Bloggintresserade

söndag 12 januari 2020

Det ljusnar liksom aldrig...


Söndag och ännu en disig o grå dag. Lite tung. Det ljusnar liksom aldrig.
Jag ska ta tag i mina garderober idag, rensa, kasta, ge bort. Ja allt jag
inte längre kommer att använda, kommer i eller vill ha.
(Ja som kläder i st 38 t ex, det var längesen den stassen passade :)
Och så mycket annat jox som gömmer sig där...
Ja man sparar för mycket. På allt! 


Januari känns som en riktigt bra "rensa-göra sig av-städa upp" månad!
Jag ska fortsätta i källaren och garaget sen också.
Men nu ett djupdyk in i garderoben igen :)

KRAM

14 kommentarer:

  1. Samtidigt som vädret är trist så hinner man göra annat som inte skulle bli gjort om det varit sol ute.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Dina bilder är så fina,även om de är i gråskalan. Grått är fint på sitt sätt.
    Det måste vara tyst hos dig nu när dina kära återvänt till sitt. Minnen och bilder finns ju att plocka fram.
    Det där med att rensa i garderoben....det känns som jag skulle ta itu med det också.
    Behovet att få lite mer luft bland kläderna är stort.Varför ska man spara på det som inte passar....det finns troligen någon annan som kan ha nytta av plagget.
    Ha det så bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Den här eviga gråskalan tär på humöret ;-) Grått och regn nästan vareviga dag.
    Jag tänkte också rensa mina garderober, men jag får vänta till ljuset kommer tillbaka så jag hittar in på kattvindarna :o
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Dagen idag platsar nog bland topp tre av de mörkaste denna vinter. Låter som en ypperlig idé att rensa och det borde jag också göra, både här och där. Nytt år, fräscht och luftigt i kalendern och så borde det förstås vara i skåp, lådor och datorer också.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Tröstlöst när det bara är mulet och grått. Här hade vi sol idag på em. i alla fall. Så härligt att få se solen!
    Klokt att rensa denna tid och dyka in i gömmorna! Har gjort lite så idag jag också. Två sopsäckar till tippen. Skönt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Verkar inte som jag kan lämna kommentar från Ätliga trädgården, men det är den som gäller. Inga fler inlägg på Rost och rädisor. Det kan vara en inställningsfråga hos dig. Om du har lust att gå till inställningarna för inlägg och godkänna att man kan välja profil när man kommenterar.
    Kram
    /Anette
    Ätliga trädgården
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Idag har vi faktist haft sol & jag har tillbringat en stund inne på glasverandan åh det var så skönt!
    Annars är det ju en bra tid för att röja & rensa såhär i början av året. Jag tycker andan faller på hos mig med!
    KRAM:

    SvaraRadera
  8. Ja jag tänker lika att januari är en bra månad att rensa och röja lite. Så skönt!
    Nöjd över varje kartong jag lämnar vidare. Livet blir enklare. Rensade bland julgrejer innan de packades undan och har rensat i köket och andra skåp. Garderober ska också rensas. Det har jag dragit på ett tag men nu är jag taggad. Bäst att passa på innan lusten går över ;) Idag har vi haft sol och vårvindar. Galet varmt 10-11 grader. Men man blir onekligen piggare av att se dagsljus igen.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Jag väntar med att rensa i garderoben till vårdagar då vi börjar ha öppet i hembygdsföreningens lilla butik. Finns nog en del grejer som går att sälja vidare till förmån för föreningen. Alternativet är att jag går ner i vikt sådär 5 till 8 kilo för då kan jag använda det mesta igen. Ja, var och en är lycklig i sin tro, hahaha.

    SvaraRadera
  10. Dear friend!
    Send you some sun. It's so wonderful in Austria at the moment.
    All my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bilder du visar på din blogg, hoppas vi ses på nätet, ska försöka blogga lite mer. Mvh Zara

    SvaraRadera
  12. Följer dig nu och lägger in dig i min lista

    SvaraRadera
  13. Förstår att du längtar till ljuset, men dina bilder är fantastiska!

    SvaraRadera
  14. Konstig "vinter" vi har liknar mera som vår! Idag sol och kring +7 grader här!
    Ja att rensa borde man nog göra. . .men en dag kanske det blir modernt igen! ;-)
    Trevlig Helg!
    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...