Bloggintresserade

söndag 18 augusti 2019

VILA


Ja hur ska man sammanfatta sommaren? Den har varit varm, väldigt solig och aldrig har
jag väl sett så lite av Öland sen jag flyttade hit! Turistnäringen har jublat och vi andra
har hållit oss hemma, bäst så. Ja inte har jag hunnit mycket här hemma heller...
Blir väl såhär ibland. Orken tryter och man får bara beta av alla dessa måsten.
Punkt slut.


Det kommer fler somrar, höstar, vårar och vintrar. Allt får ha sin lilla tid just nu.


Jag har köpt mig en ny kalender. 
Ska bli spännande att se vad jag får fylla den med...
Jag tror jag börjar med att skriva VILA i hela september! 

KRAM

14 kommentarer:

  1. Ja, jisses vad fort tiden går. Vi ska snart till Sverige och som jag förstår är det jeans och jacka som gäller.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst går den fort! Alldeles för fort..
      Välkomna hem snart!
      Kram Titti

      Radera
  2. Ja, vilan är viktig, så skriv du vila i september!
    Sommaren är snart över och jag tycker den blev skön, med både värme och lite svalka och inga extrema saker åt något håll.
    Det känns alltid lite snopet när sommaren är över, och allt det där man tänkte hinna med....nej, det hanns inte i sommar heller. Hoppas på nästa får vi göra!
    Ha det gott!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid är det så, mycket man ska hinna men men...det kommer ju fler somrar :)
      Kram Titti

      Radera
  3. Så klok du är! Att inse att man behöver vila är något som man lär sig med tiden.

    Njut av den fina hösten som börjar nafsa oss i hasorna.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland tar man bara slut...det har varit lite för mycket sista tiden. Men allt går!
      Kram från Titti

      Radera
  4. Oj, skulle kunna varit jag som skrivit denna text, men byt ut Öland mot Gotland... Har aldrig varit iväg på så lite, bara varit hemma och en massa måsten... Men vilan skjuter jag upp till oktober...Men DÅ drar jag i handbromsen... Och jag säger som du, allt får ha sin tid, och det kommer ju fler vårar och somrar osv...
    Kram på di!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, tar jag september så tar du oktober! En ganska bra tid för vila, eller hur?!
      Kramis från Titti

      Radera
  5. Lika varje år man summerar sommaren.... Så mycket man inte hunnit med!
    Har flytten tagit musten ur Dig, vännen?! Var rädd om Dig..😍
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  6. Jag jag var trött efter flytten, packa, städa, flytta in, packa upp och sen jobba på det (!) men sen gick en nära anhörig bort för några veckor sen och det blev/är en hel del jobb med det också. Orken har börjat tryta...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Vila och återhämtning. Viktigast av allt men lätt att glömma bort. Det är när vi släpper hjärnkontrollen, som den belönar oss med nya spännande idéer och lust att upptäcka nytt. Så...vila på! Kram från mig.

    SvaraRadera
  8. Känns alltig som ett litet pirr i magen att slå upp en ny tom kalender och just undra lite smått vad den ska fyllas med. Förstås mycket vardag och tider att passa, men också möten som utvecklar sig åt oväntat håll och upplevelser av allehanda slag. Hoppas orken återvänder.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Vila låter som ett bra koncept för september! Något många tar för lätt på.
    Njut!

    SvaraRadera
  10. Låter som en god sak att skriva - vila i den nya kalendern. Det kommer en höst, vinter, vår och ny sommar. Du har en vacker pläd att svepa om dig när höststormarna yr runt knuten.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...