Bloggintresserade

onsdag 18 december 2019

Grön soppa & några gula goda ting!


Koka soppa på en spik brukar man ju säga och jag försöker driva ut
denna segdragna influensa med varma soppor och någongång ska
den väl ge med sig! God grön soppa med gröna ärtor, basilika,
avocado och vitlök mixad med en stor klick creme fraiche...
Ja man tager lite vad man haver hemma i kylskåpet.
Busenkelt och gör varmt & gott i själen!


Citron, ingefära och honung! 3 gula goda ting som jag
dagligen konsumerar nu så nog borde jag väl vara
på banan igen innan julafton! Hoppas jag!!
(En och annan rosa skumtomte slinker ner också :)


Mitt-i-veckan kram till er alla!

11 kommentarer:

  1. Såg också luciafirande från Gränna sååå vackert och vilken sång. Kommer ihåg när jag var tonåring så fick klassen vara kvar i skolan (utan vuxen)och baka pepparkakor. Sedan hade vi eget lussevak i skolan tills det på morgonen var dags att lussa hos lärarna innan vi gick till skolans lussetåg där vi var med i. Hmmmm undrar om det skulle gå för sig i dag?

    SvaraRadera
  2. Hoppas 'kurerna' hjälper så du piggnar till innan jul!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  3. Krya på dig Titti!
    Soppan låter jättegod . Jag gör aldrig soppa, och jag undrar faktiskt varför:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Klart du är på banan innan jul.
    Jisses vad jag längtar efter skumtomtar.
    Krya på dig nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Jeg håber, du bliver frisk til jul. Suppen ser så indbydende ud, at bare farverne må have en gavnlig virkning. På dansk bruger vi udtrykket “det grønne er godt for øjnene”, jeg ved ikke, om I også siger det på svensk.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig soppa!
    Säkert behövs ett och annat för långdragen flunsa! Hoppas att du frisknar till före jul!
    Kram te´baks!
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Ja det är så man får göra. Koka soppa på en spik. I morgon är det lön då ska jag inte äta soppa. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Dear Friend,
    your are doing the best for your boddy. Ginger is such a nice helping friend.
    Take care and all my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Fina bilder 🌿 Krya på dig o önskar dig en fin jul 🎄
    // Linda

    SvaraRadera
  10. Som den kontorsråtta jag är borde jag ha soppa på menyn mycket oftare än jag har. Enkelt, gott och (relativt) kalorisnålt är bra när jag inte hinner röra mig så mycket under dagen. Men i verkligheten blir det som du skriver här, ett bra alternativ när man inte känner sig kry. Bättre då än aldrig, tänker jag. :)
    Hoppas du har kryat på dig och är pigg igen till helgerna som kommer. ♥

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...