Bloggintresserade

fredag 17 januari 2020

Väldoftande tvätt & ett nyfejat hem!


Go'kväll i stugorna! Solen har behagat visa sig och det har varit en
sisådär 10 grader i veckan. I januari! Inte klokt! Men skönt också...
Jodå, tvätten torkad fint ute och den där doften av nytvättat
hängandes där ute på linan är ju heeelt obetalbar :)


Tror bestämt att hönorna fått lite vårkänslor redan...


Allt är inte bara positivt med sol! Trodde ett tag att glödlampan var
dålig men sen fick jag syn på att glaset var täckt med ett TJOCKT 
lager damm! Jodå vintermörkret har sina bra sidor gällande 
städning och jag inser att dammvippan har legat i träda...


Städning är kul med bra grejer! Har länge varit sugen på att testa
svensktillverkade Ren Logik och tummen upp säger jag bara! 
Doftar milt och gott och är verkligen effektivt - sånt gillas :)

(Nix, inget samarbete eller reklam - bara tips från mig!)


Skulle i veckan se om det fanns något kvar på rean men den var
ju förstås redan slut så det fick bli en tur till IKEA istället. 
Dom hade fått in en hel del snyggt! Bl a denna mattpiska i
rotting och en torkställning i trä som jag ångrar att jag inte köpte.
Jag behöver verkligen fixa till mitt tvättrum med lite fint!


Det har varit lite tomt på köksväggen här hemma också, ja jag är
kräsen på tavlor. Men dessa 2 åkte raskt ner i kundvagnen.
Såå snygga och såå billiga, inramade och klara också...


Så med lite väldoftande tvätt och ett nyfejat hem önskar jag er alla
en skön helg! Vad ska ni hitta på? Jag lovar att kika in till er :)

KRAM

18 kommentarer:

  1. Hej!

    Hoppas att din rygg mår bättre. Jag uttryckte mig kanske lite oklart. Jag har inte ont i ryggen, men jag blir lite kort i musklerna när jag ligger på knä ute i landet och rensar. Har testat lite yoga nu och det hjälper mot en person som är alltför dålig på att stretcha ;)

    Så underbart att torka tvättutomhus. Jag riktigt kan doftminnas det när jag ser bilden.

    Vacker lampa! Den skulle jag kunna tänka mig :D

    Här har det också fejats i veckan. Så skönt att få bort allt juligt och göra lite vår!

    Ha en riktigt fin helg!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ok! Ja jag drar runt med min ischias :) Kanske lite yoga skulle hjälpa faktiskt...
      Kram från Titti

      Radera
  2. Men så härligt med nystädat och nytvättat som kan torka ute. Här är det bara målning som gäller. Vi behöver ju också till Ikea, det var tips både pisksnärt, torkställning och de fina tavlorna :-)
    Ha de gott i helgen. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja väldoft och nystädat gillas efter jul! Ut med det gamla in med det nya lite :)
      Kram till dig från Titti

      Radera
  3. Skön känsla när man har städat klart. Underbart att hänga ut tvätt också. Mattpiska i rotting har jag haft sedan, ja jag minns inte riktigt men väldigt länge. Bra grej. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja praktisk och snygg i en nytappning, mattpiskan!
      KRAM Titti

      Radera
  4. Så härligt med lite sol och det känns ju som om livsandarna vaknar till lite.
    Himla skönt med både tvätt som hängt ute och rent hemma. Tack för tipset på städprylarna och för tavlorna! Snygga!
    Liiite ljusare för varje dag och man märker det ju särskilt när det är lite sol.
    Ha en skön och fin helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom vaknar till liv mer o mer, livsandarna :) Lite sol och städ och man är väl på banan snart igen!!
      Kram från Titti

      Radera
  5. GOKVÄLL!...Titti
    Härligt med sol, men Oh!.. så mycket den avslöjade här. Jag blundade för det och gav mig ut i solen istället!
    Gu så härligt med sol torkad tvätt, den doften alltså, så underbar!
    Ha det gott och njut av helgen Titti
    Kram från Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, läste ditt senaste inlägg! Du gjorde helt rätt som njöt av dagen och solen med djuren :)
      Kramis från mig!

      Radera
  6. Jeg kan næsten mærke duften af dit nyvaskede tøj. En tøjsnor er et charmerende indslag i haven. Men førstepladsen giver jeg til billedet af hønsene. Det er et supergodt billede.
    Nyd weekenden!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh tack! Ja hönsen är tacksamma att fota, alltid :)
      Kram från Titti

      Radera
  7. Härligt med ett doftande och nystädat hem.
    Ha en fin helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  8. Härligt med nystädat! Skulle gäärna köpa milddoftande städmedel, inte det lättaste att hitta för dem som inte gillar starka dofter. Snygga tavlor också!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  9. Ja här har de japanska körsbären börjat slå ut läste jag just. Är ju helt tokigt. Men trevligt att hänga tvätt ute och fin tavla.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Vilka fina tavlor. Finns väl ingen godare doft än nytvättat som fått torka av vinden.
    Vädret är helt upp och ner vänt. Såg på tv att nu har det varit så varmt att pollensäsongen redan börjat.
    Ha en skön Söndag ute på ön nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  11. Dear Titi,
    love your sun floated pictures. And how wonderful to dry the laundry outside. I love the smell and for sure your sweet little decorations are amazing. You are such a creative woman.
    Happy days and big big hugs
    Elisabeth

    SvaraRadera
  12. Härligt med tvätt som fått torka ute. Doften,mm.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...