Bloggintresserade

fredag 10 maj 2019

Låt mig presentera...


Låt mig presentera Gandalf. En stilig äldre herre med de
grå tinningarnas charm och så väldigt lurviga fötter...


Herre på täppan nr 2 är den yngre Kung Karl. En snygg och
snäll ungkarl som går i Gandalfs hårda tuppskola, stackarn!


Damerna är som dom är...
Lite trött gäspande tittar dom på den där grå herrn
med lurviga fötter som styr och ställer med dom och som
försöker hålla en viss ordning och reda i hela hönseriet!
Ja det går väl sisådär :)
Bryr dom sig??? Inte mycket!!


Ute på grönbete!


Man säger "hönsmamma" men det är jag nog...kollar var dom är och
att de håller sig inne i trädgården! Men även om vi nu har 5000 kvm
trädgård så är gräset alltid grönare på andra sidan märkligt nog...
Gäller att alltid ha en påse med spaghetti redo för att locka hem dom!
Dom äääälskar spaghetti :)




Vad vore livet utan höns? Inte mycket! Dom ger mig de godaste
äggen och minst 3 goda skratt varje dag! Sååå glad för dom :)

KRAM från MIG!

13 kommentarer:

  1. Nothing like having chickens. I find them to be sweet creatures.

    SvaraRadera
  2. What a lovely collections of hens you have, nothing tastes better than a newly laid egg for breakfast.

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk familj du har!

    Ha det fortsatt gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Så fina dom var båda herrarna och förstår att man vill ha koll vart dom tar vägen någonstans på tomten.
    Bilderna är suveräna som vanligt.
    Ha en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Höns är fantastiska på många sätt och ger glädje också :-) Vilken härlig idyll du har kommit till !
    Ha en fin helg ! KRAM Marie

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara hönsbilder och två tuppar! Hur funkar det? Jag kan tro att det blir tuppfajt lite då och då. Ja, visst är det härligt med höns och de ger ju så mycket tillbaka - inte bara äggen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funkar hur bra som helt Lisa! Den gamle håller den yngre i schack om man säger så :) Dom är verkligen 2 snälla tuppar...
      KRAM Titti

      Radera
  7. ;) Karlarna tror att dom bestämmer, men egentligen är det väl damerna... Vilka härliga djur du har omkring dig, förstår att det ger mycket glädje!! Man blir ju nyfiken på vad damerna heter...?
    Kram på di!
    Gunilla

    SvaraRadera
  8. Tack för att jag fick lära känna "din familj" lite närmare. Det viktigaste är ju att det är en rolig familj och det hör jag att den kan. Ha det gott med familjen i helgen.

    SvaraRadera
  9. QUE PRECIOSIDAD DE GALLOS Y GALLINAS!!!
    ME ENCANTAN SON PRECIOSOS.
    SALUDITOS

    SvaraRadera
  10. Helt underbara, och härliga namn. De ser ut att ha det väldigt bra.
    Ha en fin söndag /Kram Marika

    SvaraRadera
  11. Det är så härligt med höns och applåd för att du låter dem gå lösa. Det kanske kommer att märkas i rabatterna och gräsmattan och du kanske blir av med nån, men då har de ändå haft ett riktigt hönsliv med alla sina egenheter och instinkter i behåll. Tänk om alla fick ha det så. Inte ens de ekologiska har det så bra. Heja, heja!
    Mina får oftast lunch varje dag under syrenerna mitt i trädgården även om det finns hur mycket annat som helst att sätta i sig. Där maten är vill de ju vara. Ytterst sällan de går utanför tomten 1400 kvm med väg längs hela långsidan.
    Så fint fotat som alltid
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar! Jag de har 5000 kvm att röra sig på och man kan ju inte tänka på alla faror jämt...visst finns det rovfågel osv men hoppas tupparna gör sitt jobb där!
      KRAM från Titti

      Radera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...