Bloggintresserade

fredag 17 maj 2019

Den som söker den finner...


Rapsfälten står i full solgul blom, hur härlig är inte maj? Nu väntar dock några
regniga dagar men det är helt ok. Det har varit så mycket pollen i luften de
senaste dagarna, ja min röda bil är knallgul och jag bara nyser och nyser...


Den som söker den finner! 
Jag visste att det någonstans i trädgården skulle finnas rabarber
och där var den under en buske. Jag som ääääälskar allt med
rabarber är salig och nu blir det både kräm, marmelad,
saft och så givetvis en hel del pajer - gudagott...


Fredagkväll, dimman rullar in från sundet och det är dags att
kalla in alla hönsen och sen dra filten över sig! Bästa :)
Heja Sverige i Eurovision i morgonkväll...
Vinner vi??

KRAM

11 kommentarer:

  1. Rhubarb is so delicious. I know you will enjoy it!

    SvaraRadera
  2. Underbart vackert rapsfält. Mums med rabarber, det saknar jag i min nya trädgård.
    Klart vi vinner i Eurovision i morgon :) Heja, heja :)
    Här öser regnet ner och vi har tänt en brasa i kaminen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hi Hi! Rabarberpaj ska det bli imorgon här också.med egengjord vaniljsås och med ett täcke av bränd maräng. Älskar dina bilder, sååå ja vad ska jag säga.. så mänskligt och nära fyllda med kärlek. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med lite regn och det behövs ju verkligen! Kul att du hittade rabarber! Underbart och det hör ju försommaren till.
    Vilken helt ljuvlig tid det är med alla blommor och färger! Vilken härlig bild med både gult och blått! Sinnebilden för försommaren! Regna kan det gärna nu, för vi behöver ju regn - mycket regn! Hälsa hönsen och ha en härlig helg!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  5. Så vackert med de gula fälten och rabarberpaj skulle vara gott till kaffet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. I have never tasted rhubarb that I know of.

    SvaraRadera
  7. We don't have Rhubarb around here yet but soon I am sure. Your first photo has such a love sky!!

    SvaraRadera
  8. ACA SEGUIMOS CON MAL TIEMPO DOS DIAS DE CALOR Y HOY NIEVE ...
    SALUDITOS

    SvaraRadera
  9. Rabarbra er noe av det beste jeg vet. Da er det vår da. Sverige kan vinne!!! Lykke til!
    Klem Anne

    SvaraRadera
  10. Hi Titti,

    Enjoy Springtime and have a lovely weekend
    Hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga bilder! Som alltid hos dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...