, lite fram och tillbaka hela tiden.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Har du haft tvätt ute redan?! Det måste vara rekord:). Så härligt!
    Snödropparna blommar för fullt och koltrasten drillar och måsarna gör sommarskriande. Vi ha meteorologisk vår här på västkusten nu.
    Helt underbara bilder
    Ha en skön helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Yeah spring is in the air.....almost march...happy.....enjoy the weekend love Ria 💕💕

    SvaraRadera
  4. Ja vilka kontraster på vädret. Här är det dock barmark än så länge. Men nätterna är kalla. Hoppas dock att våren ska komma för att stanna. Hoppas solen skiner på er i dag. Här är det klarblå himmel just nu. Men det kan ändra sig snabbt. Får skynda mig ut och njuta av solen. Ha en härlig dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Har också hängt ut tvätt och det torkade fort - livskvalité! Inte trevligt med "gäster" som intar huset utan att vara bjudna, särskilt när de lämnar kvar dofter. Hoppas mumifieringen går fort.

    SvaraRadera
  6. Visst är det förvirrande med detta jo-jo-väder! Ser att du ändå behåller vårkänslan med vackra vårblommor, de kan verkligen lätta upp det hela. Vi har haft liknande väder här, även om det inte blev så mycket snö när den kom, men kylan kände man ju! Vilken chock!
    Växlingen mellan årstider är alltid lite dramatisk, speciellt denna tid på året.
    Ja du, lukten av död mus är verkligen fruktansvärd. Jag vet, för jag har varit med om det. Hoppas att den snart blir mumifierad, om ni inte ska bryta upp golvet.
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...